Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den fineste julesangen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-09, 08:07   #41
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Jeg klarer ikke velge jeg... Jeg er altspisende innen julemusikkens verden.

Jeg elsker de gode gamle julesangene og jeg elsker de mer 'nymotens' julesangene.
My grown up Christmas List er en av dem jeg snaut nok klarer å vente med å sette på. (I midten av november sprekker boblen og jeg bare MÅ høre på julemusikk. Mest i bilen da, så jeg ikke skremmer vannet av mannen. )

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 09:09   #42
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

En stjerne skinner i natt er min favoritt.

Glade jul, Deilig er jorden, Nå tennes tusen julelys er også flotte julesanger jeg hører mye på.

Og Musevisa.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 09:12   #43
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Den nydeligste julesangen:


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 11:12   #44
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Den nydeligste julesangen:



(Kilde:
(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)
)

Enig! Virkelig vakkert!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 11:14   #45
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Langt i fra finest, men den som i de siste årene har gått på repeat i hjernen min fra oktober til januar, er denne.


(Kilde: youtube.com)

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 11:23   #46
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

"Hark! The Herald Angels sing" i Take 6 sin versjon.

"Deilig er jorden", spesielt med Oslo Domkor.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 12:26   #47
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Nå sitter jeg på kontoret og griner. Dette kommer til å bli vår første jul uten pappa, og jeg aner ikke hvordan den vil bli.

Jeg blir så rørt over julesanger, det er utrolig mange flotte.
Favoritten er nok "Deilig er jorden".

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 12:29   #48
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Det lyser i stille grender
Deilig er jorden

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 12:31   #49
Timmi
Aktiv
 
Timmi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 187
Timmi er litt kul
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

O helga natt med Oslo Gospelchoir
Driving home for Christmas
Deilig er jorden
Tusen julelys

__________________
Timmi

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:11   #50
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

En annen julesang jeg synes er både fin og morsom er Father Christmas med Boysvoice. Herlig melodi og tekst!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:15   #51
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I tillegg til Mahalia Jacksons O Holy Night og Pouges Fairytale of New York, så liker jeg veldig godt Silent night på engelsk. Glade jul på norsk er grusom, men med engelsk tekst er det en aldeles nydelig julesang.

Hvorfor den er så fæl på norsk? Glade juuuuuuul, hellige juuuuuul, engler daler ned i sjuuuuuuul. Hvem pokker kom på å drepe en melodi ved å gi den en sangtekst som har samtlige bærende vokaler på u?!

Jeg er enig i at Glade jul er en dårlig tekst. De siste årene har jeg vært mer vant med at det er "Stille natt"-teksten som brukes.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:19   #52
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Fairytale of New york, Kyrie (det er vel egentlig ikke en julesang?) og walking in the air.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:31   #53
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Fairytale of New york, Kyrie (det er vel egentlig ikke en julesang?) og walking in the air.

Hvilket Kyrie?

Det finnes tusenvis av kyrier.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:38   #54
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

"And the winner is..."


OK, nerdete som eg er måtte eg berre ta ei rask opptelling her og kom fram til fylgjande topp3-liste av dei som har skreve i denne tråden så langt:

  1. O helga natt/O holy night
  2. Deilig er jorden
  3. En stjerne skinner i natt
Rett under på delt fjerdeplass finn me "Himlen i min famn" og "Mitt hjarta alltid vankar".

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:51   #55
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

1. Deilig er jorden m. Nidarosdomens guttekor
2. Christmas song - m .Nat King Cole
3. Cradle in Bethlehem - m. Nat King Cole
4. First noel - m. Nat King Cole
5. O holy night - m. Nat King Cole
6. Å, kom nå med lovsang - m. Nidarosdomens guttekor

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:57   #56
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvilket Kyrie?

Det finnes tusenvis av kyrier.

Bendicte Adrians versjon. Fant bare denne. Kyrie er på Desember plata.


(Kilde: youtube.com)

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:41   #57
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

En av mine favoritter:



(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:49   #58
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Nokre favorittar er iallefall
Deilig er jorden
Det lyser i stille grender
I en natt
En stjerne skinner i natt

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:54   #59
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Walking in the air ( snømannen som flyr med han gutten )
O, helga natt
En stjerne skinner i natt.

Jeg blir rørt av alle de 3 julesangene.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 22:58   #60
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

I uprioritert rekkefølge:
-Himmel på jord.
-Mitt hjerte alltid vanker.
-Deilig er jorden!
-Det hev ei rose sprunge

Jeg er kjempelei En stjerne skinner i natt, etter ørten år i kor.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no