Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til jente, 13-årsdag

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-18, 23:04   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gave til jente, 13-årsdag

Eldste blir snart 13. Hun har ingen ønsker foreløpig. Jeg har lite lyst å gi henne penger. Hva ville andre på den alderen likt å fått?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 23:19   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.070
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Mine snart 13-åringer fikk just dance og singstar til jul. Til bursdag nå i mars blir det litt klær, og et eller annet... Vurderer en selphy (liten fotoskriver) på deling til dem. Ellers ville de blitt glad for gode headset hvis de ikke hadde det, kule skibriller eller solbriller, kinobilletter, teaterbilletter, abonnement på et blad, PC-spill og ellers alt mulig stæsj (pynt, smykker, skjerf, badeoljer osv osv).

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 23:50   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Det Snippa sa.

Min ville også likt tur på «kaffebar», eller penger til å handle for selv på HM el.l.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 00:01   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

05-jenta mi ønska seg (og fikk) til jul det minste Pennyboardet, et stilig armbåndsur, sminke og klær. Av klær var det hettegensere som stod øverst på ønskelista, gjerne i sporty merker som Adidas, fila o.l, og rene farger som hvitt, rødt, marine, grått eller svart. Hun fikk ny sekk fra tantene, en stilig, vinrød en fra Herschel, som nå har erstattet den litt mer trauste Beckmann-sekken hun fikk i fjerdeklasse, som skolesekk. Jeg ser det er mange av ungdomsskolejentene som har slike, eller Fjellräven Kånken. Ulvang Rav genser (Farmen-genser) og Kari Traa ullundertøy har også stått på ønskelista, og følgelig falt i smak, og Hvite Johaug "polvotter" med skinn i håndflata.

I fjor fikk hun en tykk, helt hvit frotté-morgenkåpe med luksuriøs spa-følelse, og den ble hun overraskende glad for. Hun elsker den fortsatt, og bruker den mye, og ville nok blitt like glad hvis det var nå hun fikk den.

Om hun ikke har det fra før anbefaler jeg å gi en god cabin size trillekoffert, av typen med fire hjul og hardt skall. Det har alle tre ungene her fått, og det er veldig praktisk.

Aktivitetsarmbånd eller pulsklokke er også populært, hos den sporty typen. Rettetang, krølltang eller krøllstav til håret. Plysjpledd, pelsputer og den slags til rommet er stas.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-02-18 kl 00:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 08:07   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Snuppa gikk høytaler til å ha med på cuper og overnattinger i fjor, og den har hun satt veldig stor pris på.

I år fikk hun ny mobiltelefon, fordi den gamle måtte lades kontinuerlig og sang på siste verset (den var 5 år gammel, så det var ikke så snodig).

Hun ønsket seg en fitbit, og jeg tror jeg hun hadde fått hvis ikke behovet for en telefon hadde vært så prekært.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 08:29   #6
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Vår eldste fekk ei reise med ein av oss foreldra til 13-årsdagen, eg og ho var i London nokre dagar (ho var med på å bestemme kvar). Dei to andre får også det når dei vert 13. Ein fin alder å gjere noko slikt på.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 08:44   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Snuppa gikk høytaler til å ha med på cuper og overnattinger i fjor, og den har hun satt veldig stor pris på.

I år fikk hun ny mobiltelefon, fordi den gamle måtte lades kontinuerlig og sang på siste verset (den var 5 år gammel, så det var ikke så snodig).

Hun ønsket seg en fitbit, og jeg tror jeg hun hadde fått hvis ikke behovet for en telefon hadde vært så prekært.

Ja, høytaler har ungene her også fått, en felles, fra noen venner av oss, og 05-jenta setter stor pris på den. Det er hun som bruker den mest. En veldig robust og vanntett sak, så hun har den også med seg i dusjen. Og på alt av turer, cuper etc. Den mine har er av typen UE Boom2.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 08:51   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Snuppa bruker også høytaleren sin i dusjen. Eller i hvert fall på badet når hun dusjer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 09:48   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Nye trådløse gode hodetelefoner ønsker min snart 14-åring seg til bursdagen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 12:25   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Opprinnelig lagt inn av My, her.

05-jenta mi ønska seg (og fikk) til jul det minste Pennyboardet, et stilig armbåndsur, sminke og klær. Av klær var det hettegensere som stod øverst på ønskelista, gjerne i sporty merker som Adidas, fila o.l, og rene farger som hvitt, rødt, marine, grått eller svart. Hun fikk ny sekk fra tantene, en stilig, vinrød en fra Herschel, som nå har erstattet den litt mer trauste Beckmann-sekken hun fikk i fjerdeklasse, som skolesekk. Jeg ser det er mange av ungdomsskolejentene som har slike, eller Fjellräven Kånken. Ulvang Rav genser (Farmen-genser) og Kari Traa ullundertøy har også stått på ønskelista, og følgelig falt i smak, og Hvite Johaug "polvotter" med skinn i håndflata.

I fjor fikk hun en tykk, helt hvit frotté-morgenkåpe med luksuriøs spa-følelse, og den ble hun overraskende glad for. Hun elsker den fortsatt, og bruker den mye, og ville nok blitt like glad hvis det var nå hun fikk den.

Om hun ikke har det fra før anbefaler jeg å gi en god cabin size trillekoffert, av typen med fire hjul og hardt skall. Det har alle tre ungene her fått, og det er veldig praktisk.

Aktivitetsarmbånd eller pulsklokke er også populært, hos den sporty typen. Rettetang, krølltang eller krøllstav til håret. Plysjpledd, pelsputer og den slags til rommet er stas.

Vi har visst ganske like jenter for mange av disse tingene liker min også og har.

Vi kjøpte en Hollister hettegenser i London i høst og den er nok favoritten. Hun kunne godt hatt en til av det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 12:27   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Nye trådløse gode hodetelefoner ønsker min snart 14-åring seg til bursdagen.

Det fikk hun til jul for et år siden, ellers godt tips.

Hun har arvet min gamle telefon og den holder en god stund til håper jeg.

Stor sjanse for at det blir årskort i dyreparken da flere av vennene fikk det til jul. Planen er at de kan gå sammen. Men hun vet ikke heeeeelt om hun ønsker seg det eller hva.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 19:06   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Hvis hun skulle fått aktivitetsarmånd, hvilket burde jeg kjøpe?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 21:43   #13
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Hva med Instant fotoprinter til mobilen og et slikt "gitter" som hun kan henge bildene på med små søte klesklyper?
Årkort helg i AQ?
Av aktivitetsarmbånd har vi vært fornøyd med Fitbit

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 16:36   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Hun har kommet frem til at hun ikke ønsker seg årskort i Dyreparken selv om de andre har fått. Jeg kan heller betale for henne en gang eller to dette året, hvis aktuelt.

Instant fotoprinter er kjempeide, takk! Hva kjøper jeg og hvor?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 16:54   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Niesen min ønsker seg Svea jakke, treningsklær( ble vekdig glad for 2 xu) og under armour hettegenser.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 21:30   #16
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Min fikk Fitbit treningsarmbånd til jul, og liker den veldig godt. Ellers er klær (gensere) fra Superdry, Hollister og Abercrombie populært, pynt til rommet likeså.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 08:37   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Instant fotoprinter er kjempeide, takk! Hva kjøper jeg og hvor?

Ulempen med dette er at det må etterfylles med blekk til en relativt høy pris, så dere bør han en plan for kostnadsfordelingen.

(Vi kjøpte ikke sånn printer selv om det definitivt stod på ønskelista, fordi foreldre som hadde kjøpte det fortalte om massiv printing og dertil høye blekkostnader.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 08:42   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Blekk og papir er dyrt. Jeg har en sånn printer på jobb og betalte minst 500,- for 100 ark og blekk.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 11:11   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ulempen med dette er at det må etterfylles med blekk til en relativt høy pris, så dere bør han en plan for kostnadsfordelingen.

(Vi kjøpte ikke sånn printer selv om det definitivt stod på ønskelista, fordi foreldre som hadde kjøpte det fortalte om massiv printing og dertil høye blekkostnader.)

Innså det i går da jeg leste om det. Tenker litt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-18, 17:29   #20
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gave til jente, 13-årsdag

Jeg kjøpte denne fra Elkjøp:
https://www.elkjop.no/product/data/s...toskriver-hvit

Koster 240,- for 30 ark, så de koster litt. Men de tar litt bilder og henger opp i minneramme (sånt gitter ) så det har ikke blitt så voldsomt.
Tenkte jeg skulle bestille refill på Ebay etter hvert

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no