Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Apple TV

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-11, 14:44   #61
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

*klipp og lim*

Jeg vil ha mediasenter, men vet ikke hva.

Vi har Ipad, Iphone, Macbook, TV, Blurayspiller og PVR Dekoder fra Canal digital. Jeg bruker stort sett ipad eller mac til å se tv-serier. Jeg kunne tenke meg muligheten for å rippe dvd/bluray filmene til ungene for å kunne spare diskene.

Jeg vil ha et system som er brukervennlig, også for barna.

Hva trenger vi?

Appel Tv, Boxee, AC ryan? Noe med HDD tilkobling, eller Mac mini?

Hvis du laster ned tv-serier anbefaler jeg jailbreaket Apple tv eller Mac mini. Da kan du bruke Plex, jeg syns det er helt genialt. Det syncer mellom mac, apple tv og ipad, så hvis man for eksempel ser en episode av noe og bestemmer seg for å gå å legge seg, eller går på kjøkkenet for å lage middag, og se resten på padda, vet den akkurat hvor du sluttet å se på mac'en eller tv. Du får opp en liste med alt som er usett, så du vet hva du har å velge mellom.

Filmer kan deles inn i samlinger, jeg har for eksempel en som heter "Kids". Den finner ungene lett som bare det, og de kan bla seg gjennom coverene for å finne det de leter etter. Det er gratis til Mac og Apple tv, og koster noen få kroner til iPad/iPhone.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 19:47   #62
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apple TV

Da står det en spiller ny apple tv under tvn vår, og Lillesøster har sett en Mikke Mus Klubbhus episode streamet fra dataen min. Funker som gull!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 19:52   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV

Ok, jeg har jo allerede en Mac Mini. Da er det bare tøys å kjøpe noen av delene? Jeg kan laste ned en Boxee-app eller dette Plex?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 20:56   #64
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Både Plex og Boxee er basert egentlig på XBMC. Boxee er litt mer orientert på nettjenester, i form av "apps", mens Plex er mer for lokalt innhold. Men Boxee fikser lokalt innhold også bra.

Egentlig kan man installere begge, og se selv hva man mener passer sine behov best. Boxee er også litt mer sosialt lagt opp bl.a. i henhold til Facebook og hvis man har venner som kjører Boxee.

en stund siden jeg testet Plex sist, så litt usikker på hvordan det har utviklet seg videre. Det har kommet en del plug-in til Plex etter hvert vil jeg tro, og en fordel er jo også for dem som allerede kjøper ting etc. i iTunes og integrasjonen man da kan få.

Men en Mac Mini kan være litt dyrt å ha til tv-benken, så hvis man skal kjøpe noe nå, ville jeg vel heller gått for en rimelig mini-pc.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 11:34   #65
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV

Føkk heller. Vuze kan konvertere alt til Apple-TV-format, og MacMinien hadde vært perfekt i kjelleren.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 11:53   #66
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV

Candy: Et eple om dagen...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no