Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-22, 11:40   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Her ligger faktisk juletreet i stua enda, riktignok i esken, men. Vi flytter jo om noen uker og det skal ut i garasjen, men det kan like gjerne bare ligge der sammen med andre flyttesker. Det flyter uansett nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 14:32   #42
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.337
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har lyst til å lage pakkekalender til svigerinnen min, og tenker det kan være lurt å begynne å kjøpe inn til den allerede nå. Tar gjerne imot forslag på innhold til kalenderen!

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 14:44   #43
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg kjøpte en julegave nettopp:

https://www.boozt.com/no/no/tenson/c...LE%20-%2067363

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 14:57   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Jeg har lyst til å lage pakkekalender til svigerinnen min, og tenker det kan være lurt å begynne å kjøpe inn til den allerede nå. Tar gjerne imot forslag på innhold til kalenderen!

Te, sjokolade, fin nøkkelring, fin penn, god håndkrem og lipgloss, myke sokker, ullsokker mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 15:03   #45
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Jeg har lyst til å lage pakkekalender til svigerinnen min, og tenker det kan være lurt å begynne å kjøpe inn til den allerede nå. Tar gjerne imot forslag på innhold til kalenderen!


Et pent krus, varm sjokolade på pinne, Flaxlodd, et juleblad (det må nok vente til de kommer ut selvsagt), fin juletrepynt, ansiktsmaske, juleservietter, duftlys, håndkrem, dusjsåpe, badebomber/badeskum, en pose brente mandler eller annet julegodt, favorittsjokoladen, små IQleker.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 16:54   #46
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har bestilt to julegaver. Til meg selv.

Helt perfekt - om du pakker de inn og skriver på lapper allerede nå har du glemt hva det er til neste jul!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 17:16   #47
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Jeg har lyst til å lage pakkekalender til svigerinnen min, og tenker det kan være lurt å begynne å kjøpe inn til den allerede nå. Tar gjerne imot forslag på innhold til kalenderen!

Griseflax
Håndkrem
Lys
Servietter

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 17:17   #48
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har kjøpt 8 gaver, har i tillegg kjøpt 8 kalendergaver til mamma sin kalender.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 17:23   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Her ligger faktisk juletreet i stua enda, riktignok i esken, men. Vi flytter jo om noen uker og det skal ut i garasjen, men det kan like gjerne bare ligge der sammen med andre flyttesker. Det flyter uansett nå.

Vi har også juletre i esken sin på stua.
Litt usikker på hva vi skal gjøre med det. Vi skal jo ha nytt. Planen var på nyttårsdag på hageland. Men så hadde de salg på alt utenom juletre. Men vi må ha nytt. Dog må vi jo gjøre av dette et sted. Planen er en kontainer til våren og rydde hus og garasje. Men i mellomtiden. Putte det inn under trappa igjen? Plassen dets er bak de fleste kassene med julepynt... Så de står også på vent her og der.

Vi får ta et raid i helga og få bort julen 2021, så kan vi forberede oss til julen 2022.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 18:53   #50
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Helt perfekt - om du pakker de inn og skriver på lapper allerede nå har du glemt hva det er til neste jul!

Jeg fikk mannen til å hente pakkene på posten, jeg har allerede glemt hva de inneholdt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 19:21   #51
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

You crazy people! - Vi skal ha pinnekjøtt til middag på søndag.

Jeg lurer på hvordan dere som faktisk kjøper gaver nå
1. husker på det i desember
2. husker hvor dere la gavene.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg finner tiltenkte gaver kjøpt på tilbud liggende i en pose.....

Jeg pleier ikke å kjøpe julegaver så tidlig altså, men i år ble det slik siden jeg gjorde noen passende salgskupp som jeg syntes var for dyr til jula som var.
Jeg har lagret gavene i samme skuff som adventstaker og julestjerner, slik at jeg er sikker på at jeg kommer til å se dem. Jeg har også tatt bilder av dem med tlf, og har skrevet liste over hvem gavene er til. Den er lagret på skrivebordet på pcn. Jeg pleier alltid å ordne liste før jeg begynner med gavene, og nå er den jo allerede i gang.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 19:26   #52
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har pinnekjøtt i fryseren. De skal til pers i påsken.
Ellers gav du Unicorn meg idé om å lage kalender til min svigerinne. Hun er på vei ut av et ganske depresivt liv, og vi har mer kontakt nå enn før (har hatt et anstrengt forhold til min svigerfamilie), så jeg har lyst å gjøre noe gøy for henne neste jul. Hun skal få påskeegg også..sånn stort med ikke bare godteri oppi. Men det er mat for påsketråden.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 19:45   #53
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Alt som har med jul å gjøre og skjer etter 24. desember, kan krysses av som juleforberedelser.

Da har jeg aldri vært så tidlig ute med julekakene.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 21:05   #54
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Skal lete etter gode pysjer og badekåper i julegaver til alle ungene. Har sittet fast med sykt barn en stund, men det er vel litt salg ennå, håper jeg. Hadde ikke pinnekjøtt u jula, men har en pose røkt pinnekjøtt på tilbud, som skal vente i frysen til påske. ��

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 21:53   #55
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Hvis jeg kjøper inn julegaver nå har jeg garantert glemt hvor de er i november.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 21:57   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi har også juletre i esken sin på stua.
Litt usikker på hva vi skal gjøre med det. Vi skal jo ha nytt. Planen var på nyttårsdag på hageland. Men så hadde de salg på alt utenom juletre. Men vi må ha nytt. Dog må vi jo gjøre av dette et sted. Planen er en kontainer til våren og rydde hus og garasje. Men i mellomtiden. Putte det inn under trappa igjen? Plassen dets er bak de fleste kassene med julepynt... Så de står også på vent her og der.

Vi får ta et raid i helga og få bort julen 2021, så kan vi forberede oss til julen 2022.

Selge det billig på finn?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 21:58   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Skal lete etter gode pysjer og badekåper i julegaver til alle ungene. Har sittet fast med sykt barn en stund, men det er vel litt salg ennå, håper jeg. Hadde ikke pinnekjøtt u jula, men har en pose røkt pinnekjøtt på tilbud, som skal vente i frysen til påske. ��

Kappahl har 50 % på endel barneklær for medlemmer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 22:40   #58
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Det henger en nisse i stua. Barnet hadde oppgaven med å rydde ut jula. Da jeg påpekte at hen hadde glemt en nisse, sa barnet at den hang i stua til langt ut på våren i fjor, så den lot hen henge med vilje, for det var tradisjon.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 23:02   #59
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Selge det billig på finn?

Hele poenget med at vi skal ha nytt er at jeg knakk der under montering 23.12 på kvelden. Så det var spjelket med grillspyd og gaffa og toppen hang litt på skrå, så... Meget billig i så fall....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-22, 23:46   #60
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvis jeg kjøper inn julegaver nå har jeg garantert glemt hvor de er i november.

Du og jeg

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no