Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva slags middag i sommervarmen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-20, 20:28   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags middag i sommervarmen?

Bakt potet med diverse godt tilbehør.
Jeg baker i ildfast form, oljer potetene og strør over grovt salt. Stekes en drøy time (uten aluminiumsfolie).

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 20:51   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags middag i sommervarmen?

Vi har grillet burgere. Ferdige burgere og noen enkle grønnsaker til. Jeg kan fint legge tomater og argurk på ei skjærefjøl på bordet, så deler vi opp der. Spare meg for litt forarbeid.

Mye er godt i pita, laks iskekaker, burgere ol. Med diverse tilbehør vi har i kjøleskapet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 22:12   #23
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags middag i sommervarmen?

Her blir det oftest grillmat.

Kald potetsalat fra butikken, maiskolber, grillet eller rå paprika og eventuelt andre grønnsaker og kjøtt i en eller annen variant. Feks indrefilet av svin eller grillribbe. Gjerne også med pølser i lompe til dem som vil fylle opp magen med det.

Vi spiser også mye musli og andre frokostblandinger med melk i varmen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 23:23   #24
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags middag i sommervarmen?

For å svare ordentlig på denne tråden, og ikke dagens middag, som jeg trodde jeg svarte på: Når det er varmt liner jeg mat som ikke ligger så tungt i magen, så det blir gjerne stekt kylling i ulike varianter, med kjapp salat og noe brød til. (Har focaccia og pitabrød og diverse i fryseren.) Pastaretter uten kjøtt er også en favoritt, gjerne basert på en eller annen Jamie-oppskrift. Nå sist hadde vi tagliatelle med brokkoli, aspargesbønner, sukkererter og diverse annet grønt, med sitron og parmesan. Hvitløk, chili og noen ferske tomatersom varmes nok til st man kan knipe av skallet er også kjapt og godt som pastasaus.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 23:47   #25
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags middag i sommervarmen?

Vi spiser ganske vanlig mat vi, men dropper suppe og kjøttkaker og sånn. Fiskekaker i pitabrød, laks/ørret med ulikt tilbehør, så blir det litt grill og litt reker, pannekaker, wok. Jeg mister aldri matlysten, heller ikke i sommervarmen. Dessverre får man kanskje si.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no