Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hvordan lære seg å jogge?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-22, 10:33   #23
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg å jogge?

Enig med Sindrome MEN det er viktig å kunne krype før man kan gå. Jeg startet å trene i begynnelsen av korona. Aldri trent før. For meg var det enklest å "starte en plass", og så bli bedre og bedre i utførelsen underveis. Folk er jo forskjellige og jeg har opplevd mye mestring på dette med å få bedre kondisjon og jogge. Men sånn fysologisk sett bør du trene: kondisjon, styrke, balanse/smidighet

Jeg tror det viktigste er å (prøve i alle fall!) ha det gøy når du trener - er det for livet du gjør det så er det virkelig lang tidshorisont, så bare gjøre det du "må" er tungt.

Så over til det konkrete du spurte om: Bedre kondisjonen. Hvis du bare ønsker å få bedre kondisjon er gange/lett jogg i motbakke det enkleste og beste. Grunnen til det er enkelt er at du ikke trenger utstyr eller god teknikk (veldig ok med pulsklokke da, men mange har god "følelse" på pulsen også, men det er gjerne folk som har trent en del). Grunnen til det er veldig bra er at det er nesten risikofritt for skader (for farten blir lav, nedoverbakkeløping /jogging, kan fort få et tempo som gjør det utsatt for skader)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no