Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - hva tenker du?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-14, 10:05   #321
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Nei, det hjelper ikkje så veldig, for eg lurer eigentlig på om du likar den type ferie og om det er noko du kunne ha tenkt deg dersom det ikkje hadde vore uetisk. Likte du det då du var på Gran Canaria og i karibien?

Jeg likte å gå til dekket bord, men var sjokkert over både bevæpnede vakter ved inngangen til resorten og hvordan lokalbefolkningen ble vist bort fra dt som faktisk var en offentlig strand i karibien. Og jeg var sjokkert over hvordan alle næringslokaler rundt resorten på GC var tomme og nedlagt. Såpass sjokkert at jeg tenkte at slik ferie ikke var noe for meg, på tross av god mat, lekkert hotell og cava fra tappekraner.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 10:07   #322
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Har dere begynt igjen!?

No vil eg ikkje bli beskyldt for personangrep igjen, altså! Eg prøver ikkje å ta pøbelsara her. Eg berre lurer. Det er jo mange som hatar AI for alt i verden, uavhengig av om det er uetisk eller ikkje. Det er jo mykje å hate der dersom ein eigentlig likar små, koselige hotell i ein liten landsby med ingen andre skandinaver. I såfall ville ein ikkje benytta seg av eit sånt konsept sjølv om det var 100% lokaleigd.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 10:12   #323
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

No vil eg ikkje bli beskyldt for personangrep igjen, altså! Eg prøver ikkje å ta pøbelsara her. Eg berre lurer. Det er jo mange som hatar AI for alt i verden, uavhengig av om det er uetisk eller ikkje. Det er jo mykje å hate der dersom ein eigentlig likar små, koselige hotell i ein liten landsby med ingen andre skandinaver. I såfall ville ein ikkje benytta seg av eit sånt konsept sjølv om det var 100% lokaleigd.

Var ikke til deg/ dere. Måtte bare flåse av at det plutselig ble ro i tråden etter noen innlegg alle var enige i. Og når jeg logger meg på i dag ser jeg at diskusjonen er i full gang igjen, med mange deltagere, så da måtte jeg tøyse litt med det. 😄

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 10:15   #324
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg innrømmer glatt at jeg hater tanken på AI, jeg skrev hvorfor tidligere i tråden. Jeg har ikke erfaring med det, men jeg har bodd på litt større hoteller der det serveres frokost i kantinelignende lokaler. Jeg synes det er skrekkelig. Både maten, men mest omgivelsene og opplegget.

Når det gjelder nisjebutikker, så er jeg todelt. Jeg føler helt klart et slags moralsk ansvar for å støtte små butikker overalt, kanskje spesielt i land der økonomien er så som så. Men jeg har ingen problemer med å også innrømme at jeg elsker nisjebutikker. Virkelig elsker. Både mannen og jeg bruker mye tid på sånne steder. Ja, helst de som selger noe spiselig. Vi kjøper både fordi vi har lyst på produktene og fordi vi vet vi må større dem dersom de fortsatt skal eksistere. Både av moralske og egoistiske grunner. Jeg vil ikke si at det ene veier tyngre enn det andre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 10:25   #325
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det er ikkje det eg meiner, pøbelsara. Eg tvilar ikkje på at du er i mot AI på grunn av utarming av lokalmiljøet. Men hovudgrunnen til at du ikkje bruker det er likevel at du ikkje likar den type ferie. Trur eg.

Dette er en usaklig måte å debattere på. Å tillegge din debattmotstander skjulte motiver er ikke god debatteknikk. Vær så snill å ta nivået opp et hakk. På forhånd takk.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 10:29   #326
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette er en usaklig måte å debattere på. Å tillegge din debattmotstander skjulte motiver er ikke god debatteknikk. Vær så snill å ta nivået opp et hakk. På forhånd takk.

Takk!


Jeg tenker også at det er god debattkotyme å gå ut fra at det debattanten sier er detvedklmmende mener. Ingen liker å bli pålagt motiver de ikke har.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 10:44   #327
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Eg skjønnar heilt ærlig ikkje kva slags skjulte motiv dåkke snakkar om. Etter mi meining finns det minst to kategoriar blant dei som ikkje benytter seg av AI:
"Eg hatar AI-konseptet, dessuten er det uetisk" og "AI er deilig og avslappande, men eg benytter meg ikkje av det fordi det er uetisk".

Kanskje har vi også "Eg hatar AI-konseptet, men bryr meg ikkje om det er uetisk eller ikkje".

Eg trudde at pøbelsara kanskje var i kategori 1 saman med f.eks Harriet Vane. Då hjelp det ikkje om det blir utvikla etisk korrekte AI-konsept med kortreist mat frå lokalmijøet og lokale ansatte osv. Det vil aldri bli aktuelt som ferieform uansett. Og det er heilt greit! Ingen av oss har vel lyst til å bruke masse pengar og sårt oppsparte feriedagar på ein form for ferie vi ikkje kan fordra. Men det er ingen grunn til å legge skjul på at ein hatar AI av den grunn. Både kategori 1 og kategori 2 er like mykje i mot AI av etiske grunnar.
No viser det seg at pøbelsara kanskje ikkje er i kategori 1, men eg hadde ikkje tvilt på at ho var i mot AI om ho hadde vore det. Eg seier berre at det er enklare å følge sine etiske prinsipp når ein uansett ikkje likar å feriere på den måten.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 10:55   #328
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Simone: det finnes folk som ikke gjør ting FORDI det er uetisk selv om de liker det. Pels er deilig og varmt når det er veldig kaldt. På tross av det bruker jeg ikke pels selv om det er -35 - fordi det er så mange etiske betenkeligheter ved pelsproduksjonen. Jeg er i stand til å sette mitt eget ytterste velvære tilside selv om jeg synes det er varmt og deilig med pels.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 10:58   #329
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Simone: det finnes folk som ikke gjør ting FORDI det er uetisk selv om de liker det. Pels er deilig og varmt når det er veldig kaldt. På tross av det bruker jeg ikke pels selv om det er -35 - fordi det er så mange etiske betenkeligheter ved pelsproduksjonen. Jeg er i stand til å sette mitt eget ytterste velvære tilside selv om jeg synes det er varmt og deilig med pels.

Ja, det var vel det eg meinte med kategori 2. Altså at du likar ein ting men likevel står over fordi det er uetisk.
Når det gjeld pels er eg i kategori 1. Eg likar det ikkje, og dessuten er det uetisk. Så for min del går det veldig greit å unngå pels. Det finns sikkert etisk ok pels også. Ville ikkje hatt det likevel.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 11:06   #330
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

No vil eg ikkje bli beskyldt for personangrep igjen, altså! Eg prøver ikkje å ta pøbelsara her. Eg berre lurer. Det er jo mange som hatar AI for alt i verden, uavhengig av om det er uetisk eller ikkje. Det er jo mykje å hate der dersom ein eigentlig likar små, koselige hotell i ein liten landsby med ingen andre skandinaver. I såfall ville ein ikkje benytta seg av eit sånt konsept sjølv om det var 100% lokaleigd.

Viss du ikkje vil bli skulda for personangrep, så hjelper det veldig å ikkje angripa nokon.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 11:13   #331
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Om ikke annet så har jeg fått et mer nyansert syn på AI etter denne tråden. Jeg har fortsatt lyst på en uke som sau, men får nok neppe mannen med på det. Om jeg velger en uke på resort med AI så har jeg i allefall tatt et bevisst valg.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 11:38   #332
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Viss du ikkje vil bli skulda for personangrep, så hjelper det veldig å ikkje angripa nokon.

Eg står framleis fast på at eg ikkje har angripe pøbelsara. Både eg og Guava snakka i generelle former, uten å nevne nick, og så var det pøbelsara som drog inn seg sjølv:

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Altså, folkens. Det finnes noen som har prinsipper. Å hevde at jeg er imot AI fordi jeg ikke kunne finne på å benytte meg av slik, er en grov undervurdering og smaker av angrep-er-det-beste-forsvar.

De gedigne star- og sunwingresortene er ikke eid av lokale.

Dermed blei det plutselig ein diskusjon om kva som var grunnen til at akkurat pøbelsara ikkje benytta seg av AI. For eg måtte jo avkrefte oppfatninga ho hadde om at eg trur ho er i mot AI fordi ho ikkje vil ha sånn ferie uansett. Det var jo ikkje det eg meinte. Eg er heller ikkje i mot pels fordi eg ikkje likar det. Eg syns pelsdyrhold er fryktelig. Men det at eg ikkje likar pels er likevel hovudgrunnen til at eg ikkje har pelsprodukter.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 11:52   #333
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Gåselever(foie gras) er eit anna eksempel. Det har eg smakt ein gang på restaurant, før eg blei klar over dei etiske problema ved dette produktet. Eg syns ikkje det smakte noko særlig, men det var greit nok.
Seinare blei eg klar over den overforinga gjessene blir utsatt for og tenkte "Dette skal eg i alle fall aldri ete igjen!". Men eg likte det jo ikkje noko særlig heller, så eg føler ikkje akkurat at eg har forsaka noko av etiske grunnar.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 11:59   #334
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg forsaker ingenting om jeg velger bort noe pga mine prinsipper. Det er ikke sånn at når jeg velger bort, f.eks. AI, at jeg tenker "Filler'n det der ville jeg egentlig" og irritere meg over egne prinsipper. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor det er nødvendig å ha ulike kategorier på hvorfor en velger bort noe?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 12:00   #335
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg forsaker ingenting om jeg velger bort noe pga mine prinsipper. Det er ikke sånn at når jeg velger bort, f.eks. AI, at jeg tenker "Filler'n det der ville jeg egentlig" og irritere meg over egne prinsipper. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor det er nødvendig å ha ulike kategorier på hvorfor en velger bort noe?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 12:09   #336
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg forsaker ingenting om jeg velger bort noe pga mine prinsipper. Det er ikke sånn at når jeg velger bort, f.eks. AI, at jeg tenker "Filler'n det der ville jeg egentlig" og irritere meg over egne prinsipper. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor det er nødvendig å ha ulike kategorier på hvorfor en velger bort noe?

For å forklare kvifor det i nokre tilfeller er veldig enkelt å velge vekk det uetiske medan det i andre tilfeller kjennest litt vanskeligare.
Men det er ikkje akkurat sånn at eg irriterer meg over mine prinsipp dersom eg føler at eg må stå over noko av etiske grunnar. Men det skal litt meir viljestyrke til. F.eks scampi. Det syns eg er fantastisk godt, men eg prøver å unngå det av etiske grunnar. Eg syns det er fryktelig fristande når det er ein del av eit tapas-bord, og eg skal innrømme at eg eit par gangar ikkje har klart å stå i mot. Stort sett klarar eg det, men det har altså ved eit par anledningar skjedd at eg har spist det. Men eg irriterer meg ikkje over mine eigne prinsipp. Irriterer meg meir over meg sjølv som har så lyst på noko som eg ikkje bør ete.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 12:12   #337
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Det fremstår som en ganske behagelig lettvint måte å betrakte verden på, om man tror at alle som tar hverdagsinngripende valg på grunn av sine prinsipper, gjør det fordi de bare egentlig ikke liker de tingene de velger bort, og det derfor er lettvint å ha de prinsippene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 12:15   #338
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Mener du at det er mer moralsk høyverdig å ikke benytte seg av AI/scampi/foiegras om man egentlig liker det? Skal man bare boikotte ting man liker? Det er jo fullstendig irrelevant om jeg liker AI/scampi/foiegras når det å ligge unna er bedre enn å benytte seg av det.

I tillegg blir jeg ufattelig sur av sånn hinting om at det er viktigere for noen av oss å bli oppfattet som pk enn å ha en god ferie.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 12:15   #339
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det fremstår som en ganske behagelig lettvint måte å betrakte verden på, om man tror at alle som tar hverdagsinngripende valg på grunn av sine prinsipper, gjør det fordi de bare egentlig ikke liker de tingene de velger bort, og det derfor er lettvint å ha de prinsippene.

Det har eg aldri sagt. Eg seier at det er lettare å velge bort ting du ikkje likar enn ting du likar.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 12:17   #340
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det har eg aldri sagt. Eg seier at det er lettare å velge bort ting du ikkje likar enn ting du likar.

Hehe, no shit. Men du går også glatt ut i fra, med ordbruk som "de aller fleste" og lignende, at de som velger bort AI egentlig ikke liker den type ferie.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no