Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Den store dampvaskertråden

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-18, 13:15   #1
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den store dampvaskertråden

Jeg tror dampvask er selveste fremtiden. Særlig for oss sjusker. Jeg vurderer derfor å kjøpe en, og helst en som kan vaske alt i huset (kanskje ikke ungene og mannen men resten).

Kärcher SV7 ser ut til å ha alt man kan drømme om, inkl. utstyr for vask av møbler og tepper i tillegg til harde overflater.

Dere som allerede har dampvasker:
Hvilken dampvasker har dere?
Er dere fornøyde med å vaske med damp?
Skulle dere ønske at dere hadde klint til og kjøpt dampvaskeren som kan vaske alt i huset i stedet for en enklere utgave hvis det er det dere har i hus?
Annet som er verd å nevne om dampvaskere?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 16:40   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Følger! Vi låner en dampvasker av et vennepar, må snart levere den tilbake, har bare "glemt" det fordi vi elsker den sååå! Har endelig fått gulvene rene, klarte det aldri før. Mannen i huset elsker å vaske gulvene nå, så han tar den frem så ofte han kan, haha. Men det finnes nok enda bedre typer, og vi er på utkikk nå. Gjerne en som også kan rense møbler (har hørt det finnes sånne kombomaskiner) og en som kan pusse vinduer.


Har noen her den dampvaskeren til vinduer? Funker den bra? Jeg hater å vaske vinduer, får dem aldri skikkelig fine.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 19:25   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Vi har. Den ligger veldig fredelig i esken sin på badet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 19:43   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Den jeg lurer på kan brukes på tekstiler. Og vinduer.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vi har. Den ligger veldig fredelig i esken sin på badet.

Har den fått navn enda?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 19:56   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Opprinnelig lagt inn av noen, her.




Har den fått navn enda?

Jeg føler egentlig ikke at jeg kjenner den godt nok enda.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 20:02   #6
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg føler egentlig ikke at jeg kjenner den godt nok enda.

Aner jeg et snev av dampfobi her?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 20:06   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Aner jeg et snev av dampfobi her?

Mest at jeg er så knyttet til skurefilla. :tradisjonalist:

Men jeg lover å bruke den - og døpe den - neste gang jeg vasker badet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 23:57   #8
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Mest at jeg er så knyttet til skurefilla. :tradisjonalist:

Men jeg lover å bruke den - og døpe den - neste gang jeg vasker badet.

Stime? Dampdragen?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 22:11   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Vi har stue og kjøkkengulv av ikke-vanntett-lakket gammel parkett, så damp egner seg ikke til denne etasjen.

Badet, bare gulvet da, veggene er ikke-vanntett-våtromstapet fra åttitallet. Med mindre den faktisk er like gammel som huset, fra 79. Og kjellergangene og soverommene kunne den vært brukt på, men det anses ikke som relevant, så det anses ikke som fremtiden for denne sjuska desverre.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 22:48   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Vi har ny, solid parkett, men jeg er usikker på om jeg tar sjansen på dampvask særlig ofte. Det skal gå med svak damp og sånn, men man kommer langt med tørrmopping egentlig.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 23:08   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Tørrmopp og "lett fuktig microfibermopp" fungerer stort sett fint her. Trolig renere med damp, men også trolig (ytterligere) Vann ned under lakken

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 23:27   #12
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Vi har dampvasker, men den brukes sjelden. Fikk et litt anstrengt forhold til den da vi brukte den litt intensivt for å rengjøre fuger etc i forkant av et hussalg og vi opplevde at tapet i flere rom boblet opp og løsnet, antagelig på grunn av at det blir veldig fuktig i lufta? Lite ideelt rett før visning.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 23:53   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store dampvaskertråden

Har hatt dampvasker siden 90-tallet. Brukte den til all rengjøring da vi bodde i gammelt hus med skikkelig tregulv. Her vi bor nå bruker jeg den omtrent bare til vindusvask.
Dampvasker er fint, men gjør dessverre ikke rengjøring til en glede.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no