Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp, vi skal få en katt!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-13, 14:25   #41
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, vi skal få en katt!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg endte med en boxervalp i sengen. Men bare mens han var veldig liten, da. Han gråt så sårt ved siden av, og sovnet umiddelbart da han fikk litt kroppskontakt. Til mitt (og hans) forsvar skal det sies at han ikke sover i sengen lenger.

Nei, det er det jeg lurer på. For nå er den jo liten, og inne. Og den har bodd med mamma og søsken. Jeg skjønner jo at den vil ligge hos oss? Senere skal katten få katteluke, gå ut og inn, vi har hage og det har husene rundt også. Vil det være umulig å begrense sengesoving senere om den får ligge hos oss nå? Føler det er samme greia som "la nå babyen ligge i egen seng ellers vil den aldri gjøre det".

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 14:27   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, vi skal få en katt!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nei, det er det jeg lurer på. For nå er den jo liten, og inne. Og den har bodd med mamma og søsken. Jeg skjønner jo at den vil ligge hos oss? Senere skal katten få katteluke, gå ut og inn, vi har hage og det har husene rundt også. Vil det være umulig å begrense sengesoving senere om den får ligge hos oss nå? Føler det er samme greia som "la nå babyen ligge i egen seng ellers vil den aldri gjøre det".

Det er kanskje litt vanskeligere å holde en katt unna senga enn en diger hund, men jeg har et bløtt hjerte og synes at små barn skal få trøst når de gråter, samme om de er dyr eller mennesker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 18:43   #43
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, vi skal få en katt!

Vi fikk en kattunge som bare var 7 uker, og som reiste mange timer med oss i bil første dagen han var borte fra søsknene sine. Trenger jeg å si noe mer?
Han sov i halsgropa mi den natta, tulla inn i håret mitt. Og i endel påfølgende netter også. Etterhvert som han ble voksen, så ville han ofte fortsatt sove i senga, men da oftest i fotenden.
Nå sover han stort sett andre steder, men en sjelden gang i mellom kommer han snikende inn og legger seg i halsgropa mi, med koseklørne stikkende på den tynneste huden på halsen, eller på tvers av hele halsen/brystet mitt, som et skjerf. Dog er det siste alternativet mest brukt hvis jeg leser, fikler med telefonen eller driver med noe annet jeg bruker hendene og øynene til. Det kan man jo ikke ha noe av, nemlig, når man har en katt som vil ha oppmerksomhet.

Det er forresten noe veldig søvndyssende i det å ha en malende katt helt inntil øret.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 22:06   #44
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, vi skal få en katt!

Jeg tenkte jeg skulle oppdatere denne. Det går veldig bra med oss og pusekatten. Kjempekoselig pus å ha i hus. Vi føler vi har fått en katt som passet oss kjempegodt, noe som var fint med tanke på at vi tok henne usett - hun er snill mot barna, liker å bli kost med, sosial og vil gjerne være med der det skjer. Ser barne-tv med oss, ser på at lillesøster leker og koser seg i sofaen med oss på kveldstid. Veldig kjekt.
Lovte jo bilder, så her er et par, men det lillesøster er med på, forsvinner ganske raskt.

Hun har skikkelig spraglete farger, det er ganske artig egentlig, selv om det kanskje ikke er så pent .


Slapper av i sofaen - dette var deilig!

Jeg vil være med på det som skjer. Matlaging! Ja takk. Jeg trenger min egen stol.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 22:09   #45
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, vi skal få en katt!

Det siste bildet var herlig! Så flott at det går bra. Vi har så lyst på katt, men kan dessverre ikke ha en.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 22:15   #46
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, vi skal få en katt!

Herlig!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 22:35   #47
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, vi skal få en katt!

Fantastisk! Vi kan dessverre heller ikke ha katt.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 23:39   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, vi skal få en katt!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg endte med en boxervalp i sengen. Men bare mens han var veldig liten, da. Han gråt så sårt ved siden av, og sovnet umiddelbart da han fikk litt kroppskontakt. Til mitt (og hans) forsvar skal det sies at han ikke sover i sengen lenger.

Går det an å venne de av med det etterpå? Hvordan? Hilsen utslitt valpeeier med nattehylende hund. (den har ikke fått komme i senga. Vil helst unngå det.)

Apan: Sårin pus! Og så godt at alt går bra!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 07:32   #49
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, vi skal få en katt!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Går det an å venne de av med det etterpå? Hvordan? Hilsen utslitt valpeeier med nattehylende hund. (den har ikke fått komme i senga. Vil helst unngå det.)

Apan: Sårin pus! Og så godt at alt går bra!

Når vi fikk valp så sov vi med han mellom oss i sengen den første tiden, men han sov i buret sitt, og så stakk vi hånden inn til han når han ble urolig. Etter hvert som han ble mer fortrolig med situasjonen flyttet vi buret lengre og lengre unna - først ut av sengen, så bort i ett hjørne av rommet, så ut i gangen, og etter hvert til permanent plassering på kjøkkenet. Han er trygg i buret, og legger seg der på dagtid også dersom han vil ha fri og fred. Når han er i buret får ikke barna lov til å gå bort til han.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no