Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 09:40   #1421
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Da jeg leste at han/de hadde brent de sengene forsvant ihvertfall den siste lille rest av tvil hos meg.

Så enig.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 09:49   #1422
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg er usikker på om han blir dømt. Jeg synes ordføreren virker skyldig, og at han mest sannsynlig er det, at han er en gammel gris og har gjort mye uetisk. Men om jeg kan si at jeg er skråsikker på at de har hatt samleie? Det vet jeg sannelig ikke. Nå har ikke jeg fulgt hele saken, så mulig andre er mer sikre enn meg.

På samme måte er jeg enig her. Det blir vel en vekting av tvil da? Er de mer enn 50% i tvil om han er uskyldig? Var det ikke noe sånt domemrne begrunnet det med at de ikke la til grunn at ABB kunne være utilregnelig?

Ståle Eskeland hadde et innlegg i Aftenposten om dette for noen dager siden.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 10:25   #1423
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.


Det er ikke mange overgrepsdommer som har fysiske bevis. Birkedalsaken er jo en god paralell. Der er det heller ikke fysiske bevis.

Man trenger jo ikke fysiske bevis for å være så sikker som man må være for å dømme noen. Jeg bare vet ikke om jeg er så sikker i denne saken. At andre er så sikre tar jeg som et godt tegn, håper det da gjelder dommerne også.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 10:30   #1424
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Brent seng og skiftet telefon er et par av de sakene som gjør meg så sikker at jeg ikke ville vært i tvil om jeg var dommer i denne saken.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 10:53   #1425
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det er så mye i denne saken som gjør at jeg tror på jenta og ikke på ordføreren. Jeg håper inderlig han blir dømt.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 11:03   #1426
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Brent seng og skiftet telefon er et par av de sakene som gjør meg så sikker at jeg ikke ville vært i tvil om jeg var dommer i denne saken.

Men er det et ubestridelig faktum at sengene ble brent? Før de ble undersøkt? Jeg har hørt begge deler, men finner ingen kilder som sier noe om det.

banana er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 11:09   #1427
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

De ble brent etter at de var undersøkt. Så sånn sett har han sitt på det tørre, men det er likevel en merkelig ting å gjøre hvis en ikke har noe å skjule.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 12:55   #1428
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg synes at om man brenner noe før eller etter undersøking er en vesensforskjell. Enig at det er rart. Men jeg har ikke nok opplysninger. Er det lang transportetappe å bære møbler man vil bytte ut er det mindre rart.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 13:08   #1429
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

http://www.dagbladet.no/2012/11/02/k...gard/24161940/

Jeg er veldig enig i det som skrives her. Jeg tror denne rettssaken har vært en øyeåpner for mange.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 13:18   #1430
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

http://www.dagbladet.no/2012/11/02/k...gard/24161940/

Jeg er veldig enig i det som skrives her. Jeg tror denne rettssaken har vært en øyeåpner for mange.

Den var veldig bra.

Sitat:

Selvsagt har Omdal rett i at vår interesse for å kikke inn i andres liv og vinduer også er en drivkraft i oppmerksomheten saken har fått. Det gjelder i alle saker, det oppleves ekstra ubehagelig når dekning kommer inn på privatliv og seksualitet. Men vi bør ikke avfeie verdien av sunn læring ut ifra en moralsk vurdering av motivene for interessen.

Jeg tror faktisk dekningen av rettssaken har ført til svært mange viktige samtaler og diskusjoner rundt kantine og kjøkkenbord. Jeg tror vi slik kollektivt er blitt litt klokere. Det finnes andre mediefenomener jeg ikke kan si det samme om.

Jeg tror også dekningen bidrar til at noen kommer seg løs fra overgrep. Jeg mener at noen flere nå vil holde seg på matta. Og skulle vi fordømme vår atferd ut ifra de mest urene elementene i våre motiver blir det ikke stort vi kunne gjort her i verden. Bare mye vi måtte fortiet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 14:02   #1431
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Fremfor alt synes jeg det er viktig at det har blitt kommunisert så tydelig at det faktisk er den voksnes ansvar å ikke la seg "lede inn i fristelse", for å bruke et litt fjasete uttrykk.

banana er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 14:34   #1432
KidOki
Nybegynner
 
KidOki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 18
KidOki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg håper den ordførerfjotten lærer seg ei skikkelig lekse og blir dømt til samtlige fire år det er nedlagt påstand om. Jeg har en datter som er like gammel som fornærmede, og hadde jeg vært faren hennes vet jeg knapt nok hva jeg hadde gjort med den sleske grisen av en ordfører.

Jeg har dessuten vært sammen med en jente som har opplevd alvorlige seksuelle overgrep og vet hvor jævlig det å leve med noe sånt.

Lås Øygard inn og kast nøkkelen i havet.

__________________
Camilla ('95)
KidOki er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 14:44   #1433
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg har ikke fulgt med så nøye i denne saken.

Men jeg merker at jeg synes det er greit at en eldre person som har sp tett og kontrollerende og seksualisert kontakt med en mindreårig, blir dømt for det. Hvorvidt det har vært et faktisk samleie er egentlig ikke så interessant.

Det går ikke an å oppføre seg sånn, og melde seg ut av ansvaret på denne måten.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 15:00   #1434
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Her syns jeg førstestatsavokat Qvigstad sa noe veldig viktig:

http://www.aftenposten.no/meninger/B...r-7035093.html

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 15:03   #1435
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Her syns jeg førstestatsavokat Qvigstad sa noe veldig viktig:

http://www.aftenposten.no/meninger/B...r-7035093.html

Ah. Den var flott!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 15:08   #1436
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Veldig bra og viktig presisering. Det er jo også flere ting som pressen ikke får skrive om, og det kan jo være momenter som kan ha en viss betydning.

LaBanga er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 16:35   #1437
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...g-3747719.html

Jadda, alt skulle ha sin naturlige forklaring.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 16:42   #1438
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ja, for det er heeeelt naturlig å dele dobbeltseng med en mann (som ikke engang er faren) når man er tenåring.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 16:59   #1439
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg ser dere kritiserer forsvareren. Jeg syns hun har greid seg bra, jeg. Ihvertfall under selve rettssaken, alle mediautspill i forkant kunne hun spart seg for. Hun har jo aldri påstått at Øygard ikke har gjort det han har tiltalt for, hun har tvert i mot selv tatt avstand fra skype-meldingene på lik linje med resten av landet. Derimot har hun påpekt muligheten for alternative forklaringer, og selvsagt utfordret jentas og aktoratet sine vitners troverdighet. Men så vidt jeg kan forstå, så har hun ikke gjort noe mer enn det man må forvente av en forsvarer.

Jeg leste i en vg-kommentar at dommerne må være 90 % sikre på at tiltalte har begått det han er beskyldt for, for å kunne dømmes. Jeg er ihvertfall minst 90 % sikker Og han burde dømmes for å misbruke sin stilling som offentlig person for styrke egen sak også. Det er nesten det verste, at han svikter jenta så totalt i etterkant av "bruddet".

Timar er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 19:12   #1440
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ja, jeg tror vi godt kan prøve å skile mellom mennesket MYL og forsvareren MYL, hun som gjør en jobb. Her er en artikkel som viser mer av mennesket: http://www.dagbladet.no/2012/11/02/n...gard/24168032/

banana er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no