Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gaveideer 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-22, 09:38   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Gaveideer 2022

I fjor fikk jeg tips her inne om de lampene på Jysk som så ut som en krystall. Kjøpte til tantebarna med unntak av to. Det ble en suksess og de to som ikkje fikk i fjor har det på ønskelisten i år.
Jeg håper på mange tips og tenkte at vi kanskje kan ha en liste for hvert år.
Jeg skal kjøpe til 2 2009, 1 2010, 1 2011, 1 2012 og en 2014.
Så er jeg alltid på jakt etter tips til en 18 åring, 25 åring og 35 åring. De har ønskelister, men det er nå alltid kjekt med en liten overraskelse som slår godt an.

Venninnegavene mine i år ble julehjerter fra Hadeland. Jeg kjøpte de på salg i januar for 199,- så var heldig der.

https://www.cg.no/hadeland-glassverk...hjerte-2pk-rod

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 09:43   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Jeg kjøper ull til hun på 76, tenkte å se på SparKjøp.
23-åringen (jente) ønsker seg sko og får det (eller tilskudd).
21-åringen (gutt) får favorittkaramellene + penger.
14-åringen (jente) får sannsynligvis bruktfunn, hun ønsker seg ullgensere fra Fretex.

Bonusene, 15 og 18 (jenter), vet jeg ikke.

Tantebarn (17, 19, 25, 26, 27, 28) får Vipps, kort og litt julepynt.

Kjæreste (44): Har ikke snøring, han ønsker seg ingenting.

Svigermor får votter med motiv hun digger.

Venninne (44): Mulig grønn plante?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 10:14   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Jeg har lyst til å lage noen gaver selv, kryddernøtter, Irish cream, biscotti eller andre typer kjeks kanskje. Det blir nok til mor og bror. Og om jeg får ånden over meg syr jeg kanskje noen handlenett.

Har bare ordnet to gaver foreløpig. Lys og servietter til stemor som har alt, og som liker å pynte bordet, og noen brukte bøker til far som har alt og vel så det.

Hva barna skal få vet jeg ikke enda, men de får ihvertfall hver sin juletrepynt som alltid. Kjøper noe som er litt ekstra fint og dyrt.

Kommer sterkere tilbake når jeg har fått ønskelister fra barna i familien. Men nevøen på ti får nok ikke roperten han har ønsket seg de siste årene. Tror ikke søsteren min hadde satt pris på det.
Men han ønsker seg også en månelampe, så kanskje det blir det.

https://www.teknikkdeler.no/sign-manelampa-3d-16-farger


Sist redigert av frukt : 26-10-22 kl 10:20.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 10:19   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.030
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Sitteunderlag med rygg. Finnes i ulike varianter, dette er den rimeligste tror jeg. https://www.magasinet.no/dovrefjell-...med-rygg-gronn

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 10:22   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Sitteunderlag med rygg. Finnes i ulike varianter, dette er den rimeligste tror jeg. https://www.magasinet.no/dovrefjell-...med-rygg-gronn

Det var noe for min turglade søster!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 11:04   #6
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Jeg har også to desemberbarn, så jeg trenger mye inspirasjon.
Det er de på 25 og 35 som har bursdag, og foreløpig har jeg gjort som i fjor og bestillt den lokale julekulen. Turlaget selger julekuler påmalt et lokalt turmål for hvert år. Minne om hjemstedet.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 11:33   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Til søster: samleobjekt fra xy, serie hun samler på
til tenåring som øvelseskjører: kjøretime
til tenåring som skal på tur: lommepenger til turen (lager gavekort med bilde og legger inn vipps som gave med innpakning og tidspunkt for når den skal ploppe inn)
til senior som har alt men liker å pakke opp, blad, liten sjokolade

til senior som reiser på avlastningsopphold, ny bukse med strikk i livet, komfortabel og enkel å vaske/ tørke

til venninner; julekort med sånn anti ageing-ampulle. Fant noen fine i utlandet med en liten pakning med to i. Vi gir egentlig ikke gaver, bare som et morsom "julekort", liksom

Tar gjerne tips til ungdom som skal i militæret i januar. Hen trenger strengt tatt ikke mer stæsj som bare blir liggende på lager i heimen. Ellers kan det bli vipps der også, men gøy å ha noe å pakke opp. Boka til fenriken fikk hen i fjor etter innkalling til sesjon.

Ellers har vi tatt praten og avsluttet det meste av gaver. Bruker heller litt på julekort til litt flere.

Ull er alltid populært her, fra topp til tå. Kari Traa, Devold, ullsokker osv. Strikker ikke så mye selv, så julemarkeder og håndarbeidsbutikker på seniorsentre er aktuelt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 12:46   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det var noe for min turglade søster!

Og meget mulig min svigerinne med samboer også. (de ønske seg og fikk turkjøkken et år før, så sånne hadde sikkert vært kjekt på tur)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 14:11   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Ene søsteren min tror jeg skal få Lisa Aisato-illustrerte Charles Dickens "En Julefortelling". Min andre søster vet jeg ikke enda.

Mannen skal i alle fall få nye saueskinnstøfler, han har slitt ut de gamle. Trolig Sorel, det er de han har, og han er fornøyd med dem. I tillegg skal han få ei kokebok for airfryer, som jeg nettopp kom over i bokhandelen. Vi bruker airfryeren relativt hyppig, men kunne godt ha utnyttet den bedre til flere ulike typer mat, og trenger litt inspirasjon.

Har ikke bestemt hva ungene skal få enda. Mulig det blir noe på ski-/snowboardutstyrsfronten.

Ellers har jeg ikke tenkt så mye, men håper jeg på å få inspirasjon her. Har følgende nieser og nevøer jeg skal kjøpe til:

Gutt 18 - interresser: Friluftsliv (kanskje sitteunderlaget over? - må spørre min søster om han har fra før)
Gutt 19 - interresser: Hest
Jente 21 - interresser: Fersk hybelboer og trenger ting.
Jente 22 - interresser: Musikk

I tillegg til to svogere (mine søstres menn), far, mor, stefar, og vennepar med deres to ungdommer (12 og 15). Så ikke avskrekkende mange.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 26-10-22 kl 21:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 14:11   #10
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Sitteunderlag med rygg. Finnes i ulike varianter, dette er den rimeligste tror jeg. https://www.magasinet.no/dovrefjell-...med-rygg-gronn

Takk for tips, det skal jeg huske til neste år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 14:16   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.030
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Et annet turutstyrstips er kvistbrenner. Jeg har en og en kjele vann kokes opp på 1-2-3.
https://www.stormberg.com/no/turutst...er-10960295018


Humanist forlag har noen underholdende bøker. Til riktige folk kan både banneordbok og fylleordbok slå an.

Mitt dilemma er hva mamma og pappa, 70+ og har alt, skal få. Vi har prøvd å gi opplevelser, men de er jo stadig på reise i inn- og utland, så det har vist seg å fungere heller dårlig.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 14:58   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Tips til turutstyr er denne primusen som tar liten plass så er denne absolutt den beste i rimelig klasse.som tar ekstremt liten plass. Kan bruke både liten og stor gassboks som må kjøpes ved siden av. Hender det er salg på Fjellsport før jul, men de har den flere steder. Denne er bare helt genial til både ungdom og voksne. I tillegg til denne primusen har vi en 20cm stekepanne fra Biltema og en liten stekespade. Kan lage det meste på tur.

I fjor så fikk vi dette sammenleggbare kjelesettet og har kjøpt kaffekjelen selv etterpå. Genialt når en har den lille primusen. Alt tar liten plass. De er ganske dyre, men fås enkeltvis også og koppene finnes i mange billige varianter også, men hender det kommer på tilbud på turbutikkene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 18:27   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Jeg vet en liten vannkoker har vært populært i militæret, da kan man lage seg litt varm drikke ol. selv.

En god kniv til en som skal bo for seg selv.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 19:37   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Jeg har kjøpt ganske mange gaver allerede til både barn, ungdom og voksne. Foreløbig innkjøp er hotellpute, termoflasker, ritualsprodukter, ull, klær, ullue og sokker, tenderflame , magnor skåler, leker, kinogavekort, julepynt mm

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 20:46   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Eneste jeg har kjøpt så langt er noen mummi-troll-julekuler kjøpt på tilbud i januar, som bl.a er tiltenkt den svigerinnen jeg tenkte kunne få sånne sitteunderlag med rygg. Jaja. Et annet år, kanskje. Vi får se, se litt på summer og budsjett og hva som egebelig blir gitt til hvem.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 21:44   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Pappa får bok om Torstein Raabye, signert, Mamma får Kari traaull. Lillebror får et spill. Det er det eneste jeg vet pr nå.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 23:07   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ellers har jeg ikke tenkt så mye, men håper jeg på å få inspirasjon her. Har følgende nieser og nevøer jeg skal kjøpe til:

Gutt 18 - interresser: Friluftsliv (kanskje sitteunderlaget over? - må spørre min søster om han har fra før)
Gutt 19 - interresser: Hest
Jente 21 - interresser: Fersk hybelboer og trenger ting.
Jente 22 - interresser: Musikk

I tillegg til to svogere (mine søstres menn), far, mor, stefar, og vennepar med deres to ungdommer (12 og 15). Så ikke avskrekkende mange.

Leste først at det var det du hadde kjøpt, og syntes du var veldig raus som hadde kjøpt hest.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 23:17   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Ha ha, nei hest har han. Hvis ikke hadde jeg selvsagt kjøpt en.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 23:30   #19
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.720
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Har tenkt ut 3 ordentlig drikkeflasker til barn og tenåringer og det er vel det pr nå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13

Sist redigert av Millen : 27-10-22 kl 18:15.
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 23:43   #20
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer 2022

Jeg har kjøpt badehåndkle med navn til familiens yngste. Grei både til dusjing etter trening og bading om sommeren. 99 kr på nameon.no.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no