Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Innspill til kakebalansen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-18, 22:39   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innspill til kakebalansen?

Vi skal ha en familiefeiring i helgen, og på søndag er familien invitert hjem til oss på kaffe og kaker. «Familien» er her alle foreldrene våre og et par onkler med partner, til sammen 6-8 personer i 70-åra, i tillegg til oss selv og broren min med kone og datter. Usikker på om søsteren til mannen også kommer med sine småbarn.

Jeg har ingen planer om et ekte nordnorsk kakebord. Men jeg liker jo å bake, og det er hyggelig med flere slags ting å servere.

Poden, som er den som skal feires, har bedt om den vanlige bursdags-sjokoladekaken vi pleier å lage til både ham og søskenbarna. Det er en barnevennlig kake med sjokoladesmørkrem.

Det kanskje beste han vet er kransekake, så jeg lager også kransekakestenger som jeg tenkte å dyppe i smeltet sjokolade. Jeg har tenkt å smøre noen rundstykker med godt pålegg også. Og så har jeg planer om å lage krumkaker med multekrem til, og så tenkte jeg å bake én ting til. Akkurat nå heller jeg til å lage en god hvetekringle på søndag morgen; det pleier folk å like, Poden er glad i sånt, og det som blir igjen kan dessuten fryses.

Men er det noen som har forslag til noe annet, kanskje med tanke på at ikke alle er like glad i de samme litt mektige tingene som Poden og meg? Et tips til en kake som dere selv ville … tja, ikke akkurat savne, men som dere ville satt pris på å få servert i tillegg til dette?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no