Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange julegaver kjøper du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-15, 16:08   #21
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Det er stor familie på mannens side, så der er det én gave til nevøer og nieser, og vi slutter å gi gaver når de fyller 18. Vi voksne søsknene/svigerinner/svogere på den siden kjøper heller ikke til hverandre.

Min familie er mye mindre, broren min og jeg/mannen bytter gaver (han har ikke barn) og vi kjøper også gave til min onkel på morssiden. Ellers er det til foreldre/svigerforeldre, én oldemor og nærmeste venners barn + at guttene bytter med kjæreste og noen venner. Våre barn får flere gaver og det blir gjerne mer enn én gave på foreldre/svigerforeldre også.

Totalt blir dette ca 35 gaver.
(Jeg handler også gaver til våre barn på vegne av foreldrene mine og oldemor.)

Jeg har ingen planer om å skjære ned på dette - vi er mange i familien, så det er, tross alt, en ganske nøktern mengde. Om noe, så synes jeg egentlig det er litt trist at vi bestemte at det ikke skulle kjøpes gaver fra tanter/onkler til nevøer/nieser over 18.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 16:10   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Manga. Sikkert 40.
Jeg elsker både å gi og få gaver.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 16:24   #23
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

6 nevøer/nieser, 2 barn, 2 foreldre, 2 eks-svigerforeldre, 1 eksmann. Dvs. 13 personer, men ungene får jo ofte mer enn én gave. Jeg pleier ikke å gi julegaver til venner/venners barn, det har vi valgt oss bursdager.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 16:31   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Jeg prøver å kutte ned litt faktisk, ihvertfall på antall ting per person og hvor mye jeg bruker. Men som 007 er jeg glad i å gi og få.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 16:38   #25
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Vi gir gaver til 20 personer (inkludert oss selv). Barna får flere gaver fra oss og vi gir også flere gaver til hverandre, mens alle utenom får én gave hver så vi lander vel på over 30 gaver til sammen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 16:39   #26
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Jeg kjøper gaver til 41. I tillegg skal barna gi noe smått til noen venner. Jeg og Drømmemannen gir til barna våre og hverandre, svigerforeldre, søsken, svogere og svigerinner, nieser og nevøer, en gammel tante og onkel, barnas lærere og Lillesøsters assistent, pianolærer og ballettpedagogen, noen venner og noen vennebarn og fire ukjente barn(fattigdomsprosjekt).
Gaveverdiene varierer fra rundt hundrelappen til flere tusen(oss voksne til hverandre). Dyrt blir det ihvertfall. Og det tar mye tid, men jeg synes det er gøy.
Jeg kjøper i tillegg gaver til mine barn for flere slektninger, de setter over penger til meg og jeg kjøper noe som jeg vet barna mine ønsker seg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 16:40   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Om noe, så synes jeg egentlig det er litt trist at vi bestemte at det ikke skulle kjøpes gaver fra tanter/onkler til nevøer/nieser over 18.


Mannen min har en lignende ordning i sin familie. Man gir ikke bursdagsgaver til nevøer/nieser over 18, men julegaver gir man alltid. I min familie har vi ingen slik ordning og jeg har ikke tenkt å innføre den heller, så det betyr jo i praksis at min brors barn alltid vil få bursdagsgaver fra oss, mens barna til min manns brødre ikke får etter 18 år. Det blir litt merkelig, men sånn er det jo bare.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 16:53   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Max 20. Noen fordeler skal det jo være med at familien min ikke feirer jul. Jeg handler stort sett til familien til Mannen også, det er ink i de 20.

I år blir det hjemmelaget til de fleste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 17:01   #29
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Vi kuttet veldig ned for noen år siden, tror det var fra 2011. Kjøper til 16 stk. Har avtalt med guttas venner at de ikke kjøper til hverandre. Håper at det blir sånn i år også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 17:04   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Telte over nå: en til svigerfar, en til svigermor, (muligens et par "dillegaver" de kan få, da begge er barnslig glade i pakker) - to til Guttungen, to til kusiner og en til "fetter," og så en eller to til venninner. Alt i alt skal det bli et sted mellom 8 og 12 julegaver. (Om en teller julekalenderen på jobben også.)

Ganske overkommelig.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 17:05   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Max 20. Noen fordeler skal det jo være med at familien min ikke feirer jul. Jeg handler stort sett til familien til Mannen også, det er ink i de 20.

I år blir det hjemmelaget til de fleste.

Jeg har lyst til å lage mer selv, men må bli flinkere til å begynne å planlegge tidligere.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 18:06   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Vi gir julegaver til barn, svigerdøtre, barnebarn, foreldre, søsken, nieser og nevøer, to venninner og et fadderbarn. Det er vel rundt 30 personer på gavelista hvis jeg regner med både min og mannens familie.

Vi gir ikke dyre gaver til søsken, nieser og nevøer. Venners barn har vi aldri kjøpt julegaver til, med unntak av sønnen til en venninne som jeg kjøper gave til fordi mine alltid fikk gaver fra henne da de var små og hun var barnløs.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 18:08   #33
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

36 tror jeg, inkludert 5 av guttungens venner. Mannen kjøper kun til meg.
Vi kjøper kun til søsken med partnere og barn, pluss foreldre og besteforeldre.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 18:25   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Maks 15, tror jeg, inkludert min og Høvdingens familie. Jeg og søsknene mine (og deres menn) gir hverandre bidrag til en veldedig organisasjon. Utover det er det fellesgaver til mine foreldre, og et par venner, nevøer og nieser, Høvdingen og Hiawata. Hødvingen fikser i stor grad sin familie selv, det kommer litt an på hvem som er ute å shopping og får en god idé.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 18:31   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Jeg kjøper få gaver synes jeg selv.
Kjøper til to av tre søsken (den jeg ikke kjøper til vil ikke ha gaver. Hun blir faktisk fornærmet om hun får gaver . og gaver av typen "geit" )

15-ish.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:03   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Har ingen svigerfamilie annet enn at jeg kjøper til to nieser på den siden fordi min eks ikke gjør det og jeg synes de skal få noe fra mine to. Jeg har vurdert å kutte det ut all den tid den ene nå er 20 og den andre bare litt yngre, men har ikke klart å gjennomføre det i år heller. De får ikke store tingen og det er hyggelig å gi til dem synes jeg. De har dessuten liten familie.

Totalt kjøper jeg til 17 stk når jeg telte nå. I tillegg kjøper jeg gjerne noen gaver til barn som ikke får så mye, typen Ensomt juletre søker gaver som Choice kjeden hadde i fjor. Jeg håper de har det i år også. Disse gavene gir det mening å kjøpe og det er hyggelig å gå og levere dem.

Gir ikke til venners barn, har aldri gjort det.

Det hender jeg må kjøpe gave til mine barn fra det ene settet med besteforeldre. Det er ikke noe problem annet enn at jeg som regel får beskjed kun et par dager før jul. Kjedelig da å måtte finne på gave og kjøpe det.

Det er hyggelig å kjøpe gaver, men jeg synes det er vanskelig å finne noe til de voksne og jeg har inntrykk av at noen ønsker store, fine ting mer enn en liten oppmerksomhet.

Ofte kjøper jeg flere ting enn en til personer, særlig til niesene mine. Så ja, da blir det gjerne endel gaver under treet også for mine to får også ofte flere gaver av en person. Det er absolutt ikke nødvendig.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 10-11-15 kl 19:11.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:06   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Mannen og jeg kjøper til hver vår familie, men samarbeider om det, særlig til ungene. Vi har to foreldre, ett søsken (pluss ektefelle), én nevø og én niese hver, så det er veldig likt.

Jeg kjøper til foreldrene mine, bror+svigerinne, to tantebarn, et par venninner og noen vennebarn. Og til mannen og Poden, såklart. Vi "fasiliterer" dessuten gaver fra Poden til oss, til besteforeldrene og til de tre søskenbarna som ikke er voksne. (Den voksne nevøen min får typisk penger eller Amazon-gavekort.) Mannen kjøper også til et par venner, og så samarbeider vi om vennebarngaver.

Til sammen kjøper vel vi to til rundt 15 voksne og 10 barn, pluss hverandre og Poden. Og så hjelper vi Poden med gaver til 3 barn og 4 voksne (pluss hverandre).

Vi har liten familie, begge to, så vi føler ikke noe behov for å begrense, f.eks. når det gjelder gaver til tantebarna. Ingen av tantebarna har andre tanter og onkler enn oss, og Poden er det eneste søskenbarnet de har. Av samme grunn har jeg aldri vurdert å kutte ut gave til nevøen min, selv om han er 26 nå.

Jeg synes det er helt overkommelig. Det er ikke folk det er vanskelig å finne gaver til, heller; stort sett alle de voksne pleier å få bøker eller filmer og være glad for det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:16   #38
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Mannen og jeg kjøper til ca 20 stykk. Vi har ingen voksne barn å gi til, men med unntak av våre to single søstre får alle voksne fotokalendere og Unicef-gaver. Jeg liker ikke å gi noe for å gi hvis de ikke trenger eller ønsker seg noe, og det er det sjelden noen gjør, så da blir det veldedighet og alle er fornøyde.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:25   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Vi deler det jo også opp litt mellom oss da, jeg kjøper stort sett til dem på min side, og han på dem på hans side, men vi kommer begge med forslag til gaver på begge sider. Jeg spleiser ofte med mine søstre på gave til den tredje søsteren, eller hennes barn, og vi spleiser også på gaver til foreldrene mine. Så av og til er det en av søstrene mine som kjøper gaver der, og av og til er det meg. Samme med mannen, han spleiser gjerne med sine søsken på gave til deres foreldre og mormor. Men vi setter på begges navn da.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:53   #40
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

Vi kjøper bare til tjuefire, antallet ble drastisk redusert når vi søsknene sluttet å gi til hverandre. Dessuten har mannen bare en igjen i nærmeste familie. Voksne nieser/nevøer får gaver og kommer nok til å gjøre det leeenge, de er jo nesten som barna mine.

Niese/nevø-gave har en ramme på 400 kr, nå som de er over tjue får de som regel penger. I tenårene ga vi ofte kinogavekort eller lignende. Nå er de studenter og trenger cash mer enn det meste. Smånieser får gjerne klær og bøker, vennebarn får det som faller oss inn der og da (men vi prøver å holde det på prisnivå 2-300 kr).

Edit: Barna kjøper til sine venner også. De får velge ut 2-3 venner hver og kjøper en liten ting. Det går jo også på vårt budsjett.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no