Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-21, 17:13   #621
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Sønnen min sin skolesekk med innhold ble stjålet fra garderoben under gymtimen. Total verdi 14000kr!

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Gammel 09-03-21, 17:35   #622
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Politiet er ikke interessert i å jobbe med disse småtyveriene. De har automatisert anmeldingsprosessen slik at den går direkte til forsikringsselskapet. Skal det virkelig lønne seg å stjele ting fra garderober.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Gammel 09-03-21, 17:36   #623
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Til sist gruffer jeg over at kun norske statsborgere over 18 år kan levere inn anmeldinger, så det ble min jobb.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Gammel 09-03-21, 17:57   #624
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Så utrolig kjipt, Meisje.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 09-03-21, 18:48   #625
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg gruffer over at Norge anker disken fra 5-mila. Hva er poenget? Hva skal det tjene til?

(Det verste er at jeg egentlig ikke er spesielt interessert i langrenn - bare ser hvis det faller seg sånn. Men dette har jeg fått med meg, og når det er oppslag over alt blir jeg litt engasjert - og oppgitt.)

Noe annet enn en anke hadde jo vært hårreisende - og det hadde vært det samme om det er en nordmann, russer, svenske eller franskmann. Poenget er at avgjørelsen ikke er riktig, så selvsagt skal det ankes og få en endelig vurdering ut fra regelverket. Det det skal tjene til er at man lærer for fremtiden og belyser evt om regelverket må endres (det tror jeg nok kommer til å skje, i hvert fall diskuteres dyptgående).

I tillegg så må vi ikke som tilskuere falle for fristelsen å tenke at når mesterskapet nå er over, så kan det være det samme. Det har jo svært mye å si for de involverte. Igjen - hadde rollene vært snudd, altså Klæbo hadde vært Bolsjonov i den hendelsen, så hadde jeg absolutt forventet en anke fra det russiske skiforbundet. Selvsagt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 09-03-21, 18:56   #626
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Slik jeg ser det, etter utallige repetisjoner, var det ingen grunn til at Bolsjonov skulle gå ut av sporet, mot høyre der Klæbo prøvde å passere, hvis det ikke var for å presse Klæbo ut og hindre han i å gå forbi. Hvis Bolsjonov hadde holdt seg i sporet sitt hadde Klæbo gått forbi uten å komme borti staven hans. Å gå ut av sporet for å presse motstanderen ut mot kanten er rett og slett usportslig, og ikke noe de skal drive med. Det er den som går fortest som fortjener å vinne, og har man ikke mulighet til å vinne ved å gå fortest så skal man ikke vinne fordi man greier å hindre motstanderen i å komme forbi. Det er ikke håndball.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 09-03-21, 19:24   #627
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg er enig med My.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 09-03-21, 19:43   #628
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Slik jeg ser det, etter utallige repetisjoner, var det ingen grunn til at Bolsjonov skulle gå ut av sporet, mot høyre der Klæbo prøvde å passere, hvis det ikke var for å presse Klæbo ut og hindre han i å gå forbi. Hvis Bolsjonov hadde holdt seg i sporet sitt hadde Klæbo gått forbi uten å komme borti staven hans. Å gå ut av sporet for å presse motstanderen ut mot kanten er rett og slett usportslig, og ikke noe de skal drive med. Det er den som går fortest som fortjener å vinne, og har man ikke mulighet til å vinne ved å gå fortest så skal man ikke vinne fordi man greier å hindre motstanderen i å komme forbi. Det er ikke håndball.

Jeg er helt enig med deg. Det er ingen tvil, synes jeg, at Klæbo er den rettmessige vinneren. Men jeg forstår absolutt at det klages - og ankes, når de mulighetene foreligger. Det var egentlig mitt poeng over her. Jeg har familie i den businessen der, som er ganske så sjokkerte over at det russiske skiforbundet fikk medhold i klagen sin.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 09-03-21, 19:50   #629
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Ellers stiller jeg store spørsmålstegn ved kvaliteten på skistavene som brukes i konkurranser. Med all den teknologien som er tilgjengelig må det da være mulig å produsere skistaver som både er lette, og tåler kraften fra en verdensmester som staker, selv om staven har fått et lite sidelengs kakk i kampens hete. Det skjer jo hele tida.

En annen ting jeg undrer meg over er at skihopperne ikke greier å forsikre seg om at dressen de bruker er godkjent, før de setter utfor i en konkurranse.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 09-03-21, 20:03   #630
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ellers stiller jeg store spørsmålstegn ved kvaliteten på skistavene som brukes i konkurranser. Med all den teknologien som er tilgjengelig må det da være mulig å produsere skistaver som både er lette, og tåler kraften fra en verdensmester som staker, selv om staven har fått et lite sidelengs kakk i kampens hete. Det skjer jo hele tida.

En annen ting jeg undrer meg over er at skihopperne ikke greier å forsikre seg om at dressen de bruker er godkjent, før de setter utfor i en konkurranse.

Sant nok. Jeg skal ta det opp ved neste anledning, samt hvor ofte det oppleves at staven knekker i renn.

Ja, det er jo en smule spesielt å ikke ha sjekket dressen før renn

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 10-03-21, 00:38   #631
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Bolsjunov falt for eget grep

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 11-03-21, 13:20   #632
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg fryser, men samtidig kommer det "heteslag" nå og da.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 11-03-21, 14:37   #633
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg synes hele den Klæbo-saken er helt på trynet og er hvertfall uenig med My ( ), men det er jo litt utdatert nå som anken er trukket tilbake. Jaja, jeg får gruffe over at jeg er for sen til debatten.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 11-03-21, 14:51   #634
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 11-03-21, 15:01   #635
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 11-03-21, 15:11   #636
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Kan jeg gruffe på forhånd angående første nedoverbakken på ei hjem tro!? Der er det pissa glatt med en gang det er antydning til noe som helst. Jeg har vikeplikt og umulig å se biler før man er i bunn. Har ingen planer om å kjøre rett fram.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 11-03-21, 16:35   #637
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Kan jeg gruffe på forhånd angående første nedoverbakken på ei hjem tro!? Der er det pissa glatt med en gang det er antydning til noe som helst. Jeg har vikeplikt og umulig å se biler før man er i bunn. Har ingen planer om å kjøre rett fram.

Det gikk bra.
Men det stod en med baken i været rett fram så det var uansett ikke plass til flere.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 00:59   #638
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg gruffer over TV-serie hvor det er samme sykepleier på jobb 24/7 og samme fangevokter. Tror de folk bor på institusjonene de jobber på og aldri sover? (Jepp, livet mitt foregår på TV for tiden. )

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 11:33   #639
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Transporklagenemnda har avsluttet klagen min med feil konklusjon. Jeg hadde laget ppt. presentasjon med tidslinje og forklaringer. Så skriver de i konklusjonen at jeg har mottatt kansellering 22. Mai kl 15 og videre at jeg ønsket reisen kansellert, ingentig er riktig, motstridende er det også. Pengene er helt klart tapt, men for et surreråd. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 17:23   #640
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg gruffer over TV-serie hvor det er samme sykepleier på jobb 24/7 og samme fangevokter. Tror de folk bor på institusjonene de jobber på og aldri sover? (Jepp, livet mitt foregår på TV for tiden. )

The Fall? Der la vi merke til det samme.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no