Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Takk til Skiltoff!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-06, 11:21   #21
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/so...t&innsnevre=ja

Ser den kan fås i lydbok også --


Da skal boken bestilles ihvertfall!

men ok-- er dette en oppfølger altså?
jaja shit au

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:22   #22
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Jeg synes på mange måter det er en god idé å lese Gaudy Night først, jeg, for da får man Wimsey på sitt beste og mest komplekse. Og så ligger det der i bakhodet og forgyller alle de andre bøkene, som en eller annen skrev på et Sayers-sted på nettet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:23   #23
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Jeg bøyer meg .

Dessuten anbefaler jeg Murder must Advertise, som kan leses helt uavhengig av de andre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:24   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Dessuten anbefaler jeg Murder must Advertise, som kan leses helt uavhengig av de andre.

Den er kjempemorsom!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:25   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Hvis dere skal lese Gaudy Night så bør dere i hvert fall lese Strong Posion først :littpurist:

Selvsagt. det er absolutt best å lese GN etter SP. Men det går sikkert an å gjøre det som Tinetoff sier. Jeg har i hvertfall hat stor glede av å lese GN etter SP.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:25   #26
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Dessuten anbefaler jeg Murder must Advertise, som kan leses helt uavhengig av de andre.

Jeg har spart den.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:27   #27
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Å, disse stivbeinte, kronologiske historikerne! Man leser GN først, og så leser man alle Harriet Vane-bøkene kronologisk (inkl. GN en gang til), og så leser man ALLE Wimsey-bøkene kronologisk (inkl. Harriet Vane-bøkene en gang til).

Eller så leser man dem i den rekkefølgen man får tak i dem. Det går også fint.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:29   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Å, disse stivbeinte, kronologiske historikerne! .

Ja, sånn er vi....

Men jeg har altså lest i tilfeldig rekkefølge, i hvertfall nesten. Jeg begynte med Five Red Herrings, deretter Documents in the Case, så Nine Tailors og Strong Poison. Nå leser jeg Gaudy Night, jeg skal snart lese Murder must advertise også tar jeg resten etterhvert. Og så tar jeg dem om igjen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:31   #29
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Nå er jeg nesten litt flau. Jeg har hatt Gaudy Night liggende lenge uten at jeg har kommet i gang med den. Jeg skjønner at det er den boken jeg skal begynne å lese når jeg er ferdig med den ikkesåveldigbramenlittunderholdende boken jeg holder på med nå.

Jeg kan satse på date med Wimsey i helgen.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 09:32   #30
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Kjære .....

Bokklubben Krim og Spenning har i dag sendt deg følgende varer:

Fakturanummer xxxxxxxx : 1 stk. 1345605 Strong Poison (B-post)





Da er den på vei!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:10   #31
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Tinetoff skal få tilbake Gaudy Night neste uke, så hun kan låne den ut videre til andre dypt trengende!

Og jeg har laget meg ønskeliste til jul og bursdag med hele haugen!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:14   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Og jeg har laget meg ønskeliste til jul og bursdag med hele haugen!

Sånn skal det være!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:16   #33
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Nå har jeg tellet på knappen om jeg skal tørre å spørre....

Hmm....

Er disse bøkene oversatt? :ikke politisk korrekt: :uintellektuell:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:18   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Jeg tror de er det, i hvert fall de fleste av dem. (Men jeg tror ikke det kan bli helt det samme …)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 21:15   #35
Linemix
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 244
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg tror de er det, i hvert fall de fleste av dem. (Men jeg tror ikke det kan bli helt det samme …)

Nei, kanskje det blir enda bedre!

(åh, jeg er så gøyal!)

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 21:33   #36
Linemix
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 244
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Sv: Takk til Skiltoff!

Jeg har forresten også bestilt på Amazon, og fikk i posten etter kun få dager. Bestilte til moren min til jul også, for hun liker den typen bøker.

Jeg har ikke kommet så langt ennå, for jeg sovner jo med en gang jeg åpner en bok for tida ... Men jeg har jo fått med meg Tinetoffs signatursitat, og så tror jeg at jeg har kommet til et nytt nivå i historien nå. Nå er liksom Harriet godt etablert hos leseren, syns jeg. Nå skjer det nok snart noe skummelt. Kanskje hun finner en tegning til!
Egentlig så er det å lese en bok litt som å vente på ulike fordeler her på forumet. Nå går jeg og er veldig spent på neste nivå, lukket members club. Men muligens skal jeg kanskje innom noen flere av de åpne underforumene først, ikke sant. Jeg har jo ikke vært noe særlig på Krims-Kramssidene til Kasia. Og så blir det spennende hva som skjuler seg på den lukkede gentledames-clubben. Er det der mordet skjer?

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no