Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-15, 10:35   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Eldste datter til min søsters mann blir konfirmert nå i april. Vi har like mye kontakt med henne som med min søsters barn og jeg behandler dem alltid likt, men siden vi ikke skal i selskapet blir det vel ulikt allikevel?

Hva gir vi i gave?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:37   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Det samme som du ville gitt til de andre.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:44   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det samme som du ville gitt til de andre.

Det var min første tanke også. Hvis dere alltid behandler henne og de andre barna likt bør dere ikke la være nå.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:55   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Ja, det var i grunnen min tanke også, men så lurte jeg på om man differensierte mellom i selskap og ikke. Men det er jo ikke konfirmantens "feil" at vi ikke er invitert. (Og selv syns jeg det er helt ok altså)

Da blir det likt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:57   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Så da kommer oppfølgingsspørsmålet: Hva gir man nieser/nevøer nutildags?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 12:03   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Så da kommer oppfølgingsspørsmålet: Hva gir man nieser/nevøer nutildags?

Det varierer veldig, nevøen min fikk 2000 fra oss , 2000 fra en annen onkel og 1000 fra ei tante.
Jeg spurte jo flere steder i fjor og de fleste svarte fra 1000 og oppover,men det kommer jo selvsagt an på egen øknomi også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 12:04   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Jeg ville gitt det samme. Vi gir alltid det samme til alle nevøer og nieser og kommer ikke til å gjøre forskjell på hvorvidt vi er invitert eller ikke eller om noen av oss er faddere eller ikke. Den ene svigerinnen vår har to barn fra tidligere ekteskap og de kommer også til å få det samme. Vi har gitt 1500 kr i konfirmasjonsgave.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 12:09   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Så da kommer oppfølgingsspørsmålet: Hva gir man nieser/nevøer nutildags?

Vi har gitt 1000 til de vi ikke er faddere for og 1500 til fadderbarna, men det varierer sikkert fra familie til familie.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 12:14   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Vi har ikke så god råd. Vi gir 500 til nevøer/nieser.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 12:14   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Det er 7 nevøer/nieser på mannen sin siden (hvorav fire har konfirmert seg for over ti år siden), og jeg har fire nevøer/nieser. Alle stiller likt. Men så blir alle invitert til alles større saker. Vi ble også bedt i dåpen til den ene broren min sitt barnebarn. Alle er med på alt.

Jeg er fadder for den ene broren min sine barn, de stiller også likt. Bortsett fra at jeg gav et smykke til niesen min som jeg fikk i dåpen av farmor og farfar. Det ble mer som arv, ville ikke gitt det til niesen til mannen. Av naturlige grunner. Jeg tror jeg kommer til å gjøre noe lignende når hun konfirmerer seg også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 12:42   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til søsters manns barn

Vi har gitt 1000 til fadderbarn/nevøer og nieser, men jeg ser ikke for meg at jeg hadde gitt det samme til en bonustantebarn som vi ikke skulle i selskap til. I alle fall ikke om dette barnet har full pakke med biologiske tanter og onkler som skal i selskapet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no