Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Rygging i trafikken

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-12, 23:52   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Rygging i trafikken

fra bt.no
Senest sist uke var det en dame som måtte ha hjelp til å rygge ned da bussen ikke ville vike, sier personbilsjåføren.


Om man ikke kan rygge ned en bakke, bør man i det hele tatt få lov til å kjøre?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 23:53   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Nei!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 23:54   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.307
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Man bør jo absolutt kunne rygge litt. Men det var faktisk ikke noe jeg lærte før jeg kjørte opp, jeg har lært meg det i ettertid.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 23:56   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Sier det mest om hun som ikke ville rygge eller om en vei uten møtemuligheter der det egentlig er ganske skummelt og nesten uforsvarlig å rygge? Man må jo kunne rygge for å kunne kjøre bil, men det er forskjell på steder man rygger, og enkelte steder tenker jeg at flere kunne hatt vett til å be om hjelp. Det er viktig å kjenne sin begrensning også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 23:59   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rygging i trafikken

http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Her...l#.T9Zn9sXYCSo

Det er jo flere steder her i Bergen, på "hovedveier" at det ikke er plass til to biler eller en buss og en bil, jeg tenker at det er bilen som skal rygge.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:00   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Det sier seg selv at det er personbilen som å rygge når det er buss involvert. Busser får ikke rygge i trafikken uten bakkemannskap.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:00   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rygging i trafikken

E39 ved Skjoldskiftet ble stengt i en periode da to trailere ikke kom forbi hverandre, og kjørte seg fast, slik at de heller ikke kunne rygge. Men det er jo litt vanskeligere å rygge med trailer med henger enn en liten personbil.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:05   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.100
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Kan man ikke rygge kan man heller ikke kjøre bil. Man skal kunne komme seg fremover, bakover og til begge sider når man ferdes i trafikken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:08   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Det så jo ikke ut som noe spesielt skummelt sted å rygge det der, såpass må man greie tenker jeg. Men det finnes steder jeg helst ikke kjører meg inn i fordi jeg helst vil slippe å rygge ut.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:14   #10
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Om man ikke kan eller tør rygge, så har man lite bak rattet på en bil å gjøre. Mener jeg.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:15   #11
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Men det er irriterende når busser har parkerte biler på sin side av veien og egentlig er den som skal legge seg inn foran hindringer i sin veibane, men istedet bare kjører på "siden de er buss", slik at personbilene må rygge i sin hindringsfrie veibane.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:16   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Den viktigste trafikkregelen er jo at den største vinner.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:18   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.100
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Men det er irriterende når busser har parkerte biler på sin side av veien og egentlig er den som skal legge seg inn foran hindringer i sin veibane, men istedet bare kjører på "siden de er buss", slik at personbilene må rygge i sin hindringsfrie veibane.

Klart det er irriterende, men man rygger jo likevel. Rett og slett fordi det er lettere å forflytte seg bakover for en personbil enn for en buss.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 00:36   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Klart det er irriterende, men man rygger jo likevel. Rett og slett fordi det er lettere å forflytte seg bakover for en personbil enn for en buss.

Jeg kan ofte irritere meg over brautende bussjåfører her i byen. Feks når de nærmest kaster seg ut fra holdeplasser, selv om bilen som er på vei forbi er altfor nær, og da uten at bussen har gitt mer enn et lite blink med blinklysene.

Men kommer jeg i situasjoner hvor en av oss må rygge, så rygger selvfølgelig jeg. Det sier seg nærmest selv, all den tid at man har mye mer oversikt i en liten bil i forhold til bussen.

Jeg synes slike historier som den linken over her er direkte provoserende. Javel, mulig bussen var de som i teorien skulle ha rygget, men det går da an å bruke hodet og medmenneskeligheten litt også.

Jeg er nær ved å påstå at kverulanter i trafikken heller ikke burde hatt lappen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 07:50   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.686
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Jeg trodde jeg skulle stryke på oppkjøringen fordi jeg fikk rygging langs vei og det gikk ikke spesielt bra, for jeg hadde aldri gjort det før. Hadde rygget inn på parkeringsplass men det var det. Fikk beskjed om at han så jeg aldri hadde gjort det før, at jeg burde snu meg og ikke bruke speilene, men jeg sto.

Jeg gikk hjem for å øve og det var ikke noe problem etter det. Men det er vel en del andre der ute som ikke går hjem og øver og så like vel står på oppkjøringen uten å kunne rygge, da og mange som sikker ikke får dette på oppkjøringen. Hadde det vert veldig vanlig å få dette så hadde det vel vert mer øving på kjøreskolen?

Jeg var temmelig sur på kjørelæreren min som ikke hadde lært meg det.

Selvfølgelig rygger personbilen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 08:04   #16
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Sitat:

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Syns det å ikke rygge bare fordi man ikke GIDDER er å være aktpågivende, varsom eller å la være å hindre annen trafikk ikke hører hjemme noe sted what-so-ever. Hvis gata er bred nok til å kjøre framover i, så er den bred nok til å kjøre bakover i. http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Her...l#.T9bb0pLw2Sp

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.

Sist redigert av Sure Eplet : 12-06-12 kl 08:34. Årsak: brain fart spiste en halv setning
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 08:06   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Det er litt galemattias å sette seg i en bil om man ikke greier å rygge. Det er jo essensielt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 08:10   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Da jeg tok lappen, var det far min som lærte meg både å rygge og lukeparkere. Vi satte av en hel søndag på ei slette, og så rygget jeg og lukeparkerte til krampa tok meg.

Lukeparkeringa er jeg blitt rusten på, jeg trenger ikke det så ofte lenger, men jeg er en jækel til å rygge!

Og jepp, i møte med buss, så rygger man om man må.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 08:16   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Kan man ikke rygge kan man heller ikke kjøre bil. Man skal kunne komme seg fremover, bakover og til begge sider når man ferdes i trafikken.

Jeg krever ikke fullstendig sidelengs, men de andre - jepp.

  Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 08:25   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Kan man ikke rygge, burde man levere inn førerkortet.
Det samme gjelder for de som synes alt over 60 km/t er skummelt og "jeg skjønner ikke hvorfor folk har så hastverk" på motorveien.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no