Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - hva tenker du?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-14, 12:50   #201
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Det er selvsagt like greit at du drar på AI som at jeg spiser kylling, Floksa. Ikke nødvendigvis uproblematisk, men av og til tar man de valgene man tar.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 12:57   #202
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er selvsagt like greit at du drar på AI som at jeg spiser kylling, Floksa. Ikke nødvendigvis uproblematisk, men av og til tar man de valgene man tar.

Ikke sant? Så lenge man vet om de problematiske sidene og har tatt en avveining. Selv om jeg selfelgelig synes det er verre at du spiser kylling Hadde det bare vært for en uke lizzm!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 13:05   #203
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Vi pleier ikkje å reise på resort-hotell som ligg veldig usentralt. Til no har vi stortsett vore på hotell som har gangavstand til eit bysentrum. Unntaket er vel Sunwing Kalithea på Rhodos. Der var Rhodos by ein kort taxi-tur unna, men det var for langt å gå. To veker inne på hotellområdet blir litt kjedelig, så vi vil bu ein plass der det foregår ting i nærheten av hotellet. Så mangel på restaurantar i nærleiken av hotellet er ikkje hovudgrunnen til at vi velger all inclusive. Det er kombinasjonen av at det er rimelig (under tusenlappen per dag for heile familien for alt av mat og drikke og is) og at det er enkelt når ein har kresne barn.

Når eg velger hotell har eg følgande kriterier eg ser etter:
- store bassengområder. Ekstra gøy for ungane om det er ei vannsklie eller to, men ikkje eit krav.
- muligheit for all inclusive
- gangavstand til bysentrum
- gangavstand til strand
- leikeplass for barn og helst ein plass i skyggen der dei kan vere med på formingsaktivitetar eller liknande midt på dagen når det er for varmt i sola. Då er i såfall ein av oss foreldre med.
- air condition
- wifi
- sjølvbetjent vaskeri
- underholdning for barn om kvelden (som vi ikkje benytter oss av kvar kveld)

Mange krav, altså! Resort-hotella til Ving og Star Tour oppfyller som regel desse kriteria. Så velger vi det, får vi det vi vil ha!
Sidan vi stort sett har budd sentralt har vi aldri benytta oss av guida turar/utflukter i regi av charterselskapet. Vi har reist litt på eiga hand med buss eller båt eller utforska byen i nærleiken på eiga hand. Neste år skal vi bu på eit usentralt hotell for første gang, nemlig dette: http://www.startour.no/feriereiser/h...on=sommer-2014

Eg er spent på om vi kjem til å trivast med det. Sidan vi ikkje ønsker å oppholde oss på hotellet i to veker kjem vi sikkert til å melde oss på eit par organiserte utflukter. Og sikkert ein dagstur med buss til Rhodos by også. Og så er det eit badeland like ved hotellet med gratis adgang for alle som bur på hotellet. Men bading, avslapning og slaraffenliv er nok det vi kjem til å gjere mest av. Eg har store ambisjonar om å benytte meg av treningsstudioet om morningen sidan eg alltid våknar først og blir sittande på balkongen og lese medan eg ventar på at resten av familien skal våkne. Men det blir vel med tanken, slik som det pleier...Deilig med litt aleinetid med bok også!

For Harriet Vane og Candy Darling høyrest sikkert dette ut som ein heilt grusom ferie, men det er altså sånn eg ønsker at feriane mine skal vere akkurat no. Om nokre år kjem det sikkert til å endre seg.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 13:09   #204
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ikke sant? Så lenge man vet om de problematiske sidene og har tatt en avveining. Selv om jeg selfelgelig synes det er verre at du spiser kylling Hadde det bare vært for en uke lizzm!

Jeg spiser svært lite kylling, hvis det er en trøst.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 13:27   #205
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er selvsagt like greit at du drar på AI som at jeg spiser kylling, Floksa. Ikke nødvendigvis uproblematisk, men av og til tar man de valgene man tar.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ikke sant? Så lenge man vet om de problematiske sidene og har tatt en avveining. Selv om jeg selfelgelig synes det er verre at du spiser kylling Hadde det bare vært for en uke lizzm!

Dette er kjernen i saken, synes jeg. Jeg synes det er toppen av selvtilfreds perspektivløshet å nekte å godta at egne valg har problematiske sider.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 13:30   #206
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ikke sant? Så lenge man vet om de problematiske sidene og har tatt en avveining. Selv om jeg selfelgelig synes det er verre at du spiser kylling Hadde det bare vært for en uke lizzm!

Matproduksjon - og vårt forbruk av mat - er fullstendig paradoksalt. Vi vil ikke vite. Don't kill the cute animals. De søte med pels og søte lyder og store øyne. Drit i grisen, kua og kyllingen. Kyllingproduksjon er verst, men dyretransporten f.eks. her i landet er fullstendig forjævlig. Hver gang man spiser en kotelett eller kyllingfilet, så burde man tenke grundig over det - og så dropper man å sette seg på sin høye hest fordi noen kjøper ferie på boks. Vi har alle grunn til selvransakelse, ingen grunn til å opphøye seg selv og sin ferie der man bruker all sin tid på barna og de lokale markedene. Man kan jo begynne med å sjekke hvem som bestiller ruteflyet sitt med lavprisselskaper f.eks.? Er det så mye bedre enn AI? Ryanair f.eks. Så lenge vi får billige billetter til de lokale markedene, så er alt bra. Selvbedrag, det er det det er.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 13:32   #207
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Dette er kjernen i saken, synes jeg. Jeg synes det er toppen av selvtilfreds perspektivløshet å nekte å godta at egne valg har problematiske sider.

Er det nokon som har gjort det i denne tråden? Såvidt eg kan sjå har i alle fall både eg og Katta innrømt det. Opptil fleire gangar. Klarar ikkje å finne nokon andre heller som nektar for dei problematiske sidene (utarming av lokalsamfunnet), men mulig eg har gått glipp av noko.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11

Sist redigert av Simone : 30-07-14 kl 13:39.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 13:53   #208
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ja, Capri by er et helvete på dagtid, men resten av øya er i grunnen levelig hele dagen. Jeg liker Anacapri. (Med forbehold om at jeg ikke har vært der i sommerhøysesong. Det bør man sikkert unngå.)

Anacapri i juli var nydelig! Capri by, stort sett bare stress og snobbete og rart. Men Anacapri!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 14:07   #209
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Men akkurat statlig regulering er løsningen. Utbyggerne har fått tillatelser til akkurat den type drift. Selskapene burde vært skattlagt slik at det kommer de fastboende til gode.

Jeg vil tro cruisebåter betaler store avgifter for å stå i havn, slik at noen i vertslandet tjener godt på det.

I Italia er vi nøye med å ta med kvitteringer og vi bruker booking eller andre selskaper fordi vi da slipper å betale vask, forbruk og AC kontant til utleier.

Capri er best etter kl 22 og før kl 10, resten av tiden er det et mas med guide i front. Øya er jo ikke stor, det er gangavstand fra Capri, Anacapri, Marina Piccola og Villa Jovis.

I Dubrovnik har jeg kun vært på dagstur, der var det tog av turister med guide i front. Vi ble sittende å se på de komiske effektene de brukte for å se ut som en gruppe. Frister ikke til gjentagelse.

Det er forsåvidt greit at vi som forbrukere må gjøre litt resarch på hvor vi ferierer. Det er et stort marked som forandrer seg fort.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 14:12   #210
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Anacapri i juli var nydelig! Capri by, stort sett bare stress og snobbete og rart. Men Anacapri!

Sist vi var der var det horder som gikk gangvegen til villaen og ned til kirken med noahs ark malt på gulvet? Det er noen år siden sist vi var der. Mulig at charter selskap som Star Tour/ TUI var der daglig med større grupper. Vi valgte Ischia sist for å styre unna hordene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 14:24   #211
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Sist vi var der var det horder som gikk gangvegen til villaen og ned til kirken med noahs ark malt på gulvet? Det er noen år siden sist vi var der. Mulig at charter selskap som Star Tour/ TUI var der daglig med større grupper. Vi valgte Ischia sist for å styre unna hordene.

Vi var der bare et par-tre dager og tilbrakte mye tid på hotellet med basseng, men det var ikke horder på Anacapri da vi gikk og suste inni der. Vi reiste på egenhånd, så vet ikke så mye om gruppeturer.

Og dette hadde jo ikke noe med AI å gjøre, jeg bare lengtet til Italia. AI har jeg aldri prøvd. Ei heller chartertur med unger, det blir neppe med det første heller-

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 14:40   #212
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Vi har aldri vært på charterferie eller AI. Men for meg er det noe som frister bittelitt. Tenk å få være sau i sola i en uke. Slippe å tenke og komme til ferdig dekket bord hver dag uten å måtte bestemme seg for hvor man skal spise (og at mannen bruker en evighet på å google og finne den beste restauranten i nærheten ).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 15:09   #213
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Vi har aldri vært på charterferie eller AI. Men for meg er det noe som frister bittelitt. Tenk å få være sau i sola i en uke. Slippe å tenke og komme til ferdig dekket bord hver dag uten å måtte bestemme seg for hvor man skal spise (og at mannen bruker en evighet på å google og finne den beste restauranten i nærheten ).

Vi syns jo akkurat det er litt sjarmen. Men jeg skjønner man er forskjellig altså. Jeg er bare mest overrasket over at man finner det avslappende.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 15:12   #214
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi syns jo akkurat det er litt sjarmen.


Samme her. Vi storkoser oss med planleggingen av ferien, hva vi skal se og gjøre og hvor vi skal spise. For min del er det en del av gleden.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 15:21   #215
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jajaneinei. I år skal vi på ferie med semi-AI, og lever godt med det valget. Inntil nylig har vi alltid reist som "komfortbackpackere", som beskrevet av noen her. Men nå har vi tre barn med multiple allergier, og å suse rundt og prøve å finne restauranter med noe som alle kan spise, vil ødelegge hele ferieopplevelsen. Så i år blir det sånn.
Jeg lover at vi skal spise minimalt med kylling, vi skal ikke fråtse, og vi skal tipse godt.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 15:27   #216
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Dere som nevnte cruiseskipene og turistløypa i Flåm, her er artikkelen fra DN Magasinet for et par uker siden:
http://www.dn.no/magasinet/2014/07/1...je/drit-og-dra

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 15:51   #217
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg skjønner alle argumenter med hvorfor det er forkastelig og fy med all inclusive, og jeg hadde neppe valgt det selv, dersom livet hadde vært skrudd sammen på en annen måte.

Men:

Jeg har to barn. Eldstemann på 11 balanserer hårfint på grensen til en autismediagnose. Skal han trives, må han ha forutsigbarhet og trygghet i hverdagen. Dette innebærer at han må vite hvor vi er, hva vi gjør og hvordan vi gjør det. Barnet har slitt med spisevegring, og er fremdeles veldig småspist, noe som gjør det utrolig viktig at maten er forutsigbar og trygg.

Det andre barnet - 9 år - er multifunksjonshemmet og avhengig av rullestol.

Den eneste muligheten for oss, som familie, å ha en ferie som fungerer på noe som helst vis, er å velge et hotell hvor vi får alt på et sted, og hvor vi slipper krangle med rullestol opp og ned av trapper, inn smale dører. Et sted med buffet lar eldstemann få gå i ro og fred og studere maten og velge hva han ønsker spise - så han spiser og et lykkelig, i stedet for at han må plukke noe fra en meny, pirke i maten og ende opp med at alle blir sure fordi barnet mistrives og ønsker seg tilbake til hotellrommet.

Vi kunne, selvsagt, ha leid leilighet og handlet inn mat selv og lagd maten vår sjøl. Mye av poenget med ferie for oss er å slippe unna hverdagen, som er blytung til tider, og da er ferdig servert mat, hvor vi slipper rydde opp og vaske opp etter oss, mye av gleden ved ferien.

Så, forkastelig ja, og jeg skjønner alle argumenter, men for oss, er det eneste muligheten til å kunne ta med barna til et varmt land, la dem bade og kose seg sammen med oss, i en 14 dagers tid hvor vi alle er glade.

Vi burde nok vært hjemme, sånn etisk sett, men jeg hverken gidder eller orker ha dårlig samvittighet for at vi benytter oss av et eksisterende tilbud. Etikken min får jeg spare til andre saker.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 16:02   #218
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi syns jo akkurat det er litt sjarmen. Men jeg skjønner man er forskjellig altså. Jeg er bare mest overrasket over at man finner det avslappende.

Altså atte, det er sånn vil pleier å feriere altså. Men sjekkingen og utforskingen kan bli litt vel grundig også... Det handler også litt om ulike behov/ønsker. Jeg drømmer om en uke hvor jeg kan ligge ved bassenget/på stranda med bøkene mine og kose meg. Mens han holder ut ca. 10 minutter på stranda før han er lei. I år hadde vi en litt mer perfekt blanding. 12 dager i et feriehus med basseng og deretter 6 dager i Roma. Da fikk jeg kost meg ved bassenget i flere dager. Det ble nesten AI også siden jeg ikke lagde mat de fleste dagene.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 16:07   #219
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Blånn: Min mann er lik. Mens jeg er typen som ønsker rusle rundt og ta det på sparket.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 16:11   #220
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg er på semi-ai nå. Passer oss fint, med barn som ikke vil leke med hverandre, men bare hyle og krangle. Gleder meg villt til 90 min med lekeklubb i morgen. Gråt av sinne ved bassenget i dag pga barn (egne) som spytter meg i fjeset og slår og ellers er en håndfull. Så noen skrev at barna likte å leke med søsken. Fy Fillern som jeg misunner dere. Og takk og lov for de aktivitetene som vi har tilgang på her.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no