Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Svanefamilie på dagstur til Oslo

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-11, 00:03   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Svanefamilie på dagstur til Oslo

Høres ut som en ekspedisjon, og det er ikke langt unna å være det heller.

Jeg er ekstremt lite kjent i Oslo. Jobbet faktisk et par måneder i Oslo da jeg var nyutdannet, men tok tog og buss fra A til B, og hadde rotet meg bort om jeg hadde gått av på feil holdeplass.

De få turene til Oslo de siste ti årene har vært enten til ei venninne som er lommekjent eller med andre med litt peiling. Så vil jeg driste meg til en tur alene med barna og være litt turist/finne på noe en lørdag eller søndag...

Det trygge og superenkelte er Teknisk Museum. Jeg har vært der med ungene for 4-5 år siden. Er kjempeenkelt siden vi kommer med toget (Gjøvikbanen), men jeg vil gjerne gjøre litt mer enn det. Vet ikke om vi klarer å fylle en hel dag der. Mulig vi klarer det, men det hadde vært greit å ha enten en plan B eller en morsom ting til å finne på. kanskje noe annet i nærheten?

Andre muligheten, som er litt mer "utfordende" for meg er Kontiki/Vikingskipmuseet. Ville tro at en kan bruke en dag der, eller?

Og selvsagt vet jeg ikke tredje, fjerde, femte.... mulighet.

Jeg trenger et sted som er lett å finne for meg, uten masse buss/trikk byttinger, og med idiotsikker forklaring på hvor jeg skal.

Vi tar som sagt toget, og er trolig i Oslo fra 1130 til 1700 (evt to timer mer, den ene eller andre veien). Hva kan være en fin opplevelse for oss? mor, og tre jenter på snart 7, 10 og snart 12 år.

Gode tips for "bønder i byen"?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 00:38   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svanefamilie på dagstur til Oslo

Det er i grunn veldig lite i nærheten av Teknisk Museum, bortsett fra Marka da, selvfølgelig. Men det er jo fullt mulig å hoppe på toget eller buss 54 ned til Oslo Sentrum. Fra Rådhuskaia kan du ta båt direkte ut til Kontikimuseet og Sjøfartsmuseet (lite forbehold, om det er is på fjorden).

Fra halv 12 til fem rekker dere i grunn ikke særlig mye, min erfaring er at Teknisk Museum kan ta MASSE tid med barn som er interessert.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:29   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svanefamilie på dagstur til Oslo

tror båten gikk bare om sommeren om jeg leste riktig.

Det er godt mulig vi finner på å ta toget kl 19 hjem igjen, så da får vi litt bedre tid. Da er det kanskje mulig å avslutte med Teknisk Museum, og gjør noe annet først. Skal høre litt med jentene hva de tror, men tar fortsatt imot tips.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:35   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.049
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svanefamilie på dagstur til Oslo

Vi bruke 5 timer på teknisk museum forrige helg, så det er fullt mulig å bruke all tiden der.

Jeg vil be dere vurdere fredsmuseet hvis det er et museum til som er aktuelt. Det ligger på Rådhusplassen, så det er greit å finne.

Snuppa mi er glad i shopping, men det kan dere vel gjøre hjemme også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:39   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svanefamilie på dagstur til Oslo

Fredsmuseet? Det kan jeg sjekke ut.

foreløpig har de shopping-gener som har kommet veldig til uttrykk. Slekter foreløpig på meg der.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 13:06   #6
Mumfins
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Innlegg: 89
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Svanefamilie på dagstur til Oslo

Kan også være fint å stå på skøyter i spikersuppa - eller rett og slett bare se på..... som en avveksling fra shopping og fredsmuseet før Teknisk museum for eksempel...... Med innlagt kafèbesøk i mellom selvsagt....

__________________
Mumfins
_____________________________
Vesletroll -03 og Minitroll -06
Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 13:13   #7
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Svanefamilie på dagstur til Oslo

Ang. skøyting i spikersuppa- er det mulig å leie skøyter, eller må man ha de med selv?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:56   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svanefamilie på dagstur til Oslo

Nå blir det sikkert utsatt litt. Tenkte på lørdag som kommer, men nå kom det to bursdagsinvitasjoner på jentene på lørdag i stedet. Men skal ha idéene i bakhodet.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no