Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Garderobehjelp

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-11, 00:24   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobehjelp

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

HTH har eg bare tenkt på som kjøkken! Takk for tips!

Eg likte godt løysinga med hengeplass i hjørnet, og! Eg har lurt på korleis det skal kunne utnyttast maksimalt.

Det går hengeplss helt inn, litt upraktisk, men vi henger veldig "ukurrante" plagg der som sjelden er i bruk.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 01:02   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobehjelp

Jeg har kjøpt og montert tre ulike Pax-garderober i løpet av de siste fem-seks årene, og jeg er kjempefornøyd: solid, pent å se på og veldig fleksibelt. Og lett å montere (hvis man synes IKEA er lett å montere ellers; det er omtrent samme vanskelighetsgrad som å montere en kommode).

Jeg anbefaler treskuffene da. Trådskuffene er litt trå å dra ut og igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 01:06   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobehjelp

Opprinnelig lagt inn av bai, her.


Eg har lyst på hengeplass i halv høgde til blusar, cardigans, skjorter etc. Eg har sett nokre hengeløysingar som kan henge ganske høgt (i fleire etasjar), kor dei høgaste kan senkast og heisast ned i "normal" høgde. Men eg klarer ikkje google meg fram til kor eg har sett dette. Er det nokon som skjønner kva eg meiner og som veit kven som sel slike?

Pax/Kompliment fra IKEA har en løsning med påbyggingsstang, som gjør det mulig å henge klær i to høyder. Jeg har en slik i skapet mitt og synes det fungerer helr supert.

Jeg får ikke til å legge inn bilde fra iPaden, men du kan se den her: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80141162/

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 11:11   #24
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garderobehjelp

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

HTH har eg bare tenkt på som kjøkken! Takk for tips!

Eg likte godt løysinga med hengeplass i hjørnet, og! Eg har lurt på korleis det skal kunne utnyttast maksimalt.

Jeg ville ha valgt en sånn løsning i stedet for de ferdiglagde hjørneløsningene. Man har alltids bruk for noe som kan henges bakerst, sette inn en koffert osv. Jeg synes det er litt kaotisk der hvor skjortene møtes, man får ikke utnyttet det så veldig godt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 11:39   #25
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobehjelp

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Pax/Kompliment fra IKEA har en løsning med påbyggingsstang, som gjør det mulig å henge klær i to høyder. Jeg har en slik i skapet mitt og synes det fungerer helr supert.

Jeg får ikke til å legge inn bilde fra iPaden, men du kan se den her: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80141162/

Takk! Det er noko slikt eg er på jakt etter. Den ser veldig praktisk ut!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 11:41   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobehjelp

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har kjøpt og montert tre ulike Pax-garderober i løpet av de siste fem-seks årene, og jeg er kjempefornøyd: solid, pent å se på og veldig fleksibelt. Og lett å montere (hvis man synes IKEA er lett å montere ellers; det er omtrent samme vanskelighetsgrad som å montere en kommode).

Jeg anbefaler treskuffene da. Trådskuffene er litt trå å dra ut og igjen.

Vi har montert mykje frå IKEA, så det er ikkje noko problem. Eg er meir usikker på tidsbruken, om det er verdt tida det tar å montere sjølv. Vi pusser opp ganske mykje, og då er det jo greit å sette bort dei riktige tinga og gjere dei riktige tinga sjølv.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 12:11   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobehjelp

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Vi har montert mykje frå IKEA, så det er ikkje noko problem. Eg er meir usikker på tidsbruken, om det er verdt tida det tar å montere sjølv. Vi pusser opp ganske mykje, og då er det jo greit å sette bort dei riktige tinga og gjere dei riktige tinga sjølv.

Jeg brukte bare to ettermiddager på å sette opp en 2 meter garderobe i høst. Da hadde jeg hjelp til stammene, men monterte all innmaten alene.

Jeg kunne fint gjort det på én kveld også, hvis jeg hadde giddet. Det hadde rett og slett ikke falt meg inn å bruke penger på å få det gjort, hvis man vet at man vanligvis klarer å montere IKEA-møbler ellers. Det er virkelig ikke noen big deal, altså.

Det er greit å være to til stammene da, for de er høye og litt uhåndterlige. (Dessuten må man montere dem stående, hvis man ikke har det høyt nok under taket. Og det bør man helst finne ut før man monterer dem.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 12:25   #28
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobehjelp

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg brukte bare to ettermiddager på å sette opp en 2 meter garderobe i høst. Da hadde jeg hjelp til stammene, men monterte all innmaten alene.

Jeg kunne fint gjort det på én kveld også, hvis jeg hadde giddet. Det hadde rett og slett ikke falt meg inn å bruke penger på å få det gjort, hvis man vet at man vanligvis klarer å montere IKEA-møbler ellers. Det er virkelig ikke noen big deal, altså.

Det er greit å være to til stammene da, for de er høye og litt uhåndterlige. (Dessuten må man montere dem stående, hvis man ikke har det høyt nok under taket. Og det bør man helst finne ut før man monterer dem.)

Det praktiske er som sagt ikkje noko problem, så då tar eg deg på ordet der. Det er heller tida det går på (vi skal legge golv i eit anna rom, og har eit rekkefølgeproblem, for vi må få opp garderobe slik at vi kan flytte bokhyllene med klede inn i garderoben før vi kan begynne på dette golvet). Men viss det er gjort på eit par kveldar, er det kanskje ikkje her vi skal kaste bort ressursar på å leige inn folk.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 10:57   #29
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Garderobehjelp

Du får kjapt teken på å sette opp Pax når du har montert ett skap eller to, altså. Absolutt ikke uoverkommelig. Vi har dog valgt å bruke snekker f.eks i hallen der vi ikke hadde høyde nok til de høyeste skapene. Snekkeren vår kuttet litt i sokkelen, foret med pen list øverst og satte opp hyller i forlengelsen av skaprekken, slik at hele veggen ble dekket og hele løsningen ser veldig spesialtilpasset ut. I et walk-in er det vel ikke så nøye med perfekt finish, så vi vil nok også velge å gjøre det selv.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:08   #30
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Garderobehjelp

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Vi skal ikkje ha pax-systemet, men innbyggingsgarderobe, så vi skal eventuelt ha Antonius innmat og sjølve dørene. Den eine garderoben passar akkurat til IKEA sine skyvedører, medan den andre gjer ikkje det. Så der må vi uansett ha ei meir skreddarsydd løysing (dei treng ikkje vere like).

Ånei, jeg har Antonius og du får virkelig hva du betaler for! Skuffene detter ned og det er virkelig for tynt og spinkelt. Duger ikke for å lastes fulle med gensere og dongeribukser! Kansje for florlette sommebluser.

Jeg har ikke erfaring med Pax, men vi har Elgå, og en av de trådkurvene er ikke helt bra... Det er visst bare Pax som duger av Ikea sine garderober.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 12:21   #31
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobehjelp

Vi må uansett bestille dører frå nokon andre enn IKEA, for ingen av åpningane passer til standardstørrelsane deira. Så då får vi sette opp eit totalreknestykke og finne ut om det blir innmat frå same leverandør, eller ikkje. Vi tar ei tur til garderobemannen, ganske snart.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-16, 22:36   #32
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobehjelp

Eg innser at min første tråd her var ganske kjedelig.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no