Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-13, 10:47   #21
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Hva er kleberstein? :blander seg inn: Vi har en eldgammel peis type diger og stygg, den varmer som bare det når det brenner, men blir kald på ca tre sekunder. Ønsker meg ny.

Vi har denne lekre saken her, du kan få kjøpt den billig av meg:



(ikke mitt bilde)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 10:48   #22
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Vi kjøpte en Contura 750a før jul, den er jeg utrolig fornøyd med! Pris 14.000 + montering. Det er glassfelter på sidene også. Vi har en liten stue, så det blir fort varmt, men den varmer da også opp gang, og loftstue (som er ganske stor).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 10:54   #23
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

www.granit.no

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 12:22   #24
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Vi har Handöl-ovn uten kleberstein. Jeg jobber hjemmefra, så jeg fyrer dagen lang med denne. Jeg er veldig fornøyd.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 13:27   #25
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh



Vi har denne fra Jøtul. Lekker med innsyn fra siden, og varmer veldig godt. Kan leveres med klebersten på. Vi bor i gammelt hus fra ca 1930 som ble etterisolert og med nye vinduer i 2006, men kunne ikke vært uten denne.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 08:20   #26
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Åsgård 2 fra scan er en liten og billig ovn som varmer veldig bra. Tileggspakke med klebersten kan kjøpes til.

Aduro er samme produsent. Det er en litt dyrere og "penere" serie. Jeg mener at Obs Bygg har hatt slike til like under 10 000. Tilsvarende har kostet fra 15 000 og opp. Svanemerket og har vunnet pris i Danmark. Åsgård 2 har jeg i en liten kjellerstue. Skulle jeg varme opp et stort rom ville jeg hatt en Aduro, tror jeg.

http://www.aduro.no/forside/

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 08:28   #27
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Takk for alle innspill! Tre timer etter at jeg la inn innlegget hadde vi handlet.

Det er nå 19 grader i stua selv om varmepumpa går kontinuerlig. I gangen vil jeg gjette at det er omtrent 15, så vi må kjøpe en løs varmeovn som kan stå der midlertidig. Det er to ukers leveringstid på ovn, og vi håper å få montør samtidig som ovnen kommer. :hutre:

Rais Juno som vi egentlig ønsket oss kom på over 50 lapper ferdig montert. :skrekk: Det har vi ikke anledning til, så det ble Rais Poleo:



Den er ikke heeelt perfekt, jeg kunne tenkt meg kleberstein i stedet for det ubrukelige skapet under, men i det prissegmentet og med kleberstein likte vi den best. Dessuten har den faktisk større kapasitet enn den langt større Juno.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 08:28   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Jeg er også på peisovnjakt, og har sett på alle de som vises her. Et viktig moment er at man ikke skal kjøpe FOR kraftig ovn for rommet, da ender man bare med å enten fyre for svakt (som soter og er brannfarlig) eller å lufte halve kvelden i stedet.

Vi har en liten 70-tallshytte, og jeg har så lyst på en av disse (Dovre vintage:


__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 08:29   #29
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Åh, de liker jeg også, Candy! Men hvordan funker de i praksis, holder de på varmen en stund?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 08:31   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Det er ikke magasinovner, nei. Men som sagt, vi har en liten stue, og trenger heller noe som gir raskt varme.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 09:14   #31
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Hvilket materiale er de i? Brenner man seg på dem? De var veldig kule! Spesielt den nederste.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 12:20   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Jeg har ikke sett dem live. Jeg liker også den nederste best, men den har bare plass til vedlengde på 30, og jeg tar ikke sjansen på å måtte kappe selv.

Den midterste er 35 og den øverste 50, og de finnes i flere farger og med forskjellige "bunner".

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 12:38   #33
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

De er utrolig lekre de retroovnene. Jeg har sett de live, flere selger de til nedsatt pris fordi etterspørselen har vært lav. Det er emaljerte støpegodsovner. *tror det er det det heter ihvertfall*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:34   #34
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Vi har en gammel emmaljert støpejernsovn fra jøtul. Den varmer noe helt utrolig, men er desverre ikke så kul å se på som de det vises til over her.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:43   #35
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Må ha ny vedovn nuh

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.



Vi har denne fra Jøtul. Lekker med innsyn fra siden, og varmer veldig godt. Kan leveres med klebersten på. Vi bor i gammelt hus fra ca 1930 som ble etterisolert og med nye vinduer i 2006, men kunne ikke vært uten denne.

Vår er ganske lik denne, men vår kan snus. Den varmer godt og lenge.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no