Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hundepass i ferien - betaling?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-22, 17:40   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hundepass i ferien - betaling?

Jeg har en kollega (ikke noe nær venn) som sukket over manglende hundepass i ferien, de skal til Tyrkia og hadde tenkt å ha hunden på kennel. Problemet oppstod når kennel er fullbooket overalt.

Jeg sa at jeg sikkert kan passe hunden. Det er snakk om 10-14 dager. Det jeg tenker litt på nå er om jeg kan forvente noe betaling eller ikke?

Hva tenker dere? Jeg kommer ikke til å ta initiativ til noe betaling og forventer det ikke. Men hvis han spør?

Jeg tar som en selvfølge at hunden kommer med mat og utstyr.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 17:51   #2
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.789
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Vi passer hunden til venninna mi OFTE. SÅ ofte at vi tenker på hunden som nesten mer vår enn hennes. De 2-3 første gangene fikk vel ungene 200 kr hver tror jeg, men etter det har vi ikke fått noe og det synes jeg er helt selvfølgelig. Vi holder mat selv. Vi passer og katter, de er da hjemme hos seg selv og vi er innom en gang pr dag. Eierne vil gjerne betale litt, jeg vil helst ikke ha noe. Synes det er koselig å bli spurt og gjør det gjerne.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 18:52   #3
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

I og med kollegaen din i utgangspunktet hadde tenkt å plassere hunden i kennel, så vil jeg tro du kan forvente betaling. Kanskje ikke kennelpris, men definitivt betaling i form av penger.

For en relativt beskjeden årlig sum finnes det organisasjoner som fikser pass av kjæledyr over hele verden. Man tar direkte kontakt med den enkelte pet sitter, og vedkommende kommer og bor i hjemmet mens man er på ferie. De får ingen lønn, men dette er mennesker med en viss uavhengighet og som liker å reise.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 19:07   #4
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.440
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Jeg vil tro du får en oppmerksomhet i form av en god vin, god mat eller lignende.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 19:14   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

For meg hadde det vært naturlig å tilby betaling når hundepasseren ikke er en nær venn eller familie.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 19:17   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Jeg ville også betalt om noen passet min hun, vertfall i en så lang periode,

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 20:53   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Den gamle forverten til hunden vår har hatt henne et par høstferier, og da har hun fått litt penger (et par tusen for en uke, tror jeg, mindre enn kennelen) og vi har hatt med mat. Det er hun selv som har tilbudt seg, for hun savner den lille rampen vår, men vi sparte jo penger på å ikke bruke kennel.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 20:58   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.375
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Vi skal ha noen private (ukrainere som har kommet til Norge) som passer vår hund i sommer. Vi har møtt dem en gang, men det er arrangert via en nær felles venninne. Hun er også back up om det er noe. Vi har blitt enige om 100 kr per døgn. Vi sender selvsagt med mat, seng osv.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 21:04   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Jeg ville ikke forventet penger, men sikkert en oppmerksomhet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 21:06   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Jeg vil tro du får en oppmerksomhet i form av en god vin, god mat eller lignende.

Enig

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 21:31   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Takk for svar og innspill, og forslag! Jeg skal holde dere oppdatert på hva som skjer…

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 23:28   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.802
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Nå har ikke jeg hund selv da, men dette er en tjeneste som sparer vedkommende for en god del penger, samt trolig krever en del av deg og begrenser din ferie? hva koster kennel i to uker egentlig? Siden det ikke er en nær venn er det kanskje ikke sannsynlig at tjenesten vil gjengjeldes, så jeg syns det er rimelig å betale deg noen kroner ja. Jeg ville vært meget ukomfortabel med å ikke få kunne betale om en kollega gjorde en så stor tjeneste for meg.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 23:34   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.440
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Jeg hadde tenkt på det som en selvfølge å betale noen som tilbød meg hjelp i en slik situasjon. Det hadde vært annerledes hvis dere ønsket å passe hund og fikk låne denne, da er det jo winwin. Men her oppfatter jeg at du primært sa ja for å løse situasjonen.

Ville nok tilbudt minst 2-300 kroner dagen hvis det var min hund. Kennel koster mye mer.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 23:51   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.420
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Jeg hadde så absolutt både vært ekstremt picky på hvem som fikk passe hunden og såklart betalt for det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 01:18   #15
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Jeg vil passe hund! :bidrar:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 06:13   #16
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Jeg hadde absolutt tilbudt betaling for såpass lang tids pass av en hund som ikke var til en nær venn eller familie. Om ikke kennelpris, så i det minste noe i nærheten av det. Hadde det kun vært for et par dager, hadde jeg kjøpt en god flaske vin og to.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 09:02   #17
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg hadde absolutt tilbudt betaling for såpass lang tids pass av en hund som ikke var til en nær venn eller familie. Om ikke kennelpris, så i det minste noe i nærheten av det. Hadde det kun vært for et par dager, hadde jeg kjøpt en god flaske vin og to.

Ingen får passe våre hunder men vi passer ofte for andre. Er det hunder fra eget oppdrett tar vi ikke betalt men pleier å få gotteri eller et eller annet likevel - ikke alltid men det er helt greit. Det er så fint å få passe "barnebarna" og følge dem så det gjør jeg med glede.

Er det andres hunder har jeg bedt om å få 500,- i uka - det er laaaangt under kennelpris.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 09:21   #18
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.705
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Jeg tror ikke du kan forvente betaling dersom dere ikke har diskutert det.
Men jeg ville definitivt betalt selv dersom noen passet hunden min.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 09:25   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Jeg har tilbudt meg å passe hunden til en kollega, og det har ikke falt meg inn at hun skal betale for det. Jeg spurte jo om å passe den fordi jeg hadde lyst.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 09:34   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.023
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hundepass i ferien - betaling?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg tror ikke du kan forvente betaling dersom dere ikke har diskutert det.
Men jeg ville definitivt betalt selv dersom noen passet hunden min.

Dette.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no