Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Baneheiasaken etter snart 20 år

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-22, 15:10   #361
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg ser jeg framstår som en heftig forsvarer av VJ. Er ikke det. Synes bare det er en interessant sak og spennende å diskutere. Mest fordi jeg var så totalt overbevist om at VJ var skyldig i det han har sonet for og er overrasket over det som har kommer fram etter at saken ble tatt opp igjen. Jeg synes det er ille på så utrolig mange nivå at man ikke klarer å finne noe som helst som støtter at han er skyldig. Og enda mer over at man tvert i mot har funnet dna-spor fra Andersen på den andre jenta også. Den lenken med intervjuet med Ballo om dna leste jeg først i går, og det er virkelig ille om det som står der stemmer.

Jeg blir i stuss over det du skriver som jeg har uthevet. Synes du det er ille at han ikke kan bevises skyldig, fordi han er den han er og pga. det andre han har gjort? Eller mener du at det er ille at han ble dømt når det nå viser seg at bevisene ikke holder vann? (Jeg tolker jo resten av det du skriver som det siste, men jeg bare stusser over formuleringen som jeg i første omgang leser som det første.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 15:11   #362
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Ang DNA sporene. Plassen ble ikke sikret på en skikkelig måte når jentene ble funnet. Det tråkket folk fra politi og frivillige rundt, bevismateriale som det skulle tas tester av ble lagt i bæreposer nærmest "tilfeldig" funnet.

For 20 år siden hadde man ikke kommet like langt som nå på DNA bevis, og man kan være etterpå klok, men flere reagerte den gangen også på hvordan bevis ble sikret og forvart.

Hele saken er grusom, ingenting annet enn grusom. 4 familier er ødelagt på hver sin tragiske måte.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 15:17   #363
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

En ting jeg har tenkt over. I denne saken kan man få inntrykk av at det var ett "krav", en slags lynsjestemning, på at man MÅTTE finne de skyldige, nærmest koste hva det koste ville.
Det er personer her som er kjente fra media og som har fått en sterk stemme i media i ettertid, nærmest "genierklært", etter at de løste denne saken. Spesielt en av disse har hatt for "vane" å uttale seg høyt i drapssaker, men nå har det vært tyst som i graven fra vedkommende. Merkelig.

Vedkommende var også sentral i Orderudsaken, også en sak som er uoversiktlig.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 23-10-22 kl 15:31.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 15:31   #364
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Dette betyr fortsatt ikke at det er bevist at han er uskyldig.

Nei, uskyld trenger ikke å bevises. Hvis du ikke er bevist skyldig, så er du uskyldig. Og her er det altså snakk om en handling hvor det veldig godt kan hende at det blir tatt ut tiltale mot en annen mann (Jan Helge Andersen), og hvor han til og med kan bli dømt for den samme handlingen. Sånn som jeg leser det, finnes det ingen andre bevis som peker mot at Viggo var i Baneheia, utover Jan Helges forklaring. Og han hadde stor egeninteresse i å peke på Viggo.

Når det gjelder erstatningssaken, så er det mer kinkig juridisk, fordi den er ugjenkallelig foreldet. Men som i Tengs-saken vil det bli et uutholdelig paradoks å opprettholde den sivile dommen hvis en annen mann er strafferettslig dømt for den samme handlingen. Jeg er overbevist om at dette må fikses enten politisk eller juridisk, for det er så himmelropende urimelig.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 15:36   #365
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Det finnes ingen bevis på at VK var i Baneheia på det tidspunktet drapene angivelig skal ha skjedd. Men det finnes vitneobservasjoner på at han gikk inn i Baneheia og kom tilbake veldig kort tid etter. De vitnene ble ikke kalt inn under rettsaken.

VK hevder at han møtte JHA for å hente en nøkkel, hvilket kan stemme mtp tiden folk har sett han inn og ut av Baneheia.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 15:47   #366
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nei, uskyld trenger ikke å bevises. Hvis du ikke er bevist skyldig, så er du uskyldig. Og her er det altså snakk om en handling hvor det veldig godt kan hende at det blir tatt ut tiltale mot en annen mann (Jan Helge Andersen), og hvor han til og med kan bli dømt for den samme handlingen. Sånn som jeg leser det, finnes det ingen andre bevis som peker mot at Viggo var i Baneheia, utover Jan Helges forklaring. Og han hadde stor egeninteresse i å peke på Viggo

.

Nettopp.

Håper VK kan få seg et «normalt» liv etterhvert, men det blir nok ikke lett. Leste at han unngår å gå i Baneheia i helgene f.eks, for da er det mye folk der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 15:48   #367
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg blir i stuss over det du skriver som jeg har uthevet. Synes du det er ille at han ikke kan bevises skyldig, fordi han er den han er og pga. det andre han har gjort? Eller mener du at det er ille at han ble dømt når det nå viser seg at bevisene ikke holder vann? (Jeg tolker jo resten av det du skriver som det siste, men jeg bare stusser over formuleringen som jeg i første omgang leser som det første.)

Med forbehold om at jeg leser henne rett: For rettsstaten hadde det vært «bra» om VK var skyldig (det beste er jo om vi alle kan stole på at de som er fengslet er skyldige. At noen skyldige ikke blir fengslet ligger i sakens natur da rettssystemet er satt opp slik)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 16:03   #368
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nei, uskyld trenger ikke å bevises. Hvis du ikke er bevist skyldig, så er du uskyldig. Og her er det altså snakk om en handling hvor det veldig godt kan hende at det blir tatt ut tiltale mot en annen mann (Jan Helge Andersen), og hvor han til og med kan bli dømt for den samme handlingen. Sånn som jeg leser det, finnes det ingen andre bevis som peker mot at Viggo var i Baneheia, utover Jan Helges forklaring. Og han hadde stor egeninteresse i å peke på Viggo.

Når det gjelder erstatningssaken, så er det mer kinkig juridisk, fordi den er ugjenkallelig foreldet. Men som i Tengs-saken vil det bli et uutholdelig paradoks å opprettholde den sivile dommen hvis en annen mann er strafferettslig dømt for den samme handlingen. Jeg er overbevist om at dette må fikses enten politisk eller juridisk, for det er så himmelropende urimelig.

Nei, det er ikke nødvendig å bevise at man er uskyldig, heldigvis får en vel si! Det jeg forsøker å si er at det at han nå frikjennes ikke betyr at det er bevist at han ikke har gjort det. Og grunnen til at jeg syns det er viktig å si det er den enorme pressedekningen som er rundt denne saken, hvor det fremstilles veldig unyansert syns jeg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 16:14   #369
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Nei, det er ikke nødvendig å bevise at man er uskyldig, heldigvis får en vel si! Det jeg forsøker å si er at det at han nå frikjennes ikke betyr at det er bevist at han ikke har gjort det. Og grunnen til at jeg syns det er viktig å si det er den enorme pressedekningen som er rundt denne saken, hvor det fremstilles veldig unyansert syns jeg.

Riksadvokaten var klokkeklar, uten nyanser, og det samme var oslopolitiet som har etterforsket saken grundig og med dagens teknologi. Jeg ser ingen problem med hvordan mediene har dekket det, og synes det hadde vært høyst problematisk om mediene hadde bidratt til at det ble hengende en «ingen røyk uten ild»-stemning omkring Viggo. Med forbehold om at riksadvokatens vurdering blir til en rettskraftig avgjørelse (noe som bare er en formalitet), er Viggo Kristiansen uskyldig. Ingen er tjent med at mediene sår tvil om det.

Eller mener du at han ikke kan betraktes som uskyldig før et annet menneske er dømt for det samme drapet?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 16:19   #370
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg er enig med deg.

(hvorfor kaller du han VJ?)

Eh. Viggo Johansen heter han jo ikke. I mitt hode gjorde han det. Jadda.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 16:24   #371
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg blir i stuss over det du skriver som jeg har uthevet. Synes du det er ille at han ikke kan bevises skyldig, fordi han er den han er og pga. det andre han har gjort? Eller mener du at det er ille at han ble dømt når det nå viser seg at bevisene ikke holder vann? (Jeg tolker jo resten av det du skriver som det siste, men jeg bare stusser over formuleringen som jeg i første omgang leser som det første.)

Det siste. Det er klønete skrevet. I mitt hode har han jo vært skyldig. Når saken ble tatt opp håper jeg at de skulle finne bevis for at det ikke var feil at han var skyldig. Fordi det er så ille at man kan bure folk inne i 20 år på feil grunnlag. Så ja. Jeg mener det er ille at han ble dømt når bevisene ikke holder vann. For ham, for familien hans og ikke minst for foreldrene til jentene.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 16:25   #372
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Med forbehold om at jeg leser henne rett: For rettsstaten hadde det vært «bra» om VK var skyldig (det beste er jo om vi alle kan stole på at de som er fengslet er skyldige. At noen skyldige ikke blir fengslet ligger i sakens natur da rettssystemet er satt opp slik)

Du oppfattet meg riktig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 17:30   #373
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Med forbehold om at jeg leser henne rett: For rettsstaten hadde det vært «bra» om VK var skyldig (det beste er jo om vi alle kan stole på at de som er fengslet er skyldige. At noen skyldige ikke blir fengslet ligger i sakens natur da rettssystemet er satt opp slik)

Tolket det også slik.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 17:32   #374
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Riksadvokaten var klokkeklar, uten nyanser, og det samme var oslopolitiet som har etterforsket saken grundig og med dagens teknologi. Jeg ser ingen problem med hvordan mediene har dekket det, og synes det hadde vært høyst problematisk om mediene hadde bidratt til at det ble hengende en «ingen røyk uten ild»-stemning omkring Viggo. Med forbehold om at riksadvokatens vurdering blir til en rettskraftig avgjørelse (noe som bare er en formalitet), er Viggo Kristiansen uskyldig. Ingen er tjent med at mediene sår tvil om det.

Ja, det samme tenker jeg. Det hadde vært uheldig for rettstaten dersom media hver gang noen ikke dømmes fordi de ikke finne bevis (nok) at media skal slå tvil om dommen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 17:33   #375
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Eh. Viggo Johansen heter han jo ikke. I mitt hode gjorde han det. Jadda.

Var ikke han i NRK?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 18:59   #376
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Var ikke han i NRK?

Helt sikkert. Jeg har ansikts- og navnedysleksi. Jeg er helt håpløst.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 19:16   #377
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Forferdelig sak. En ting er sikkert. Andersen burde aldri få liv til å ferdes alene etter å ha klart å utføre noe slikt. Finnes ikke den straff i Norge som er lang nok. Og jeg hadde aldri følt at det var trygt å ha ham uten kontinuerlig oppsyn så lenge han lever. Angående Viggo så håper jeg virkelig at han er uskyldig og at han er trygg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 19:36   #378
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Nå er jeg virkelig sjokkert! Har dere fått med dere det som tv2 skriver? (Lenke https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...aken/15210448/ )

Dette husker jeg sinnsykt godt fordi jeg diskuterte det med en (mannlig) kollega og sa at hvis jeg var mann hadde jeg aldri gitt fra meg noen biologiske prøver til politiet - med det rotet de hadde så hadde man risikert at de hadde byttet om på navnene. Da var saken at bevismaterialet fra baneheia saken var destruert (på grunn av strømbrudd til fryser) og deg var et viktig moment for gjenopptakelsekommisjonen (som da avviste saken) for det var ikke mulig å teste mer. Nå ser det ut som bevismaterialet er der

(PS! Polititet har fått kritikk på grunn av måten de styrer arkivet på nå nettopp)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 20:20   #379
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nå er jeg virkelig sjokkert! Har dere fått med dere det som tv2 skriver? (Lenke https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...aken/15210448/ )

Dette husker jeg sinnsykt godt fordi jeg diskuterte det med en (mannlig) kollega og sa at hvis jeg var mann hadde jeg aldri gitt fra meg noen biologiske prøver til politiet - med det rotet de hadde så hadde man risikert at de hadde byttet om på navnene. Da var saken at bevismaterialet fra baneheia saken var destruert (på grunn av strømbrudd til fryser) og deg var et viktig moment for gjenopptakelsekommisjonen (som da avviste saken) for det var ikke mulig å teste mer. Nå ser det ut som bevismaterialet er der

(PS! Polititet har fått kritikk på grunn av måten de styrer arkivet på nå nettopp)

Det var den lenken jeg delte lengre oppe. Det sjokkerte meg dypt da jeg leste det. Snakk om rot!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 20:29   #380
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det var den lenken jeg delte lengre oppe. Det sjokkerte meg dypt da jeg leste det. Snakk om rot!

ah, så lenken men trodde det dreide seg om det bråket som var med å ikke kunne etterprøve testene (fordi de ikke hadde materialet )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no