Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Soltørkede tomater

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-06, 22:34   #21
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Soltørkede tomater

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Kjenner jeg har et veldig begrenset reportoar av retter jeg bruker soltørket tomat i. Det må liksom stå i en oppskrift ellers tør jeg ikke. Noen som har lyst å ramse opp hvilke typer retter utenom salat dere bruker dem i?

Jeg bruker det i stort sett alle pastaretter med tomatsaus, det bringer inn en ny dimensjon i sausen
(I dag laget jeg kjøttboller og pasta som jegg gratinerte i ovnen med tomatsaus og ost. Hadde masse strimlet soltørket tomat over, og det var prikken over i'en i en ellers god rett. Masse smak)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 22:37   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soltørkede tomater

Jeg lærer og noterer!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 08:40   #23
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soltørkede tomater

Du kan legge dem i vann, hell over kokende vann og la de ligge noen timer. De kan også legges i din egen olje/krydderblanding i kjøleskap noen uker. Bruk et helt rent glass. Ha i noen fedd hvitløk, det krydderet som frister og de tørkede tomatene. Ellers finhakker jeg dem og har dem i gryta.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 19:10   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soltørkede tomater

Skal de soltørkede tomatene være saltet? Det er de jeg har i kjøleskapet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 20:42   #25
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soltørkede tomater

Bruker de i marinader, det er godt
Og i gryteretter, wok og salater.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 21:57   #26
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soltørkede tomater

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg bruker det i stort sett alle pastaretter med tomatsaus, det bringer inn en ny dimensjon i sausen
(I dag laget jeg kjøttboller og pasta som jegg gratinerte i ovnen med tomatsaus og ost. Hadde masse strimlet soltørket tomat over, og det var prikken over i'en i en ellers god rett. Masse smak)


Dette høres veldig godt ut!
Må jeg prøve!

Ellers har jeg bare brukt soltørkede tomater uten olje, i salaten og det var kjempegodt! (men jeg bruker olivenolje og litt sitronsaft i salaten så litt olje blir det jo alikevel på de)

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no