Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-22, 13:57   #21
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Jeg trenger snart et rom til alt strikkestæsjet og garnet mitt, eventuelt slutte å shoppe.

Må rydde i strikkekroken min i stuen i dag, målet var å kun ha prosjekter som er i gang der samt utstyr som jeg bruker ofte, men nå flyter det over igjen. Har vist noen pakker på vei også som inneholder garn til modellstrikk og lekre strikkepinner i kobber, puslematter til å blokke på samt pinner til dette og ullsåpe. (I dag hang det pose med forundingspakke som jeg vist hadde bestilt fra Tittinn garn også på døren den inneholdt vist 8 nøster Sunday garn, 3 nøster fritidsgarn, 1 nøste vams, et strikkenett, en mappe for rundpinner og et krus)
Jeg får gå å skamme meg litt tenker jeg.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 14:21   #22
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Spørsmålet mitt i forrige tråd falt bort. Jeg skal strikke en PetiteKnit ballonggenser til, ble så fornøyd med den. Var litt lei av å strikke med to tråder, så jeg vurderte et alternativ. Men nå har jeg bestilt Sandnes Sunday og tynn silk mohair i en lys støvgrønn. Lurt å strikke en til mens jeg har den økningen i toppen friskt i minne.


Det høres fint ut! Tips til senere: en tråd Sunday og en tråd Silk Mohair kan byttes ut med Double Sunday, men det blir et mye tyngre plagg

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 14:43   #23
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

En Mikagenser (Knitting Inna) til mannen og en restegarnsjakke i Kauni og finull (samstrikk for å bli kvitt garn, men jeg ser at jeg kunne hatt langt mer å ta av). Ligger også en nesten ferdig Tromsøhoodie i en garnkasse et sted.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 15:01   #24
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Kjøpt glidelås, så i kveld skal jeg forsøke å sy til på. Haddw ikke slik spesiell strikkeglidelås, men satser på at jeg får det til.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 15:03   #25
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Det høres fint ut! Tips til senere: en tråd Sunday og en tråd Silk Mohair kan byttes ut med Double Sunday, men det blir et mye tyngre plagg

Er det også overførbart til at jeg kan strikke Ingen Dikkedarer genser i Double Sunday, i stedet for en tråd Sunday og en silk mohair? At jeg kan bruke oppskriften som den er? (Nybegynner. Men har strikket Ankers trøye i to tråder Sunday, og liker hvordan den føles rett på huden. Med kidsilk må jeg ha singlet under)

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 23:33   #26
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Er det også overførbart til at jeg kan strikke Ingen Dikkedarer genser i Double Sunday, i stedet for en tråd Sunday og en silk mohair? At jeg kan bruke oppskriften som den er? (Nybegynner. Men har strikket Ankers trøye i to tråder Sunday, og liker hvordan den føles rett på huden. Med kidsilk må jeg ha singlet under)

Jepp! Har prøvd med stort hell!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 21-01-22, 23:38   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Oslo-lua. Det er egentlig lite inspirerande.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 08:02   #28
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Jeg er endelig ferdig med September Sweater. Har gitt meg litt hodebry, jeg har ikke strikket med så høy vanskelighetsgrad før. Men den er blitt veldig fin! Og gøy med patentstrikk, selvom det tar tid.
Nå blir det et par Stockholm-luer.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 09:13   #29
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jepp! Har prøvd med stort hell!

Takk . Skal frese til garnbutikken seinere i dag og kjøpe garn!

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 09:14   #30
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Oslo-lua. Det er egentlig lite inspirerande.

Jeg har også strikket den, i mohair-versjonen. Tok litt tid for min del, men mottakeren var veldig fornøyd.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 09:35   #31
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Har knapt strikket en maske denne uka, men gleder meg til film og ermestrikk i kveld.

Har dessverre klart å opparbeide meg mye lagergarn. Når jeg ser gjennom kassene ser jeg mange strikkeplaner som ikke har blitt noe av og som nå er utdatert. Er ikke like aktuelt med ullbukser til bleiebarn lenger…

Er det noen flere i samme situasjon? Eller har gode tips til restegarn-bruk?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 12:40   #32
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Jeg er i oppløpet på min Cardigan no.6
Siste knappestolpe og vrangbord nederst igjen.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 12:52   #33
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Nå skal jeg bare dampe kanten med glidelås, så er jeg ferdig. Synes glidelåsen var litt vond å få sammen på starten, men satser på at den bare er litt ny og stiv.

Men jeg blir påminnet at jeg ikke liker å sy...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 13:03   #34
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Forbereder sykemelding etter operasjon, og har kjøpt garn til Ingen dikkedarer-genser. Innser at jeg er blitt tynn nok til at jeg ikke ser ut som en ball i oversize-klær, så da prøver jeg. Gikk for Sunday/Tynn silk mohair, for jeg har en annen genser i den komboen som jeg elsker.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 13:30   #35
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Jeg strikker ullsokker til gavelageret

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 15:20   #36
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Ferdig dampet, og egentlig fornøyd. Men ser at glidelåsen er 1/2 maske forskjøvet. Skjønner ikke hvordan det skjedde, for jeg var veldig nøye da jeg satte i knappenåler. Men, men... han som skal ha den (min far) er ganske "skakk" i ryggen likevel.
I tillegg er det jo mange "ujevnheter" i mønsteret likevel.

Da fortsetter jeg på babyteppe til kollega.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20220122_151238_resize_81.jpg (472,5 KB, 65 visninger)
Filtype: jpg 20220122_151335_resize_75.jpg (679,3 KB, 32 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 15:54   #37
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Så fin, Svanen!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 16:52   #38
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Wow, Svanen!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 16:59   #39
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Imponerende Svanen, så flott.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 17:26   #40
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Å, den var fin, Svanen!

Fintdethei! er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no