Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-22, 14:04   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Jeg ser at jeg snart trenger et par løpesko til, og de siste 12 årene har jeg nesten utelukkende kjøpt løpesko på Løplabbet. Men der er jo alt så dyyyyyrt, og ikke har de tilbud noen gang heller (så vidt jeg har sett). Så trenger jeg egentlig å gå dit? De har jo testtredemøller og slikt på XXL og andre steder også. Er disse tredemølletestene på Løblabbet nødvendig? Hvis ja – er de "mer verdt" enn tilsvarende på en vanlig sportsbutikk?

Jeg vil ha best mulig løpesko, så det er ikke her jeg skal spare på kronene, nødvendigvis. Men jeg tenker at jeg trenger ikke kaste tusenlapper ut vinduet heller dersom andre løsninger fungerer like bra.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:10   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Dersom ikke løpesteget ditt har endret seg, og du ikke har "nye" problemer, kan du jo kjøpe tilsvarende sko på andre butikker.
Jeg løper ikke på tredemølle hver gang jeg skal ha nye sko liksom. Jeg gjorde det etter beinbrudd, i tilfelle jeg løp annerledes og burde ha annen type sko.
Ellers - om du har (som min datter) en skomodell som funker, kan du like gjerne kjøpe den på nett.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:12   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Men er det ikke greit å variere skotypene litt? Er ikke det bedre for føttene?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:12   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men er det ikke greit å variere skotypene litt? Er ikke det bedre for føttene?

Det vet jeg ikke noe om.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:16   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men er det ikke greit å variere skotypene litt? Er ikke det bedre for føttene?

Da ville jeg isåfall hatt to modeller som jeg vekslet mellom (annen hver løpetur sånn ca).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:16   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men er det ikke greit å variere skotypene litt? Er ikke det bedre for føttene?

Jeg bruker sko for overpronasjon og varierer aldri på det punktet. Prøver dog disse modellene i litt ulike merker.

Den gangen jeg gikk på Løplabbet, fikk jeg beinhinnebetennelse OG fæle, rosa sko.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:46   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Jeg har lurt på det samme, Divine. Det er ikke alltid jeg føler jeg får så god hjelp på Løplabbet (lørdagshjelper, feks) og når jeg spør hva jeg skal kjenne etter på sko jeg får å prøve så er svaret bare at den skal kjennes god ut på foten..

XXL har fått en sånn fancy fotmålemaskin nå. Lurer på om den er verdt å teste?


Sist redigert av Timar : 19-09-22 kl 15:31.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:54   #8
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Jeg har alltid fått veldig god service på Løplabbet i Oslo sentrum. Har vært innom en av de andre butikkene deres, og der var jeg ikke like fornøyd. Men om du har hatt løpesko tidligere du er fornøyd med så er det jo ikke noe i veien for å kjøpe selv et annet sted.
Jeg har gjort litt begge deler. Som en litt tyngre løper så har jeg fått god hjelp til å finne gode sko på Løplabbet, og så har jeg etterhvert kjøpt litt selv andre steder også - nyere modeller av de jeg har hatt fra før etc.
Jeg pleier å ha minst to par jeg bytter på.
Prismessig synes jeg ikke det har vært så stor forskjell på Løplabbet og andre sportsbutikker, stort sett har jeg kjøpt løpesko som har ligget fra 1400-1700 kr.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:57   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Jeg elsker Løplabbet! Men jeg går på dagtid på en ukedag.

Ja, det er dritdyrt. Og etter at jeg ble avhengig av karbonsåler ( ), ble det jo enda dyrere.

MEN: Vi pleier ofte å lete etter samme modell på nettet. Sparer som regel minst 500 kr på det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 14:59   #10
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Jeg har også opplevd ymse av hjelp på Løplabbet, mulig jeg også har vært der på lørdager. Nå har jeg funnet skomodeller som fungerer for meg og bestiller på nettet. Jeg er dessuten medlem av en løpeklubb der vi har rabatt på flere merker, det har jeg spart penger på. Aner ikke hvor viktig det er med ulike modeller for variasjon, jeg bruker stort sett ett skomerke (varierer dog mellom ulike sko) og det fungerer greit for meg (n=1).

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 15:07   #11
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Jeg var og løp et løp med noen venninner for en tid tilbake. Det ble da snakk om antall joggesko ...

Men til mitt forsvar har jeg vært skadet (flere ganger) og har asfaltsko, grussko, stisko, sko til å gå med og litt finere sko. Piggsko til vinteren. Noen som er nesten utslitt - men ikke helt. Innesko, må ikke glemme dem, ett til å springe med og ett til styrketrening.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 20:50   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

De gir jo veldig god hjelp, men jeg har likevel gjort opptil flere bomkjøp der, så jeg vettafaen.

Det greieste er jo om man finner en god sko man alltid bruker, og så bare gjøre et jevnlig prismatch-søk på den og kjøpe når den er på salg. Men jeg har fortsatt ikke funnet min favorittsko.

NB: Husk at de har Kondis-rabatt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 21:39   #13
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Jeg kjøpte joggesko på Løplabbet for første gang i vår, og de var ikke dyrere enn det jeg ellers har betalt på sportsbutikker. Mannen fikk tips om å bruke sko for overpronasjon, det har han aldri fått andre steder. Han har fått mye mindre smerteproblematikk i føttene etter det. Ut fra den ene erfaringen er mitt inntrykk at det kan lønne seg å gå på Løolabbet, men om du vet hvilke sko som passer deg har det kanskje ikke så mye å si?

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-22, 07:59   #14
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det bare tøvete av meg å gå på Løplabbet?

Denne er noen år gammel, men fremdeles interessant. Jeg har hatt stor hjelp av gode joggesko for mine vanskelige føtter, men tror kanskje at det aller viktigste er å kjenne etter hva man liker og gjerne kjøpe det samme igjen. https://www.nrk.no/livsstil/_-dyre-s...ader-1.8351623

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no