Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden for treiginger 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-22, 08:07   #41
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er 24 After Eight i en pakke. :informerer:

Jeg er egentlig alt for juleflink til å henge med julebermen i denne tråden, men lure tips finner man jo her: den perfekte julekalenderen til en After Eight-elsker jeg skal besøke i helgen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 08:10   #42
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

... den perfekte julekalenderen til en After Eight-elsker jeg skal besøke i helgen.

Noe føltes litt feil med denne formuleringen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 08:23   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Noe føltes litt feil med denne formuleringen.

Har du funnet julekalender til before-eight elskeren din da?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 08:35   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

9.klassingen har lekse til neste uke, bake en sort og skrive logg. Da skal han få bake serinakaker tenker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 08:45   #45
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Er bare kommet til 29.november, jeg altså.

Hehe, ja. Adventa i november skaper bare stress, det kom litt brått på at 1. i advent var i «midten» av november. Og for å toppe det skal jeg på julekonsert i kveld og det er fortsatt bare november! Mulig jeg hører hjemme i den andre tråden?!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:04   #46
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Hehe, ja. Adventa i november skaper bare stress, det kom litt brått på at 1. i advent var i «midten» av november. Og for å toppe det skal jeg på julekonsert i kveld og det er fortsatt bare november! Mulig jeg hører hjemme i den andre tråden?!

Advent i november skaper krøll

Men i 2023 er 4. søndag i advent 24.12 og det skaper også krøll. Da starter jo advent i desember, men de 4 lilla lysene på julaften blir litt sånn kræsj, for da ER det jul.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:08   #47
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Advent i november skaper krøll

Men i 2023 er 4. søndag i advent 24.12 og det skaper også krøll. Da starter jo advent i desember, men de 4 lilla lysene på julaften blir litt sånn kræsj, for da ER det jul.

Ja, enig. Uansett farge på lysene. Når julaften er 4. søndag i advent har man liksom mistet en adventshelg. Og den trenger man

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:11   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, enig. Uansett farge på lysene. Når julaften er 4. søndag i advent har man liksom mistet en adventshelg. Og den trenger man

JA, uansett fargen på lysene, det er ikke fargen som skaper krøll, men det at fjerde søndag i advent er normalt en "jobbedag" i form av "komme seg klar til jul", også ER det allerede jul.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:15   #49
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Snitzel til de som liker det, falafel til hun som ikke liker det. Ris og salat til.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:21   #50
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Snitzel til de som liker det, falafel til hun som ikke liker det. Ris og salat til.

Er dette rett tråd?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:24   #51
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Er dette rett tråd?

Sånn er julemiddagen hos My, men jeg syns jo ikke hun er treig som har bestemt det allerede.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:36   #52
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Kanskje foreslå det som julemiddag ja. Bli populært.

Mulig den skulle i middagstråden ja ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 11:00   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Nå har jeg begynt å høre på Julestemning med Live og Ronny. Det er så koselig. Hørte på det i fjor også.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 11:04   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, enig. Uansett farge på lysene. Når julaften er 4. søndag i advent har man liksom mistet en adventshelg. Og den trenger man

Ja, det er nedtur. Da er adventtiden bare 3 uker, og ikke 3 uker og 6 dager.
Jeg synes også at advent i november er litt sånn... jah, jeg er ikke klar overhodet. Men det er deilig med den siste uka, og at man kan tenne de fire lysene i nesten en uke.

(27/11 er faktisk den første mulige datoen for advent. 3/12 er den siste mulige. Kuriosa.)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 11:17   #55
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.


(27/11 er faktisk den første mulige datoen for advent. 3/12 er den siste mulige. Kuriosa.)


Jeg googlet dette forleden, for til og med JEG syntes 1. søndag i advent kom litt vel tidlig i år. Jeg bruker å si at 1. søndag i advent eller 1. desember (alt etter hva som kommer først) er første dag jeg får lov til å høre på julemusikk, og som regel teller jeg uker og dager til jeg får lov. Men i år har det vært helt feil. Så jeg har holdt meg til novemberspillelista mi med dyster høstmusikk, og satser på julemusikk fra i morgen av i stedet. Mannen har imidlertid gått all in og har funnet fra jule-CD-ene i bilen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 11:25   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg vil egentlig vente til 1. desember, men jeg har jukset med julemusikken. Har hørt på julemusikk (sporadisk) i en uke nå.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 11:27   #57
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Men var ikke 1. søndag i advent 28. november i fjor? En dag senere enn i år?

Jeg synes det er en ærekrenkelse å si at man er treig om man begynner forberedelser til jul .

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 11:30   #58
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Hvor er Knerten når vi trenger henne? Får alle ta med seg bikkja til juleselskapet i år? HVa skjedde egentlig med konseptet om å stå på pinne i alle vinkler for alle gjester?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 11:41   #59
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg er ikke motivert for å fikse julegaver, ikke i det hele tatt. Selvom jeg har prioritert bort de voksne, og bare har mine egne barn og de tre til søsteren min å kjøpe til.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 13:04   #60
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Advent kom brått på her også, men heldigvis har plantasjen lilla lys og søndagsåpent. Har vage planer om å få opp julelysene ute i morgen siden det er 1 desember, men mulig det må vente til helgen.

Ellers, kidsa har (ferdig-)kalender, og har tenkt å svinge innom Meny på veien hjem, de påstår de har ølkalender der. Full kontroll, alltid.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no