Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

(Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-13, 14:57   #101
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har englevinger (i blyramme) i huset mitt.

Fant du dem i lommeboka?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 14:58   #102
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Fant du dem i lommeboka?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 14:59   #103
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men altså - er ikke saken den at de voksne som bor i et hjem, skal få være med på å bestemme? jeg har en venninne som bor i et hyperminimalistisk hjem sammen med arkitektkjæresten og vet at hun godt kunne tenke seg litt mer kos og litt mindre stramme linjer i heimen. Og da blir jo de stramme opplest-god-smak-linjene de har i hjemmet egentlig like lite PK som rosa shabby-interrør? Og da er det vel ikke rosa som er problemet, egentlig?

Nettopp. Et hjem skal være et sted alle føler at de hører til og kan trives, uansett hva slags preferanser man har. Hvis man ikke klarer å komme til kompromisser, kan man jo ha et rom hver, kanskje? Jeg hadde hatt store problemer med å trives i et hyperminimalistisk hjem fordi jeg er trives å ha ting med historie rundt meg. Estetikken i seg selv kan aldri bli et mål hjemme hos oss. Heldigvis er sambo enig.

Når det gjelder TV og andre duppeditter, så er det meg som har preferanser i den retningen hos oss - bortsett fra de tre sølvsuper-radioene og de gigantiske gamle høytalerne sambo har stående (i et skap, riktignok).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 18:24   #104
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem

Her er det sånn at dersom eg foreslår at vi skulle hatt ein ny sofa/stol/bord/whatever så er det som regel heilt greit for mannen, men med vilkår: han slepp å vere med, slepp å verte oppringt for å diskutere ymse alternativ, og er totalt friteken frå å vere deltakande i innkjøpsprosessen. Dvs, han kan ta transport- og monteringsdelen. Dette gjeld egentlig alle interiørkjøp, og så lenge eg er happy, er han happy. For øvrig ikkje verken råsa, shabbyromantisk eller landstil her, men ei deilig blanding av gamalt og nytt, slik som eg likar det.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no