Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Nær og god NRK-dokumentar på nett

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 22:10   #1
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nær og god NRK-dokumentar på nett

Gikk glipp av den da den ble sendt, men fant dokumentaren på nett-TV her.

Kommer du til å dø, mamma?

"Mandagens Faktor på NRK1 var en videodagbok utenom det vanlige, et nakent portrett av en fembarnsmor, Linda Juanette Lande, og hennes familie som opplever sin største livskrise."

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 09:54   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nær og god NRK-dokumentar på nett

Jeg så dette programmet og det gjorde et sterkt inntrykk på meg. Dels fordi jeg er småbarnsmor selv, og dels fordi jeg før jul selv ble vurdert på sykehuset for en stor cyste de ikke visste hva inneholdt.

Jeg gikk selv en uke i uvisshet, med sykepleierens ord klangende i hodet: "Neste gang du kommer bør du ha med deg noen"- det var altså til den timen jeg skulle få resultater fra MR og blodprøvene undersøkt av radiumen. For meg betydde dette at de hadde sett noe de ikke ville si før de hadde bevis.

Det var den verste uka jeg har opplevd, jeg fikk virkelig innblikk i hvor sårbar jeg er, og hvor dyrebart livet er.

Derfor satt jeg hele programmet med frysninger på armene, og tårer i øynene. Kjente så godt på følelsen til denne mammaen, redselen hennes for å dø fra barna, og det med å gjemme seg så barna ikke skulle se at hun gråt.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:36   #3
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nær og god NRK-dokumentar på nett

Takk, Tosse! Jeg gikk også glipp av programmet, men så det i går kveld etter tipset ditt. Jeg mistet selv moren min i kreft for flere år siden, og det var både godt og vondt på samme tid å se denne dokumentaren.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no