Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-22, 10:32   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Jeg har opplevd flere ganger at fremmede hunder har vært veldig begeistret for meg, og har gjerne hoppet opp på fanget mitt. En gang satt jeg å strøk på en diger pointer som holdt på å sovne på fanger mitt. Traff hunden for første gang dagen før. En annen gang skulle jeg gå tur med en date som hadde med seg hunden sin, en malamute. Den var så ivrig etter å hilse da jeg kom gående mot dem, og sånn pleide den ikke å være sa han.
Er det bare tilfeldig, eller er det noe som gjør at noen mennesker blir likt ekstra godt?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 10:34   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Det handler ofte om kroppsspråk. Noen har bevisst eller ubevisst et kroppsspråk som dyr er komfortabel med og trygge på. Da søker de gjerne til disse menneskene.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 10:42   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Jeg aner ikke hvorfor, men de menneskene hunden min legger sin elsk på er alltid bra folk. Ta det som et kompliment!

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 10:48   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Det gir mening det med kroppsspråk. Jeg har vokst opp med mange ulike dyr, så jeg har kanskje lagt meg til en væremåte de er komfortable med. Men jeg har også lest en del om katters og hunders kroppsspråk, så noe er jo bevisst, sånn som det å blunke til katter, og snu seg vekk fra nervøse hunder.
Barna er også godt likt av dyr, og de har jo og vokst opp med katter. Vi hadde verdens snilleste og mest menneskekjære katt da de ble født, og den ble herjet litt med. Men de lærte seg fort hvordan de skulle behandle henne.

Det gjør jeg, Bokormen.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 10:51   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.870
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Jeg har merket meg det samme og også i forhold til katter. Det som er litt artig er at det ikke nødvendigvis er de som elsker dyr og prøver å lokke dem til seg for å kose som dyret selv legger sin elsk på.

Man har jo kjemi mellom mennesker og jeg tenker at det også eksisterer mellom dyr og mennesker og at vi har ulik kjemi med ulike dyr. Vi har f.eks. hatt flere katter i løpet av livet og det er ikke slik at samme familiemedlem har vært favoritten til alle kattene. Den første katten vi hadde elsket mannen min, den forrige katten vår samt den ene vi har nå har tydelig meg som favoritt mens den andre vi har nå har lagt sin elsk på datteren vår.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 10:52   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har merket meg det samme og også i forhold til katter. Det som er litt artig er at det ikke nødvendigvis er de som elsker dyr og prøver å lokke dem til seg for å kose som dyret selv legger sin elsk på.

Det er riktig. Et litt avvisende kroppsspråk er ofte tiltrekkende på katter

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 10:53   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Må bare dele disse bildene av P og to av kattene

Vedlagte bilder
Filtype: jpg FB_IMG_1666774494981.jpg (126,2 KB, 76 visninger)
Filtype: jpg FB_IMG_1666774594715.jpg (108,2 KB, 61 visninger)
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 10:55   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg aner ikke hvorfor, men de menneskene hunden min legger sin elsk på er alltid bra folk. Ta det som et kompliment!

Nemlig, jeg stoler ikke på folk som hunden min ikke digger.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 10:56   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Lurt å ha hund når man er på dater'n med andre ord.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 13:13   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nemlig, jeg stoler ikke på folk som hunden min ikke digger.



Jeg har en hund som har gått fra å elske absolutt alle, til å bli litt mer selektiv. Jeg tror nok også det handler mye om kroppsspråk, i tillegg til at hun husker til evig tid hvem som har kost ordentlig eller gitt henne godbiter tidligere.

Jeg ser at hun også blir ekstra ivrig mot enkelte ukjente som ligner folk hun kjenner i kroppsfasong og gangstil.

Jeg håper bikkja etterhvert kan nøye seg med å elske bare de som elsker henne. 40 kg elskverdig hund kan bli litt mye..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 13:56   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er riktig. Et litt avvisende kroppsspråk er ofte tiltrekkende på katter

Jeg er litt redd for katter og de skal alltid gni seg oppi meg. Allergisk er jeg også.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 14:03   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er litt redd for katter og de skal alltid gni seg oppi meg. Allergisk er jeg også.

En kattemagnet der altså

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 14:03   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Det er åpenbart fordi vi er så elskelige. Og for min del, fordi jeg ofte har hundesnop i lommen. Og i skuffen på kontoret, som alle kontorbesøkende hunder blir gjort oppmerksom kort tid etter deres ankomst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 14:30   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.458
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Faren min har denne egenskapen, det er ganske fasinerende. F.eks hundene til min søster, de forguder han og går i spinn når han kommer. De kjenner igjen lyden av motorsykkelen hans, og bli alltid helt ville av begeistring hvis de hører motorsykler av akkurat samme merke og modell. Andre typer motorsykler eller kjøretøy reagerer de ikke på. Men det gjelder alle andre dyr også. Og babyer og små barn. Han har bare en slik utstråling av ro og trygghet, tror jeg.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 15:55   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Det er ikke den verste egenskapen å ha, så fremt man liker dyr da.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 17:04   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Jeg er redd hunder, men de elsker meg. Dårlig kombo.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 19:01   #17
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Vår hund merker med det samme hvilke mennesker som liker hunder. Jeg pleier å si til folk at dersom de ikke ønsker kos resten av kvelden, bør de la være å klappe når de kommer.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 19:30   #18
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg er redd hunder, men de elsker meg. Dårlig kombo.

Da har du sikkert et litt unnvikende og underdanig kroppsspråk. Magisk for en glad hund som liker folk. Prøv å vær litt stiv i bevegelsene og se direkte på hunden.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 20:38   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg er redd hunder, men de elsker meg. Dårlig kombo.

Jeg hadde det slik før. Nå er jeg bare redd hunder eieren lar gå løs der det eg. er kontroll/båndtvang eller i situasjoner der hunden burde vært i bånd. Jeg fant ut at det egentlig var eierens lemfeldige omgang med hundeoppdragelse jeg fryktet. Altså, jeg stolte ikke på hunden når jeg trodde at eieren var lemfeldig med kontrollen. En eller annen gang på 1990-tallet syns jeg det endret seg. Hunder er oftere i bånd der jeg synes de skal det, og mye oftere synes jeg at eieren har god kontakt med og kontroll på hunden nå. Beklager rotete innlegg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 05:39   #20
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.751
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor legger hunder sin elsk på enkelte mennesker?

Min hund viser mest hengivenhet til de som behandler henne som en hund. Altså, de gir gjerne en klapp og litt kos når hun er rolig, men avstår fra å gire henne opp og oppmuntre mas om kos og kontakt. De som hilser overdrevent, prater i fistel og i det hele tatt er all over the place, responderer hun på i situasjonen, men det er ikke de hun legger seg ned ved beina til når ting roer seg. Hun liker heller ikke når disse leier henne i bånd ute på tur. Virker mest trygg og rolig med personer som setter grenser samtidig som de opptrer vennlig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no