Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Billige middager

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-23, 15:34   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg har fått sansen for risotto og det kan man vel lage relativt rimelig. Jeg pleier å ha kylling lårfilet oppi og grønnsaker jeg måtte ha i frysern/kjøleskapet

Jeg ble tipset om å bruke grøtris i stedet for arborioris. Mye billigere og skulle fungere omtrent likt. Men det ble veldig al dente, altså, selv om det kokte og kokte. Og det ante meg på forhånd, for koketiden er jo vidt forskjellig? Men i teorien er det jo sånne korte riskorn som er cluet i risotto.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 15:40   #42
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ble tipset om å bruke grøtris i stedet for arborioris. Mye billigere og skulle fungere omtrent likt. Men det ble veldig al dente, altså, selv om det kokte og kokte. Og det ante meg på forhånd, for koketiden er jo vidt forskjellig? Men i teorien er det jo sånne korte riskorn som er cluet i risotto.

Har bare brukt risottoris så kan ikke svare for grøteis i stedet for

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 16:22   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Har bare brukt risottoris så kan ikke svare for grøteis i stedet for

Nei, det var ment generelt fra min side. Egentlig feil å sitere deg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-23, 12:01   #44
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Billige middager

Risgrøt

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-23, 12:23   #45
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Jeg prøver hardt å få til å lage billigere middager, men det er ikke lett om det samtidig skal være sunt. Det jeg strever mest med er frosne grønnsaker. Hvordan får dere det til å fungere i en middagsrett? Er det noen triks å dele rundt tilberedningen av disse posene?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-23, 12:31   #46
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Jeg smørdamper frosne grønnsaker, eller blander de inn, for eksempel med lungemos. Kan og finne på å steke de. Lapskausblanding er ganske godt stekt med litt krydder.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-23, 16:03   #47
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg prøver hardt å få til å lage billigere middager, men det er ikke lett om det samtidig skal være sunt. Det jeg strever mest med er frosne grønnsaker. Hvordan får dere det til å fungere i en middagsrett? Er det noen triks å dele rundt tilberedningen av disse posene?

Jeg heller i kjele, dekker med vann og koker opp. Så enkelt.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-23, 18:24   #48
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Jeg heller i kjele, dekker med vann og koker opp. Så enkelt.

Rett og slett. Damper med smør hvis det skal være litt ekstra fancy. Bruker helst bare de med kun blomkål og brokkoli. Er ikke så glad i gulrot i slike blandinger.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-23, 18:33   #49
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.727
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Vi bruker endel frosne grønnsaker fordi vi ser at ofte må vi kaste ferske grønnsaker fordi vi rekker å spise de opp før de mugner. Også kjøper vi så og si alltid emv av det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-23, 19:44   #50
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige middager

Jeg kjøper kun middag fra datodisken, men det blir i praksis bare kylling, fisk, egg, ost og grønnsaker. Storfekjøtt er for dyrt, selv til halv pris. Lager ofte linsegryte, ovnsstekte rotgrønnsaker, fiskekaker, diverse supper og salater.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-23, 20:08   #51
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Lagde kyllinggryte Bali fra Toro med nypoteter og blomkålbuketter. Mye billigere enn kjøtt og ble veldig godt.

Generelt er grønnsaker (særlig nå i sesong) mye billligere pr kilo enn kjøtt og fisk. Synes det er rart at det så ofte sies at det er dyrt å leve sunt. Bruker man mye grønnsaker, særlig rotgrønnsaker, er kiloprisen vesentlig lavere enn både kjøtt og grandis.

Man får også mer ut av maten om man drøyer den. Mange retter blir faktisk bedre av det også. Lagde noen skikkelig saftige og gode kjøttkaker - i dem var det løk og også gamle brødterninger som hadde trukket litt i melk. Spaghetti bolognese skal det være gulrøtter i kjøttsausen hvis det skal være «ordentlig» italiensk. Så de gamle husmortipsene står seg.

For etpar uker siden lagde jeg en skikkelig god grønnsakssuppe med masse grønnsaker skåret opp i terninger og oppi hadde jeg litt pinnekjøttkraft som jeg hadde i fryseren og også vossakorv skåret i terninger.

Og så er det sunt og god økonomi å servere forrett. En liten suppe eller en liten salat av noe slag drøyer hovedretten.

Risgrøt er godt, jeg har lagd mye dynegrøt i det siste. Det er også super lettvint, pakker den inn i et teppe når den har kokt opp og det der og så passer den seg selv i tre timer. Sparer strøm gjør man også.

Pastasalat er godt og billig. Lasagne - kan lage sausen med vegetaralternativ eller bare drøye kjøttet og ha litt kjøtt og så litt grønnsaker. F.eks. revet gulrot, løk som er svitset blank, hermetiserte tomater…

Mac n cheese er veldig godt, kall det gjerne makaronigrateng. Makaroni med hvit saus og så smelter man litt gulost ned i den hvite sausen før man heller den over makaronien og steker den litt i ovnen. Enten som tilbehør eller man kan lage det som en rett - gjerne litt grønnsaker, litt skinke eller hvahardu.

En retrorett er å dampe et blomkålhode, heller over hvit saus eller ostesaus, bake den litt i ovnen og servere med stekte baconbiter.

Økonomisk mat er ofte sunt og godt, altså.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-23, 11:08   #52
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige middager

Pølsesuppe eller pølselapskaus. Jeg bruker en pose lapskausblanding (30 kr) og kjøttpølser (50 kr) men bruker kun 6 av 8 pølser fra pakken + buljongterninger. I tillegg bruker jeg noen ganger et par poteter. Hvis jeg vil ha det som lapskaus bruker jeg litt mer potet og skjærer en del i ganske små biter slik at det jevner sausen litt. Har jeg andre rester av rotgrønnsaker hiver jeg i det også.

Hjemmelaget hamburger, kjøper kjøttdeig stort sett på tilbud. Drøyer kjøttdeigen ved å blande inn brødrasp (eller smuldret brødrister) revet løk og revet eple (blir sykt digge og saftige burgere).

Alt av kjøttdeigretter drøyer jeg med å tilsette løk, enten revet eller finhakket.

Hjemmelaget tomatsaus med kjøttboller eller kjøttdeig. Masse gulrot og løk sammen med bokstomater (billig variant) Da bruker jeg også å kvitte meg med alt av grønnsaksrester, alt - absolutt alt av grønnsaksrester - kan etter min erfaring brukes i en tomatsaus. Stort sett bruker sausen å bli såpass tykk og smakfull at det ikke går så himla mye kjøttboller.

Potet- og purresuppe. Da bruker jeg i tillegg mulighet til å sprøsteke opp evt. noe sliten salami, pølserester, bacon eller noe annet som blir litt sprøstekt. Bruker også brødkrutonger som jeg stort sett har laget av gammelt brød.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-23, 10:56   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Kom over denne i Aftenposten: https://www.aftenposten.no/amagasine...enn-den-koster

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-23, 11:16   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg prøver hardt å få til å lage billigere middager, men det er ikke lett om det samtidig skal være sunt. Det jeg strever mest med er frosne grønnsaker. Hvordan får dere det til å fungere i en middagsrett? Er det noen triks å dele rundt tilberedningen av disse posene?

Lite vann, mye(!) smør og salt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-23, 11:24   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Jeg syns heller ikke de frosne grønnsaksblandingene er så gode, men der er nok mest fordi jeg ikke lager ferske grønnsaker på den måte heller.

Men klassikeren amerikablanding bruker vi i stekt ris, Findus jegerblanding (gulrot, blomkål og rosenkål) er god å ovnsbake eller steke i pannen sammen med en god del krydder og litt honning, eller bruker jeg mest frosne erter eller frossen spinat. Erter enten som de er, eller til mos, og spinat i gryter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-23, 11:28   #56
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Jeg kjøpte røkte kotletter på 40% avslagsdisken og lagde lapskaus i går med 2 kotletter, ferske grønnsaker; poteter, sellerirot, gulrot og rødløk + 2 røkte kjøttpølsesnabber så det ble nok rimelig. Har masse igen så det blir ihvertfall middag 2 dager for 3p.

Skal bli flinkere med å lage omelett til middag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-23, 11:38   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Vi må ikke undervurdere poteten! Den har både vitaminer og proteiner, fiber og ikkenoe fett. Og tar til seg smak av så godt som alt.

Bakt, ovnsbakt, stekt, pai, lapper, mos, gratinert, hasselback, pytt i panne!

Jeg lagt en veldig god potetpai for litt siden. En slags variant av denne, men med mye mer fyll. Jeg hadde ikke så mye feta, så jeg brukte litt rester av parmesan og cottage cheese, og noen grønnsaksrester.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-23, 11:56   #58
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Sønnen bruker appen Too Good to go innimellom. Han bor sentralt med mye restauranter og butikker i nærområdet. Ting bør vel spises relativt raskt, men om han spiser sen middag eller vil ta med seg varm mat til lunch dagen etter så kan han få mye mat fra f.eks. Menys ferskvaredisk rett før de stenger. Ikke helt optimalt for en familie, men kan være tips til studenter og andre som spiser på litt ukurant tid og ikke er så mange. I tillegg hjelper man til så at ikke mat kastes.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-23, 11:59   #59
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billige middager

Potet er supert til å drøye, tykne og gjøre ting saftig. Rasper for eksempel potet i kjøttkaker, diverse supper og gryter, grønnsakskaker, lasagne etc. Ikke hver dag vi har det, men koker noen ekstra, slik at de kan brukes i noe annet senere i uken.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-23, 12:31   #60
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg kjøper kun middag fra datodisken, men det blir i praksis bare kylling, fisk, egg, ost og grønnsaker. Storfekjøtt er for dyrt, selv til halv pris. Lager ofte linsegryte, ovnsstekte rotgrønnsaker, fiskekaker, diverse supper og salater.

Prøver alltid datodisken selv, men vi er mange kunder om beinet så det nytter ikke komme noe særlig etter kl.12. Passer fint på dager med hjemmekontor da - finner alltid noe da samt handler inn brød til halv pris som skives og fryses ned.

Mamari er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no