Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Måken Jonathan

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-06, 21:25   #1
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Måken Jonathan

Søsteren min har lenge anbefalt meg å lese Måken Jonathan, fordi det skal være en nydelig bok. Eller rettere sagt, fordi hun synes at det er en nydelig bok.
Jeg har ikke kommet meg så langt at jeg har fått tak i den, men har tenkt å lese den.

Nå ser jeg i en katalog at det har kommet en film "Jonathan Livingston Seagull", så står det "basert på Richard Bachs bestselger-roman". Det må da være filmen om boka?

Noen som har hørt noe om denne filmen eller sett den? Tenkte den kunne være en fin julegave til min søster.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:36   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måken Jonathan

Jeg har bare lest boken, og synes den er så herlig! Gleder meg til poden blir så stor at jeg kan lese den for ham.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:41   #3
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Måken Jonathan

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg har bare lest boken, og synes den er så herlig! Gleder meg til poden blir så stor at jeg kan lese den for ham.

Ja, ser filmen er fra 7 år. Så jeg skjønner ikke helt hva slags bok det er.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:07   #4
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måken Jonathan

Nydelig bok.
Aner ikke om det finnes en film.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:11   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måken Jonathan

Opprinnelig lagt inn av Jill

Ja, ser filmen er fra 7 år. Så jeg skjønner ikke helt hva slags bok det er.

Det handler bare om måken Jonathan, men det er mye filosofi i den. Det er nok derfor den har fått syv års grense tenker jeg.

Måken blir utstøtt av de andre måkene fordi han er annelrledes og har andre interesser som ikke er en "måke verdig". Han liker å fly, og å øve seg på ulike flyteknikker, mens de andre måkene forteller ham at en måke ikke kan gjøre slik, og heller ikke skal gjøre slik osv. Skikkelig gruppepress. Jeg er i grunnen ganske spent på hvordan de har laget filmen.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:30   #6
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Måken Jonathan

Må få lest boken, ja. Ifølge imdb, har det vært laget en film på 70-tallet (73, tror jeg det var). Men den jeg så reklame for, hadde releasedato 15/11. Det står at filmen har vært Oscar-nominert og at musikken (av Neil Diamond) er Grammy- og Golden Globe belønnet.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 06:30   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Måken Jonathan

Åhh... den boka er vidunderlig.

  Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 10:28   #8
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Måken Jonathan

Ja, det stemmer. Kom over filmmusikken her om dagen, men har ikke sett filmen. Boka fikk jeg i gave av min kjære da vi var nyforelsket og impulsive.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 10:29   #9
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Måken Jonathan

Hvor får du tak i filmen forresten? Det var i grunnen en god idé til min kjære også. Så kan vi minnes gamle dager da vi hadde høytlesning på senga....

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:48   #10
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Måken Jonathan

Filmen er faktisk fra 1973, så den blir tydeligvis nyutgitt på DVD nå.

De har den her: http://www2.homeenter.com/cds/showpa...197&maintype=1
Der må du være medlem, men de har den sikkert flere steder.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 12:42   #11
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Måken Jonathan

Bestilte på platekompaniet jeg.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:15   #12
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Måken Jonathan

Veldig flott bok!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 09:58   #13
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Måken Jonathan

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Bestilte på platekompaniet jeg.

Skal du ha den selv, eller gi bort i julegave?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 10:08   #14
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Måken Jonathan

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Skal du ha den selv, eller gi bort i julegave?

Tenkte å gi den bort i julegave. Men iom. at den er til mannen min vil den jo forbli i huset. Tok sjansen på å bestille filmmusikken i samme rennet. Tok litt av da jeg satt og krysset av bestillinga inne på platekompaniet...

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 10:32   #15
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Måken Jonathan

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Tenkte å gi den bort i julegave. Men iom. at den er til mannen min vil den jo forbli i huset. Tok sjansen på å bestille filmmusikken i samme rennet. Tok litt av da jeg satt og krysset av bestillinga inne på platekompaniet...

Fort gjort å bli ivrig. Man ser jo liksom ikke at man bruker penger.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no