Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Tv-en som skjerm?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-10, 16:53   #1
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tv-en som skjerm?

Hvilket uttak på dataen må brukes, og hvilke kabel trenger jeg?

Har Fujitsu siemens amilo bærbar
Skjermutgang: D-sub (VGA) og DVI
HDMI: Nei
Videoutgang: Ingen
eSATA: Nei
USB-port(er): 3 stk
USB 2.0
FireWire: Nei
Linje-ut: Ja
Optisk digitalutgang (SPDIF): Ja
Mikrofoninngang: Ja
paralell port: Nei
Seriell port: Nei
PS/2-port: Nei
Utvidelsespor: 1 stk. Express card
Infrarød: Ja
TV-tuner: Nei
Minnekortleser: Ja
Fingeravtrykksleser: Nei

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 17:18   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv-en som skjerm?

Vi har vel bare brukt skjermakabel tror jeg.
Vi gjør ihvertfall det på den stasjonære og jeg mener vi gjorde det samme med den bærbare.

:ikke noe datageni:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 17:26   #3
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tv-en som skjerm?

Da må jeg teste det Har ett par filmer på dataen jeg gjerne skulle sett, før jeg sletter dem

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:18   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tv-en som skjerm?

Hvilken Amilio-modell er det snakk om?

Har du HDMI på TV-en kan du bruke en kabel som er DVI ut fra pc-en og HDMI inn på TV-en (eller at du bruker en HDMI-kabel, og har en HDMI-adapter til DVI-kontakten på PC-en - slike adaptere koster vel under hundrelappen). Dette kan gi litt bedre kvalitet enn VGA. En del TV-er støtter også 1080P-oppløsning via DVI/HDMI, men kun opptil 720/768P via VGA.

Husk at du må koble lyd i tillegg. Alternativet er hvis pc-en har en ATI Radeon HD-grafikkprosessor. Man kan da hente ut lyd via DVI-porten ved bruk av DVI-til-HDMI-overgang.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:22   #5
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tv-en som skjerm?

Oi, her var det mye jeg ikke skjønte..

Modellen heter PI-2540, funket greit med pc-skjerm kabel, fikk sett filmen men manglet litt lyd da.. hadde jo bare lyden fra pcn og det ble litt trått merket jeg.
Men, det gikk

Skal kjøpe meg ett sånt adapter til DVI utgangen jeg, så kan jeg bruke HDMI kabelen i stedet

Takk for tips!

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:28   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tv-en som skjerm?

Jeg ser at PI-2540 har vært levert med Radeon HD 2400-grafikkprosessor, så det skulle normalt sett bety at bruker du overgang på DVI til HDMI skulle du også få med lyd, med mindre ikke Fujitsu har gjort noe veldig dumt når de designet maskinen (grafikkbrikken skal støtte dette, men kan jo hende at de har vært dumme nok til å ikke "koble det til").

Om det her er noe forskjell på adapterene i henhold til dette tror jeg ikke. Ser i hvert fall at Komplett har en modell beregnet for Radeon HD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342932

Å kjøpe dyre adaptere for dette er bare tull. At det er leverandører som har adaptere til 4-500 kr er mer eller mindre svindel...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:37   #7
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tv-en som skjerm?

Thank u

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no