Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Skanning av bilder

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-13, 16:57   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Skanning av bilder

Jeg har en del gode gamle bilder (på papir), som jeg skulle ha skannet. Jeg skal bruke de i en presentasjon og de må derfor ha ganske bra oppløsning. De skannerene jeg har tilgang på er for dårlige og det er snakk om for få bilder til at jeg kan bruke penger på å shoppe. Regner med at det er firmaer som driver på med slikt. Noen av dere som har tips om hvem som gjør slikt til en ok penge i Trondheim?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 17:22   #2
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skanning av bilder

Prøv hos Shrøder. Kan ikke tenke meg det blir veldig dyrt.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 21:14   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skanning av bilder

Kopisentrene gjør slikt og har bra utstyr. F.eks. Allkopi i Søndre og Indergaard & Øien bak Vår frue. Vet ikke om priser.

Ellers kan du skanne til USB selv på kopimaskinene hovedbiblioteket. Kan stille inn oppløsning og format selv. Det er helt gratis.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 00:12   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skanning av bilder

Tusen takk. Var ikke klar over man kunne fikse det på biblioteket. Skal ta meg en tur dit å se hva jeg får til.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 12:20   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skanning av bilder

Å skanne papirkopier gir gjerne begrenset kvalitet (bl.a. pga. strukturen i fotopapiret). Hvis det er bilder man har negativene til, blir kvaliteten gjerne langt bedre av å skanne dem i stedet.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no