Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hurtigruten minutt for minutt

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-11, 13:14   #121
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Mange folk er jo linselus, og jeg skjønner jo at de dukker opp på kaia og slikt. Samtidig synes jeg det er litt rart alt fokuset Hurtigruta får, for den går jo der dag etter dag året rundt. Så hva er vitsen med å dukke opp på kaia og ta bilder av den , lizm?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:18   #122
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mange folk er jo linselus, og jeg skjønner jo at de dukker opp på kaia og slikt. Samtidig synes jeg det er litt rart alt fokuset Hurtigruta får, for den går jo der dag etter dag året rundt. Så hva er vitsen med å dukke opp på kaia og ta bilder av den , lizm?

Jeg er så evig enig, Pelle. Folk oppfører seg som som idioter når det kommer et kamera

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:23   #123
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Ja, utrolig hva folk får seg til når det gjelder å komme på tv. På med bunad, frem med trekkspill osv - og det midt på natta til og med. Hehe

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:25   #124
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Gåsehud-vakker innseiling til Bodø fra Lofoten med småbåter ved siden av ripa, nydelig vær, masse flagg og SK 4106 fra Oslo lavtflyvende over skipet.

De har ikke vært i Lofoten ennå da.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:31   #125
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

...også dette med at hvert havneanløp stiller opp med ordfører og havnesjef og jegvetikkehva - som overleverer gaver til skipet.

Men selve turen... Den er nydelig og stillferdig laget, synes jeg. Vakkert! Og herlig tv når man ikke får sove kl 02.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:32   #126
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mange folk er jo linselus, og jeg skjønner jo at de dukker opp på kaia og slikt. Samtidig synes jeg det er litt rart alt fokuset Hurtigruta får, for den går jo der dag etter dag året rundt. Så hva er vitsen med å dukke opp på kaia og ta bilder av den , lizm?

Det er jo ikke så rart at det kommer ekstra mange folk nå, og jeg syns det er litt hyggelig også - det gjør jo sendingen og reklamen enda bedre.

Ellers så har jeg tatt Hurtigruta på en hverdagstur jeg - i mars/april - og det er ganske vanlig at det møter ganske mange folk opp på kaia spesielt på de mindre stedene. Hurtigrutekaia er nok en møteplass for veldig mange lokalsamfunn.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:42   #127
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det er jo ikke så rart at det kommer ekstra mange folk nå, og jeg syns det er litt hyggelig også - det gjør jo sendingen og reklamen enda bedre.

Ellers så har jeg tatt Hurtigruta på en hverdagstur jeg - i mars/april - og det er ganske vanlig at det møter ganske mange folk opp på kaia spesielt på de mindre stedene. Hurtigrutekaia er nok en møteplass for veldig mange lokalsamfunn.


Jeg sa ikke at jeg synes det er rart at de kommer, det er liv og røre. Jeg sa jeg synes det er rart at folk tar bilder av båten, som om det er første gang den er der. Båten gjør jo som den alltid har gjort, lite nytt der - og lite nytt neste uke.

Har selv tatt Hurtigruta et par ganger, og særlig på småstedene er det jo vanlig at en del folk møter opp. Veldig hyggelig. Men korps og kor som spiller om kapp har jeg ikke sett, altså. Og ikke vet jeg om tjokka fulle kaier på de større stedene med linselus er så bra reklame heller.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:46   #128
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Jeg skal følge med fra kl 11.00 i morra for da nærmer de seg Finnsnes og går forbi der jeg har bodd og der slekta min bor nå.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 14:07   #129
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Jeg skal se på i syvtiden i kveld, for da kommer de inn til Stamsund. Den innseilinga har jeg vært med på mange ganger, og håper å få tatt turen i sommer også.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 14:28   #130
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Gåsehud-vakker innseiling til Bodø fra Lofoten

Den kom fra Helgeland nå og seiler videre mot Lofoten kl 15.

Vi var forøvrig blant de som sto på moloen i Bodø. Det var egentlig ikke planlagt, men jeg hadde en kar som trengte å sysselsettes med noe, så da gjorde vi det. Det var hyggelig, men jeg skjønner ikke alle småbåtene som gikk så nært skipet; det må jo være livsfarlig!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:18   #131
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

De har ikke vært i Lofoten ennå da.

He,he,he, nei, men fra "den kanten" liksom. Lofoten ligger jo baki der. De skal til Stamsund nå. NYYYYYYYYYYYYYYDELIG er det uansett

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:29   #132
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

He,he,he, nei, men fra "den kanten" liksom. Lofoten ligger jo baki der. De skal til Stamsund nå. NYYYYYYYYYYYYYYDELIG er det uansett

Det er sant, har bare tatt den på vinteren, får litt lyst å ta den på sommeren nå. Men er så befriende rolig og mindre folk på vinteren.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:33   #133
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Den kom fra Helgeland nå og seiler videre mot Lofoten kl 15.

Vi var forøvrig blant de som sto på moloen i Bodø. Det var egentlig ikke planlagt, men jeg hadde en kar som trengte å sysselsettes med noe, så da gjorde vi det. Det var hyggelig, men jeg skjønner ikke alle småbåtene som gikk så nært skipet; det må jo være livsfarlig!

Jepp. På tv ba de folk som satt hjemme om å ta kontakt med eventuelle bekjente de hadde ute i båt rundt hurtigruta for å si at de måtte holde større avstand, og ikke krysse foran båten.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:11   #134
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Øh, hva er det som skjer nå? Tulledåp?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:21   #135
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

De blir døpt av kong Neptun når de passerer Polarsirkelen, trur eg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:22   #136
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Ah. Takk for svar.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:37   #137
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Det er sant, har bare tatt den på vinteren, får litt lyst å ta den på sommeren nå. Men er så befriende rolig og mindre folk på vinteren.

Vi tok den i midten av oktober for to år siden. NYYYYDELIG! Deilig stille, friskt og kaldt.

Jeg tror jeg Hurtigruten og konseptet hele kysten fra sted til sted.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:39   #138
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jepp. På tv ba de folk som satt hjemme om å ta kontakt med eventuelle bekjente de hadde ute i båt rundt hurtigruta for å si at de måtte holde større avstand, og ikke krysse foran båten.

To sekunder før de meldte det, så vi broren til kjæresten min i båten sin rett foran baugen... gjett om kjæresten min ringte da og fikk stoppet bajas-kjøringen. Flaut. Veldig flaut, og veldig harry når man er oppvokst med båt og hav.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 17:31   #139
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

To sekunder før de meldte det, så vi broren til kjæresten min i båten sin rett foran baugen... gjett om kjæresten min ringte da og fikk stoppet bajas-kjøringen. Flaut. Veldig flaut, og veldig harry når man er oppvokst med båt og hav.

Så bra at dere ringte. Ta han litt ørene neste gang dere ser han også.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 17:35   #140
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hurtigruten minutt for minutt

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

De blir døpt av kong Neptun når de passerer Polarsirkelen, trur eg.

Stemmer. Har et fantastisk bilde av farmor og farfar som blir døpt av Kong Neptun.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no