Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPad

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-11, 23:56   #1
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

iPad

Hva er bra med en Ipad? Kan jeg skrive møtereferat på en Ipad? Redigere bilder? Sette inn SDkort? Opplys meg er dere snille.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 00:01   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ipad

Du kan surfe diskré. Og spille diskré. Det ser nesten ut som man leser en bok.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 00:02   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ipad

Ooh, jeg glemte det viktigste. Batterikapasiteten er helt fantastisk.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 00:40   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ipad

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Hva er bra med en Ipad? Kan jeg skrive møtereferat på en Ipad? Redigere bilder? Sette inn SDkort? Opplys meg er dere snille.

Ikke uten tastatur.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:51   #5
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ipad

Noen som har kjøpt og ikke bruker?

Noen som har kjøpt og bruker den mye?


(jeg er så flink til å si til meg selv at jeg ikke skal......)

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:56   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ipad

Vi har, og jeg bruker mye.

Men ikke til fornuftige ting som møtereferater altså, ikke redigerer jeg bilder heller.

Men den er ganske uvurderelig når det kommer til å surfe mens man ammer. Vesentig enklere enn en pc, bedre for skuldrene og nakken grunnet bedre sittestilling etc

Dog er det et ganske snevert bruksområde så slett ikke er aktuelt for de fleste...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:59   #7
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ipad

Hm...jeg tenker lese mail, surfe, se på bilder...ehem..spille angry birds, lese aviser, fins det kabal å få til den? Svare på innlegg på forum?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:00   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ipad

Og hva med det kameraet? Funker det tilfredsstillende? Jeg har en gammel mor som ikke liker å bli hverken fotografert eller filmet, og et barnebarn som er like lite glad i det....smugfilme dem.... ?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:00   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ipad

Jeg har ikke kjøpt, men vunnet.

Jeg elsker padda mi. Den er så nem å ha med overalt, og siden det er wifi på den, kommer jeg på nett de fleste steder med.

Jeg bruker den mest til surfing, Guttungen har vel snart pløyd seg gjennom alt av sinte fugler, og sjøl løser jeg sudoku på ipaden. På langtur i bilen, kobler jeg på FM-sender og spiller musikk fra padda.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:01   #10
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ipad

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg har ikke kjøpt, men vunnet.

Jeg elsker padda mi. Den er så nem å ha med overalt, og siden det er wifi på den, kommer jeg på nett de fleste steder med.

Jeg bruker den mest til surfing, Guttungen har vel snart pløyd seg gjennom alt av sinte fugler, og sjøl løser jeg sudoku på ipaden. På langtur i bilen, kobler jeg på FM-sender og spiller musikk fra padda.

Aha...liker.... :-) Gode unnskyldninger for å kjøpe. :-) Musikk i bilen er legitimt for en som har en musikkgal mann.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:15   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ipad

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Hm...jeg tenker lese mail, surfe, se på bilder...ehem..spille angry birds, lese aviser, fins det kabal å få til den? Svare på innlegg på forum?

Dette fungerer den finfint til, og jeg er nesten sikker på at det finnes kabal til den, det har jeg bare ikke lett etter. (men jeg har på mobilen, en 250-varianer av kabaler-app)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:17   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ipad

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Og hva med det kameraet? Funker det tilfredsstillende? Jeg har en gammel mor som ikke liker å bli hverken fotografert eller filmet, og et barnebarn som er like lite glad i det....smugfilme dem.... ?

Om du klarer å SNIKfilme eller -fotografere dem med en sånn stor sak, skal jeg la være usagt, men kvaliteten synes jeg er litt sånn... erstatter ikke fotoapparatet, mobilen min tar bedre bilder (men den erstatter heller ikke kameraet mitt, før søren så treig den er, ungene har jo gått sin vei før den tar bilde...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:23   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ipad

Jeg har, og jeg bruker den masse, men stort sett ikke til noe fornuftig. Jeg bruker den til surfing, lese blader, lese bøker, angry birds, se tv-serier mens jeg lager middag/rydder kjøkkenet eller i senga før jeg legger meg, oppskrifter, epost, til å gjøre min mor grønn av misunnelse og sånt. Jeg bruker kalender og to do liste, og så har jeg lastet ned et "mamma-program" som forteller meg når og hvor jeg skal vaske og sånt. Knallbra for en sjuske som meg, nå går helgevasken som en lek siden jeg gjør litt hver dag.

Ungene bruker den masse til spilling og tegning, den var gull verdt å ha med når jeg hadde med minste på jobben når det var planleggingsdag, og på fly osv.

Kameraet bruker jeg ikke, telefonen tar mye bedre bilder. Mail går fint, forum også. Jeg tror jeg har en kabal på min, kan sjekke hva det heter når jeg kommer hjem.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:30   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ipad

Det mammaprogrammet, hva heter det? *trenger*

Mobilen har to-do-liste som maser på meg, forteller meg at den blir stolt av meg om jeg bare gjør denne ene oppgaven, at jeg kan finne meg noe snack om jeg gjør det etc, men jeg må selv legge inn oppgavene da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:34   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ipad

Jeg tror det heter Motivated Moms eller noe. Det kostet litt, men var på tilbud siden det bare varer et år, og vi er jo halvveis i 2011. Det er veldig amerikansk, men man kan heldigvis fjerne de tingene man ikke trenger så de ikke dukker opp hver uke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:40   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ipad

Jeg elsker padda, og bruker den hver eneste dag. Men jeg bruker den mest til surfing. Gutta bruker sin til å høre på musikk. Vi spiller litt alle sammen, men ikke hver dag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:41   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ipad

Kan jo prøve lite-versjonen først, for å se om det er noe for meg. (Jeg er egentlig en ekspert på å utsette ting, derav at mobilen maaaaaaser på oppgavene jeg har registrert, så vi får se om det funker.)

Bare at jeg visstnok ikke husker itunes-passordet, så jeg får ikke lastet det ned. Må høre med mannen. (Hans konto, men han jar jo fortalt meg det noen ganger...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:47   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ipad

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Noen som har kjøpt og ikke bruker?

Nei.

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Noen som har kjøpt og bruker den mye?

Nei.


__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:48   #19
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ipad

Har kjøpt og brukar mykje.

Surfing (har ein bra blog-lesar der), lese aviser og magasin, sjekke epost, skrive innlegg, spele yatzy og kabal, sjå tv og lese oppskrifter (har alle mine oppskrifter der).

Syns det er veldig behagelig å sleppe å ha pc på, sjølv om det berre er ein laptop. Den er liten og nett - kan lese litt på senga før eg sovnar, eller kan raskt sjekke nyhetene ein travel morgon. Kan til og med stå på vaskemaskina medan eg pussar tenner

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:59   #20
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: iPad

Lasta ned Motivated Moms - eg slo av funksjonen "daily bible reading"
Men verka elles grundig den altså.. vaske kjøkkengolvet kvar dag altså?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no