Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ga du noe fint til jul i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-13, 01:49   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.490
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Guttungen på 6 ble komisk glad for de nye leggskinnene til fotball.

Eldstejenta fikk en pelskledd varmeflaske, som kanskje var den gaven hun satte mest pris på. Dette var gaver ungene ga til hverandre da, etter tips fra meg.

Så hadde jeg kjøpt nye pysjamaser til dem, som lå klar nede i stua julaftens morgen (de sover bare i trusa, og gidder ofte ikke å kle seg når de står opp, så de går rundt og blir kalde). Rutete flanellsbukser med bestefarstrøyer til, og myke, pusete, tykke sokker. De elsket dette, og har gått med det til langt utpå dagen hver dag siden. Alle som kommer innom blir nødt til å kjenne på hvor myke og deilige sokkene er.

Mamma, som har bursdag 13.desember fikk sykkelrulle av meg og søstrene mine, i kombinert jule- og bursdagsgave (kostet mer enn vi vanligvis gir til en av delene). Hun fikk den til bursdagen sin, og hun er fra seg av takknemlighet. Sier hun har brukt den hver dag siden, både hun og samboeren, til og med julaften tok hun en liten sykkeltreningsøkt på morgenen. Min storesøster og hennes 12 år gamle datter er i ekstase over nybegynnerkurs i kajakkpadling, som også var spleisegave fra meg og et par andre familiemedlemmer.

Også er jeg fornøyd med et skjerf jeg ga til ei venninne, der pengene for skjerfet går til en god sak, som en felles venninne av oss drifter (utviklingsarbeid blant burmesiske flyktninger i Thailand). Venninna som fikk skjerfet er den mest ekte idealisten jeg kjenner, og hun elsket i tillegg skjerfet (jeg vet at det var "hennes" farger og stil), så hun elsket gaven dobbelt opp, og har sendt mange meldinger + mms av at hun har det på seg.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 09:34   #42
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Vi som familie ble veldig glad for klippekort på Pirbadet. 10 klipp til hver av oss. Dvs at vi kan gå 1 gang i mnd i nesten et helt år. Det trenger vi som familie.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 09:40   #43
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Ungene ble veldig glade.
Eldste for spill tastatur og høytalere.
Mellomste be utrolig lykkelig for mobil og sikkerhetsvest og vinterridebukse.
Minste ble overlykkelig for skylanders sf og furby.

Både mann og foreldre ble glade for gavene, og det er alltid koselig å se at man treffer.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 09:49   #44
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Datteren vår fikk PC og den falt virkelig i smak. Det gjorde nok de andre gavene også, men de bleknet litt mot den PC-en.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 09:55   #45
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.199
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Verdensgave fra Unicef til far og kone, leketelt til tvillingene, hjemmelagde ingefærkjeks og kirsebærlikør til svigers.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 10:00   #46
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Ga du noe fint til jul i år?

Mannen fikk MacBook air av meg og ble veldig fornøyd. Barna fikk hver sine Wii spill og ble kjempefornøyd.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 16:04   #47
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Sønnen i huset ble alldeles henrykt over at vi og besteforeldre hadde spleiset på en Playstation4 til han. Han har fått med seg at det var utrolig vanskelig å få tak i dem, og trodde aldri at han ville få en så dyr julegave. Jubel og glede!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 16:11   #48
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Eldste ble i himmelen etter at hun fikk billetter til Isac Elliot konsert Minste fikk iPad i kombinasjon jul/bursdag med oss og oldemor og fikk tårer i øynene så glad var han. Han har takket mange ganger gjennom hele julen og er superlett å be om tjenester nå

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 16:24   #49
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Mannen ble veldig glad for xboxen han fikk.
Ene nevøen ble glad for ekstern hardisk, en av de andre nevøene ble superglad for rallydressen han fikk og utbrøt med engang han åpnet den at det var akkurat det han ønsket seg.
Ene venninna mi ble veldig glad for ullteppet.
Poden dšnte omtrent da han pakket opp iron fist.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 16:35   #50
Hatt
Fullverdig medlem
 
Hatt sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 51
Hatt er litt kul
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Frøknene mine fikk hver sin Furby, og var en stund i den syvende himmel. Helt inntil den ene furbyen skiftet personlighet og ble ett uforskammet vesen som kjeftet, rapa og prompa og som i tillegg fikk øyne som flammet Vesla ble helt fra seg, og lurte på om det gikk an å bytte den. Vi fikk oppdratt den til sist,men jeg må si at jeg syns rappkjefta furbyer er mye kulere.

Men spørsmålet var vel om jeg/vi hadde gitt noe fint til jul, og jeg tror vi stortsett traff bra med gavene i år. Mye bøker. De virket veldig fornøyde ihvertfall.

På en annen side så er det vel ikke så mange som sier at de egentlig ikke syns julegaven de fikk var noe særlig, er det vel? Jeg er ihvertfall tilsynelatende glad for alt jeg får selv om jeg innerst inne ikke var så happy for BHen som min manns farmor hadde kjøpt til meg

Hatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 16:37   #51
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Tja, jeg syns jo alt jeg gir er fint. Men jeg er spent på reaksjonen til storebror når han får den legoen jeg har sagt han ikke får fordi den er for dyr, og når lillebror får nettbrett som jeg sa han fikk spare til selv. De har vært hos pappaen og får ikke åpnet gavene før i morgen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 17:36   #52
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Jeg var mest fornøyd med de store tubeskjerfene i alpakka jeg gav bort,men har ikke hørt et pip fra noen av dem som fikk dem, så jeg vet ikke om de ble godt mottatt.

Mannen fikk julebord på byen med kameratgjengen av meg, rett før jul, jeg var taxi også. Det ble godt mottatt i allefall.

Eldstemann ble mest glad for pengene han fikk av oss og svigers. De ble til karbonbukse (konkuransebuke til svømming som koster avsindig) innen kvelden var over.
Mellombror ble overykkelig for skikkelig svær stjernekikkert som vi har spleiset på sammen med mamma.
Ruska var mest glad for gavekort på klær.
Lillegull hylte for hver pakke han åpnet og var lykkelig over både krana Kranky, Doogie doo, og dragedrakt.
Jeg var mest glad for vakre ord fra en god kollega, skrevet på en treplate sammen med en nydelig hjemmelaget lykt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 20:32   #53
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Vi gav så å si alle ting de ønsket seg, så alle vi har snakket med har ihvertfall vært glade og fornøyde.
Den beste gaven vi gav var til Oldemor - Jeg hadde laget glass juletrekuler med bilder av ungene på. Oldemor begynte å gråte og ble ekstremt glad

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:27   #54
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av Hatt, her.

Frøknene mine fikk hver sin Furby, og var en stund i den syvende himmel. Helt inntil den ene furbyen skiftet personlighet og ble ett uforskammet vesen som kjeftet, rapa og prompa og som i tillegg fikk øyne som flammet Vesla ble helt fra seg, og lurte på om det gikk an å bytte den. Vi fikk oppdratt den til sist,men jeg må si at jeg syns rappkjefta furbyer er mye kulere:

Her måtte vi nesten liste oss rundt på julaften. Snuppa var redd Furby skulle våkne, for han var ganske irriterende syns hun, he he. Hva er det man gjør med disse furbyene da, bortsett fra å mate dem og slikt?

Av gavene vi ga bort var det skylander swap force og kortstokkemaskin som gjorde størst suksess. Kortstokkemaskina ble gitt som en ekstragave på tull til min far, som alltid blir erta fordi han er så elendig til å stokke.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 22:40   #55
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Gaven som ga mest lykke var tre netter på Scandic The Reef i Frederikshavn. Sitter og roer ned før siste natta nå, og vi har badet i utallige timer de siste dagene og fått full valuta for pengene. Har ligget i bløt i klorvann så mange timer at huden ser ut som jeg er solbrent hvertfall! Nærmeste jeg kom "syden" på mitt budsjett! Godt for kropp og sjel! Og deilig mat på restaurant i flere dager er bare knall!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 00:39   #56
Hatt
Fullverdig medlem
 
Hatt sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 51
Hatt er litt kul
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Her måtte vi nesten liste oss rundt på julaften. Snuppa var redd Furby skulle våkne, for han var ganske irriterende syns hun, he he. Hva er det man gjør med disse furbyene da, bortsett fra å mate dem og .

Det lyder kjent Greia med disse dyra er vel å forme personligheten dens...eller noe sånt. Forandrer seg ettersom hvordan den blir behandlet. Det finnes en gratis app hvor det finnes ting å gjøre med furbyen; få den til å synge, oversette fra furbysk (?) til norsk, telle sauer så den sovner og komponere måltider til den og sikkert mer.

Hatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 01:33   #57
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Mamma ble veldig glad for pysjen jeg gav, og mannen ble superglad for en lydbok. Datteren vår elsket Ronja Røverdatter kostymet, og sønnen lego chima- bilen fra en venninne av meg. Han bygger hver dag, men det er for vanskelig. Tenkte overraske han med å bygge hele bilen når han er i barnehagen. Og så ble stefaren min glad for Erlik Oslos julebok.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 02:49   #58
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Jeg tror jeg ga mye bra i år, men den mest meningsfylte gaven jeg ga, det var til en virkelig engel!!

Mine foreldre bor 40 mil fra oss, og med mammas diagnoser så er det ofte tøft å sitt her, vel vitende om at de trenger hjelp. Og da er det godt at det finnes et menneske der som tar deg av både mamma og pappa.

Jeg strikket et sjal til henne til jul, og et lite brev fra meg og søstrene mine.

Hadde ikke hun vært der, så vet jeg ikke hvordan livet til mamma og pappa hadde vært, og det fortjener en gave og gode ord.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am

Sist redigert av Carrera : 30-12-13 kl 12:29.
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 09:02   #59
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ga du noe fint til jul i år?

Barna fikk konsertbilletter til One Direction i Barcelona i juli. Særlig storesøster var strålende fornøyd.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no