Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilken skalljakke?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-22, 09:34   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken skalljakke?

Var litt i tvil om dette er sport eller mote, men mote vant. (Det betyr altså at utseendet spiller en rolle.)

Jeg lurer på om jeg skal ønske meg skalljakke av mannen til jul. Jeg er mye ute, så jeg trenger forsåvidt en, men jeg har alternativer, så jeg lurer liksom på om dette er et skapt behov eller ikke. Tenker litt på det.

Jeg har en anorakk fra Twentyfour Finse, men den er ikke vanntett nok. Skuffende. Dessuten liker jeg ikke anorakk, har jeg funnet ut.
Så har jeg en vanntett tynn skalljakke fra Missing Link. Problemet er bare at den er minst 15 år gammel, kanskje mer, og teipene har begynt å løsne.
Har også en Thelma-kåpe fra Didrikson, men det er jo nettopp en kåpe.

Hvis jeg skal ha ny skalljakke, må den kunne brukes både på korte og lengre turer, og den må være vanntett. Og fin. Og ikke minst ikke spinndyr. Mange tusen er helt uaktuelt.

Noen tips?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 09:37   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Ingen konkrete tips, men skalljakken min har vannsøyle på 30000, og den er faktisk tett. De jeg har hatt med vannsøyle 10000 og 15000 har ikke vært vanntette i nordnorsk regn - og det kan vel sammenlignes litt med regn der du bor.

Jeg har en Bergansjakke - Bergans Cecilie 3L. Den er dessverre spinndyr, men ellers mener jeg den oppfyller kriteriene dine.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 09:38   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Anbefaler Norrøna Falketind på det varmeste.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 09:42   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Takk for tips!

Hva er spinndyrt, Stompa?

Og Norrøna, er ikke det svindyrt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 09:43   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Jakken min koster mellom 3000 og 3500 på ulike nettsider, ser jeg ved et kjapt søk. Ser ut til at utgåtte farger kan være billigere, men da er man jo mer prisgitt at de har inne rett størrelse.

Falketind kom opp med priser over 5000.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 09:45   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Googlet. Omg. Er skalljakker virkelig så dyrt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 09:52   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Googlet. Omg. Er skalljakker virkelig så dyrt?

Psst! Jeg kjøpte begge mine brukte på Finn. En Bergans og en Arcteryx, ingen av dem kostet over 1500kr. Pleier å legge inn lagrede søk når det jeg har begynner å bli slitt. Tar gjerne litt tid tid før man får napp, da.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 09:55   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Man finner veldig, veldig mye som knapt er brukt på finn. Men ja, skalljakker i de rette merkene er hårreisende dyrt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 09:57   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Man får ofte tak i med 20-25% på nettbutikker. Norrøna har 7års garanti. Men ja, de er dyre.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 10:12   #10
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Jeg har også Norrøna something og den er ikke vanntett nok. Visste ikke at det er 7 års garanti, kanskje jeg faktisk må tilbake til outlet-en og klage.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 10:29   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Psst! Jeg kjøpte begge mine brukte på Finn. En Bergans og en Arcteryx, ingen av dem kostet over 1500kr. Pleier å legge inn lagrede søk når det jeg har begynner å bli slitt. Tar gjerne litt tid tid før man får napp, da.

Jeg mangler skalljakke, har tilsvarende søk på Finn.no. Arcteryx er førsteønske.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 10:31   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Jeg er ikke fremmed for brukt jakke, men da MÅ jeg prøve modellen først. Jeg bruker str S, men har veldig lange armer. Det krasjer ofte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 10:32   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Med hvilket merke/modell får man mye for pengene?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 10:44   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Ikke Stormberg ihvertfall. Skogstad er forholdsvis rimelig, og bra synes jeg.
https://skogstadsport.no/produktkate...ke-jakke-dame/


Sist redigert av frukt : 07-12-22 kl 10:54.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 10:45   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Jeg skulle inn og anbefale min fra Rab, men etter å ha googlet så ser jeg at den også er relativt dyrt. Men vil tro den er på tilbud innimellom.

Jeg hadde Arcteryx tidligere. Helt fin jakke, men den var alt annet enn vanntett på slutten. Så det er nok ikke nødvendigvis sånn at en dobbelt så dyr varer dobbelt så lenge.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 11:02   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er ikke fremmed for brukt jakke, men da MÅ jeg prøve modellen først. Jeg bruker str S, men har veldig lange armer. Det krasjer ofte.

Har samme størrelse og er veldig fornøyd med min jakke fra Norheim. Får ikke lest, men ser den er omtalt her, kanskje du får lest den? Min er lang på armene, det ser jeg også når storebror, som er ganske mye lenger enn meg, låner den.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 11:06   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 11:09   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Ser at den oppgis å ha vannsøyle på 10.000, men jeg ble aldri våt da jeg gikk time etter time etter time i øsende regnvær for å få lillesøster til å sove høsten 2020.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 11:17   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Skalljakker er dyre ja, men de varer lenge. Jeg ville sjekket outleten på Ålgård, de har både Bergans og Norrøna der.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 11:35   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skalljakke?

Ikke dumt med Ålgård, nei. Tar en tur dit!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no