Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alkohol til maten på julaften

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Alkohol til julemiddagen
Ja 191 77,64%
Nei 55 22,36%
Deltakere: 246. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-08, 22:38   #161
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Åh, jo.
Roma Bryggeri (østlandet) hadde en gang noe som het God Jul, og den smakte fortreffelig til ribbe: Mørk og julete i smaken, med et hint av ingefær.


"God jul" er svensk julmust. I Sverige kaller de den også påskmust - avhengig av årstiden.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 22:56   #162
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

På julaften drikker jeg vann og julebrus til maten. Jeg syns forøvrig brus passer helt fint til mat, men jeg syns ikke alkohol passer så godt til mat, så vi er nok forskjellige

Jeg synes ikke brus er godt til mat, men jeg synes det ofte smaker bedre enn vin til mat. Vin smaker best uten mat og mat smaker best uten vin synes jeg.

Jeg synes ofte vann er undervurdert.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:07   #163
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes ofte vann er undervurdert.

Det er jeg helt enig i.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:29   #164
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Jeg liker ikke søtt drikke noe særlig, og i alle fall ikke til maten. Brus synes jeg generelt er altfor søtt, og skal jeg ikke drikke alkohol til god mat, er kaldt vann det beste. Eventuelt alkoholfritt øl, det finnes et par varianter der som er ganske OK.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:45   #165
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

"God jul" er svensk julmust. I Sverige kaller de den også påskmust - avhengig av årstiden.

Åh!
Gjett om jeg skal be min søster i Sverige ta med noen flasker når hun kommer til jul, da ...
Bra navn, forøvrig, det var et absolutt "julemust" da jeg bodde hjemme.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:28   #166
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg liker ikke søtt drikke noe særlig, og i alle fall ikke til maten. Brus synes jeg generelt er altfor søtt, og skal jeg ikke drikke alkohol til god mat, er kaldt vann det beste. Eventuelt alkoholfritt øl, det finnes et par varianter der som er ganske OK.

Enig i det, bortsett fra at jeg ikke greier å like øl. Ellers synes jeg Farris er et ok alternativ til vin. Ja, hvis jeg ikke kan få vin, da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:12   #167
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Jeg liker både vin, øl, brus og vann til maten jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 23:49   #168
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Åh, jo.
Roma Bryggeri (østlandet) hadde en gang noe som het God Jul, og den smakte fortreffelig til ribbe: Mørk og julete i smaken, med et hint av ingefær.

Tror jeg kjøpte den på Smart club i helgen.
Ungene likte den ikke.

Tror den het Juledrikk eller noe i den duren.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:11   #169
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

"God jul" er svensk julmust. I Sverige kaller de den også påskmust - avhengig av årstiden.

Julmust er bare så godt. Det er det som er julebrusen. Har vært i Sverige og hamstret inn. Veldig kry over at jeg ikke har drukket det opp enda. Ligner ikke meg å klare spare på ting.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 11:08   #170
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Ja, det blir alkohol. Hadde det kun vært opp til meg (som ikke drikker i jula) så hadde vi droppet det.
Jeg har litt ekle minner rundt alkohol i det hele og store,
og kunne gjerne tenke meg at vi droppet det på "barnas dag".
Heldigvis viser folk litt respekt og tar det rolig.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no