Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den ultimate 60-årsgaven

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-11, 13:56   #1
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Den ultimate 60-årsgaven

Mamma fyller 60 år til sommeren, og er en aktiv pensjonist med mange interesser og hobbyer, og er absolutt ikke redd for å prøve noe nytt. Materielt sett mangler hun ingenting, så hva kan man da gi i gave som ikke koster skjorta av ryggen? Type opplevelse (gjerne sammen med meg/oss) eller noe feiende flott hjemmelaget. Jeg trenger tips og inspirasjon

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 14:01   #2
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den ultimate 60-årsgaven

Når mamma fyllte 60 var intensjonen følgende: Vi er tre søsken, en bror og to søstre. Alle vi spleisa på tur til London en langhelg for mamma, jeg og min søster stillte som reisefølge - "jentetur" med andre ord. Dessverre fikk hun hjerteinfarkt en måned før så turen måtte avbestilles - takk og lov for at vi hadde med avbestillingsforsikring! Nå er ikke helsen hennes og min økonomi lengre slik at det er en mulig gave, men kanskje din mor vil sette pris på noe slikt?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 14:02   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate 60-årsgaven

Søsteren min og jeg ga mamma og pappa (til hver sin 50-årsdag, de var skilt) en slags collage med ramme, og en samling med bilder fra oppveksten vår. Det ble veldig godt mottatt iallefall. Mulig at dette ble spesielt morsomt i vår familie siden vi har hatt hovedsamlingen av bilder fra barndommen nedpakket på slights og ikke i album, og jeg hadde en fotointeressert far og mange gode bilder å ta av.

Til mamma leste jeg og søsteren min også opp et dikt laget på enkle rim, men små snutter og morsomheter fra barndommen. Ikke en gave akkurat det da, men en slags oppmerksomhet.

Opplevelser i Tromsø har jeg fint lite peiling på.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 14:16   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate 60-årsgaven

Mamma fikk et fint bilde av barn og barnebarn. Tatt hos fotograf og forstørret opp ganske bra. Hun fikk mere dill og dall, men bildet satte hun veldig stor pris på.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 14:30   #5
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ultimate 60-årsgaven

Jeg hadde satt stor pris på en ekspedisjonssovepose i dun, en MacBook Pro, et alpint klatrekurs, nyeste versjon av Photoshop, en håndholdt GPS og et par stegjern.

Hilsen Retz 57 år.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 14:33   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate 60-årsgaven

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg hadde satt stor pris på en ekspedisjonssovepose i dun, en MacBook Pro, et alpint klatrekurs, nyeste versjon av Photoshop, en håndholdt GPS og et par stegjern.

Hilsen Retz 57 år.

Jeg synes jeg ser mamma med noen av de ønskene der!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 14:37   #7
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ultimate 60-årsgaven

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes jeg ser mamma med noen av de ønskene der!

Hadde ikke mamma vært kreftoperert og hatt styrke i armene, så hadde jeg fint sett henne for meg i klatring oppover fjellsidene altså Men det er altså hennes fysiske begrensning, i tillegg til prolaps i nakken, så de helt store fysiske utskeielsene som innebærer mye styrke må man styre unna.
Reiser som innebærer fly utgår, det blir alt for dyrt fra Tromsø.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 14:38   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate 60-årsgaven

Da mamma ble 60 satte vi inn et nytt vindu i huset til mamma og pappa. På et rom hun ønsket å ommøblere til bibliotek/kontor/gjesterom. Det var ingen vinduer på den veggen, og det ble satt enormt pris på.
Spesiell gave som kanskje ikke passer inn for andre enn der det planlegges oppussing, men kanskje det er med på å gi litt inspirasjon til andre ting i samme sjanger i alle fall.

Til pappa ga vi en bålpanne av denne typen:

Den kommer til å bli masse brukt tror jeg.
I tillegg fikk han en t-skjorte med bilde av barnebarna på.
Den fikk han da vi var i syden nå, og den ble flittig brukt ja.

Av hjemmelagde ting så er det jo mange her som er gode med symaskinen. Kanskje du også? En kjole hadde vel vært flott?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 14:41   #9
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den ultimate 60-årsgaven

En tur av noe slag med deg og barnabarn? Polar Zoo eller noe?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:01   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate 60-årsgaven

Kan dere lage et slags kuponghefte med ulike opplevelser, type kafetur for jentene, søndagstur med bål, trerettersmiddag for henne og noen utvalgte venner - kanskje en ting i måneden det året hun fyller 60.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:22   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate 60-årsgaven

Pappa fikk et album (type fotoknudsen, eller sånt stort lagd på mac) med bilder tilbake fra hans barndom og helt til nåtid. Jeg lagde en "filmstripe" med portrettbilder av han fra han ble født til d.d (klipt ut av andre bilder og sånt) til åpningssiden, scannet både portrettbilder og situasjonsbilder av oldemor, foreldrene hans og søsknene hans fra han og søsknene var små, fotgikk bl.a. farmor og fikk tilgang på hennes gamle bilder, fikk med bilder av han og mamma fra de var unge og oppover, og av han og oss tre barna fra vi var små, og bilder av (han og) barnebarna i forskjellige situasjoner. Noen jobbrelaterte bilder ble det også plass til, og jeg scannet inn etpar avisutklipp med bilder fra jobbsammenheng hvor han figurerte. Hadde med brullypsbilder av foreldrene hans, og portrettbilder og bryllupsbilder av han og mamma. 1.-klassebilder av barnebarna. osv.

Det ble helt utrolig suksess! Foreldrene mine var helt på gråten rørt og hadde alltid siden albumet framme og tittet ofte i det (og de har aldri vært den mimrete, sentimentale typen), farmor likte det veldig godt og ville ha en kopi, og veldig mange av de "voksne" på samme alder i selskapet henvendte seg til meg og sa at dette var en av de beste 60-årsgavene de hadde sett og at de gjerne skulle hatt noe slikt selv.

Så, ideen herved overbragt. Det tok mye jobb, men det ble veldig fint, om jeg så må si det selv

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 21:04   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate 60-årsgaven

Vi gav elvepadlekurs til pappa i 60-årsgave. Han er en padler, men bare i sjøen, han hadde ikke prød på elv. Kjøpte fra Aktiv i Oslo, tror vi betalte rundt 2000, husker ikke helt. Delt på to.

Til mamma overførte vi alle hjemmevideoene fra når vi var små til DVD. Vi gjorde det selv, så kostnaden ble 1000 kr (for programmet som gjorde at man kunne koble VHS til dataen) pluss noen DVDer. Så lagde vi en "trailer" som ble vist når vi holdt tale på festen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no