Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-22, 09:15   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Jeg er frelst HOKA-bruker etter at jeg endelig er i ferd med å få orden på føttene mine igjen etter 2 år. Det er selvsagt gjort andre tiltak også (ikke minst har tiden gått), men jeg merker at jeg får vondt når jeg går med andre typer sko. Ser derfor for meg at det blir HOKA en stund fremover.

Nå tenker jeg frem mot høsten, og må ha vanntette tursko. Jeg ser at de har kommet med en ny og lettere gore-tex variant som heter HOKA Anacapa. Noen som har prøvd denne, eller har tenkt å prøve den? Evt erfaring med andre av turskoene?

Jeg lurer også på om noen har noen formening om turskoene vil oppleves (nesten) like bra som akkurat HOKA Bondi. Jeg bruker bare dem etter anbefaling fra fysioterapeut. Det går jo greit om turskoene bare er nesten like bra, men for at det skal være noe poeng, bør de gi omtrent samme opplevelse.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 09:19   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Jeg har ikke brukt tursko, men har gått med Hoka Bondi SR i skinn i hele vinter. De funker helt fin, vanntett og antiskli-såle.

Ser at Olympia Sport omtaler den som ideell arbeidssko, og siden den har null reflekser eller merker så er den passe diskret til mange slags bruk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 09:21   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har ikke brukt tursko, men har gått med Hoka Bondi SR i skinn i hele vinter. De funker helt fin, vanntett og antiskli-såle.

Jeg gikk også med stort sett vanlige Hoka hele vinteren, men jeg trenger halvhøye sko som kan brukes i skogen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 09:40   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Jeg har to par, veldig fornøyd til mine problemføtter. Jeg har ett par halvhøye - tror de heter hoka sky toa, og et par lave challenger gtx. De høye brukes mest i skogen, de lave på andre turer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 09:56   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Mannen og sønnen har halvhøye tursko fra Hoka og begge er svært fornøyd med dem. Men greit å være klar over at de ikke anbefales hvis man skal gå med tung sekk, fordi de er for myke og har for mye demping, så de gir for lite støtte (sa personen som solgte skoene).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 10:01   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Guttungen hadde Hoka goretex (vet ikke type), men det er ikke tingen hvis man skal tråkke rundt i skogen utenom stier.
Veldig fornøyd med passform og slikt, ikke med kvaliteten.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 10:04   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Guttungen hadde Hoka goretex (vet ikke type), men det er ikke tingen hvis man skal tråkke rundt i skogen utenom stier.
Veldig fornøyd med passform og slikt, ikke med kvaliteten.

Ja, det var vel en sak i ett av disse forbrukerprogrammene på TV, om at sålen ble ødelagt fordi noen tråkket på en kvist (eller tilsvarende lite, ubetydelig, vanlig objekt i skogen). Men de har kanskje utbedret dette i senere modeller?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 10:09   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Hoka Speedgoat (lave) og et par Hoka mellomhøye har jeg erfaring med. Bruker stort sett bare de lave, og de er de beste jeg har hatt med tanke på demping. Jeg synes de slites fort i sålen. Jeg kjøpte mine for et år siden, og nå tror jeg de må byttes ut snart. Jeg bruker de stort sett til fjellturer i området, og det er godt grep på dem.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 12:05   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Jeg er skuffet over kvaliteten på Hoka. Sålen slites fort og de som skal være vanntette har vi nå tre eksempler på at de ikke er. Hoka er i tillegg kjipe og usannsynlig treige nå det gjelder reklamasjons-saker, det sa de til og med i butikken der vi kjøpte dem.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 20:35   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Jeg har et par Hoka speedgoat, lave med goretex, og de er fantastisk gode å gå med. Fungerer dårlig sammen med brodder, sålen blir nok for myk, så man får dårlig grep med brodder rett og slett. Ellers er de med vibramsåle, så jeg er veldig fornøyd.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 21:03   #11
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Jeg har halvhøye Hoka Speedgoat. De er nydelige å gå med, kjempegod demping.

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 21:44   #12
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Elsker mine HoKa SKY KAHA GORE-TEX.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 23:11   #13
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jeg er skuffet over kvaliteten på Hoka. Sålen slites fort og de som skal være vanntette har vi nå tre eksempler på at de ikke er. Hoka er i tillegg kjipe og usannsynlig treige nå det gjelder reklamasjons-saker, det sa de til og med i butikken der vi kjøpte dem.

Samme.
Jeg har et par tursko og et par joggesko fra HOKA, og begge er slitt bak på hælen. Og slitasjen kom ganske raskt etter jeg begynte å bruke dem.

Nå er de ubrukelig fordi jeg får gnagsår som følge av hullet bak på hælen.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 12:14   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Hvor kjøper dere Hoka-sko? Jeg trenger lave tursko med god demping, og lurer på å ditche Salomon etter minst 15 år.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 13:13   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Sport1-kjeden har i alle fall.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 14:04   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Jeg kjøper på nett. Prøvde i butikk først og så følger jeg med på salg. Har kjøpt alle mine på 20%.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 14:38   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Første og andre paret kjøpte jeg i butikk. De neste har jeg kjøpt på norske nettbutikker når de har hatt salg (black friday f.eks.); Olympia Sport og Framsport.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 14:44   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jeg er skuffet over kvaliteten på Hoka. Sålen slites fort og de som skal være vanntette har vi nå tre eksempler på at de ikke er. Hoka er i tillegg kjipe og usannsynlig treige nå det gjelder reklamasjons-saker, det sa de til og med i butikken der vi kjøpte dem.

Jeg er ikke uenig i at kvaliteten ikke ser helt topp ut, men når man har hatt problemer med føttene i to år blir det litt underordnet at man må bytte sko oftere dessverre, selv om det er svinedyrt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 14:52   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Er det ofte å måtte bytte årlig hvis det er sko man bruker mye?
Til sammenligning så går jeg på spesialsåler fra ortopedisk verksted. Nav dekker et nytt par såler hvert år, for da regnes dem for ferdig oppbrukt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 20:14   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko fra Hoka, har du prøvd?

Jeg løper i Hoka Clifton og Nike Air Pegasus. Hokaene ble brukt minst, men var betydelig slitt etter bare tre måneder. Etter ni måneder var de helt blankslitte under. Nikeskoene ser fremdeles nye ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no