Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva legger du i uttrykket "rivjern"?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-17, 21:27   #101
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror aldri jeg har hørt "kruttønne" bli brukt om voksne i annen sammenheng enn litt sånn hersketeknisk - mot kvinner.

Heldigvis sjelden jeg har vært borti det, da.

Huff! Jeg har aldri brukt ordet i en slik betydning, og har heller aldri opplevd at noen har lagt den betydningen i ordet mot meg. Men jeg liker heller ikke at jeg oppleves som temperamentfull når jeg setter grenser og sier i fra når min grense er nådd.

__________________
Meg og halen. <3

Sist redigert av Veslemøya : 17-02-17 kl 02:23.
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 07:31   #102
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror aldri jeg har hørt "kruttønne" bli brukt om voksne i annen sammenheng enn litt sånn hersketeknisk - mot kvinner.

Jeg har aldri hørt/opplevd ordet i hersketeknikksammenheng, men heller i lett humoristisk og/eller småoppgitt sammenheng.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 08:48   #103
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

"En dyktig dame som får ting gjort", er min tolkning. Jeg er fra Hordaland.

Samme her, kanskje spesielt fordi hun ikke er redd for å si fra. I positiv forstand, altså. Fra Nordland.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 10:01   #104
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

En kruttønne har ikke noe med kropp å gjøre for min del, men mer temperament. Ville ikke likt å bli kaldt det, da jeg forbinder det med å være en hissigpropp.

Dette.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 10:28   #105
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror aldri jeg har hørt "kruttønne" bli brukt om voksne i annen sammenheng enn litt sånn hersketeknisk - mot kvinner.

Ja, litt sånn "Ja, du var virkelig ei kruttønne, kneggkneggknegg veklse humrende blikk med den mannlige sidemannen" når man forsøker å si i fra om noe. Jeg syns det er et veldig infantiliserende utrykk, og de brukes vel oftest om barn og kvinner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 15:24   #106
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?

Kruttønne kan jeg gjerne bruke om begge kjønn, og da om de som mangler den lille sperren som kan regulere for passende tid og sted for heftige utbrudd.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 05:18   #107
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?

Jeg er vant til at kruttønne brukes om begge kjønn og at det ikke har noe relasjon til kroppsfasong.
Jeg er vant til at det beskriver det å være lettantennelig og snarsint. Det behøver ikke være negativt, men ofte synes jeg det står i sammenhenger hvor en sånn egenskap blir vurdert som negativ.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 08:39   #108
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?

Jeg synes ofte kruttønne brukes litt humoristisk. Men klart, direkte positivt er det vel aldri. Det kommer vel litt an på relasjonen til den som sier det også. Hvis jeg beskriver min femåring sånn (og det kan jeg godt) er det noe annet enn om jeg beskriver representant for motparten på samme måte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 11:35   #109
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?

For meg er det litt i samme gate som "oi, så søt når hun er sint. ".

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no