Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-17, 23:53   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Ja, det er til sønnen.
Vi har vært litt anti apple men han har nå lånt en iphone 6 i noen måneder men må levere den tilbake nå til juleferien.

Gutten har også bursdag i romjulen så lurer på å kjøpe en sånn dings til han som julegave/bursdagsgave.
Den koster mange tusen men ser at man kan betale månedspris over 2 år. Men det er swap, altså at han kan bytte mobil etter 1 år. Hmmm.
Og så er det skjermforsikring inkludert. Tror det er lurt når jeg hører om disse appleproduktene hvor skjermene knuses.

Hva er egentlig forskjellen på 7 og 7plus?
7èrn har ikke sånn Jackuttak men det har vel plussen? Og så er vel +en noe større, er det så lurt da?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 00:03   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

7'ern har adapter for jack i eska. Og så er den stor nok i massevis, synes jeg. Egentlig litt stor til å gå i bukselomma, men det var ikke mindre å få den.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 00:04   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Jeg syns swap er en sinnsykt miljøuvennlig greie, og det kunne ikke falle meg inn å bytte inn en telefon etter et år bare fordi forbrukersamfunnet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 08:57   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Jeg gikk for 7 plus og er fornøyd med størrelsen. Tok vel sånn ca 2 dager å bli vant til den. Eneste minuset er at den er litt stor å ha på armen når jeg løper, pluss at den er litt dtor for lommer etc. Men alt i alt, er det veldig behagelig med stor skjerm. Vi har også alltid kjøpt mobilene til arvingen på en sånn avtale der man betaler ned på to år - det har da vært billigere enn å betale alt i en engang.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 10:05   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns swap er en sinnsykt miljøuvennlig greie, og det kunne ikke falle meg inn å bytte inn en telefon etter et år bare fordi forbrukersamfunnet.

Helt enig, jeg blir vanvittig provosert av konseptet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 10:08   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Jeg kjøpte uten swap til min tenåring i vår. Regnestykket ble mye rimeligere uten. I tillegg er det Telenor som eier telefonen i 2 år. Jeg er skeptisk..

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 14:53   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Er det bare Telenorkioskene som har telenorabbonement hvor man ikke trenger å betale hele summen?
Er enig i dette sløseriet det blir av Swap men synes det er mye penger å kjøpe en vare cash til 7tusen, 8tusen. Det føles litt bedre å betale avdrag. Uansett er det en månedlig avgift for abb..
Helt sjukt uansett. Men vi pingler inn. Det er voldsomme gaver til ungdommen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 15:02   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Er ikke Swap som avbetaling å regne? Dyrere altså? Jeg kjøpte nettopp X-en uten Swap.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 16:48   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Min sønn har alltid arvet mine telefoner. Det var frem til jeg begynte å bruke + telefoner. Jeg elsker dem, men for han blir de for store.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 16:59   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Telia har også mulighet for å betale månedlig beløp. Det var som sagt billigere enn å cashe alt ut ifølge mannen min som har vært den heldige når det gjelder å fikse mobil til arvingen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 17:09   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Jeg har regnet på haugevis av sånne tilbud om å betale i månedsrated og har til gode å finne et som er billigere enn å betale kontant for telefonen. Særlig er jeg skeptisk dersom man selv ikke eier telefonen, da må man i det minste huske å ta med i beregningen at man ikke kan selge telefonen etter x år og få penger for dette, noe man jo kan hvis man eier den.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 17:10   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns swap er en sinnsykt miljøuvennlig greie, og det kunne ikke falle meg inn å bytte inn en telefon etter et år bare fordi forbrukersamfunnet.

Enig!
Det er helt villt faktisk.

Jeg liker tanken bak Fairphone, men den har ikke slått helt gjennom ennå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 19:03   #13
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er det bare Telenorkioskene som har telenorabbonement hvor man ikke trenger å betale hele summen?
Er enig i dette sløseriet det blir av Swap men synes det er mye penger å kjøpe en vare cash til 7tusen, 8tusen. Det føles litt bedre å betale avdrag. Uansett er det en månedlig avgift for abb..
Helt sjukt uansett. Men vi pingler inn. Det er voldsomme gaver til ungdommen.

Men hva blir den effektive renten?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 19:43   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Går det ikke an å kjøpe en brukt mobil?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 20:29   #15
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Vi fant billigere tlf'er på Finn til ungdommene. Kjøpte nye iPhone der. De som solgte hadde fått igjen på forsikringer og ville ikke vente på å få nye.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 20:37   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Går det ikke an å kjøpe en brukt mobil?

Klart det går, men ikke alltid det som står i annonser stemmer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 21:11   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Klart det går, men ikke alltid det som står i annonser stemmer.

Men det gjelder jo det meste. Det var mer ment som et spørsmål om det absolutt må være splitterny mobil.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 22:27   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Men kvifor skal han ha sjuer da? iPhone se er jo kjempegod, liten og "billig". Viss det er 2005-modellen din.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 22:37   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Men kvifor skal han ha sjuer da? iPhone se er jo kjempegod, liten og "billig". Viss det er 2005-modellen din.

Min synes den er for liten. Den lå ikke godt i hånden hans.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 22:38   #20
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone7 eller 7plus - swap eller ikke swap?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Men det gjelder jo det meste. Det var mer ment som et spørsmål om det absolutt må være splitterny mobil.

Klart Det, men en mobil koster som regel litt og da er det greit å vite at det er noe ordentlig man får.
Kjøper gjerne brukt ellers Vi, men mobil tør hvertfall ikke jeg kjøpe brukt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no