Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventsgleder til tenåringshjerter

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-22, 10:38   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Adventsgleder til tenåringshjerter

I år tenkte jeg at de to tenåringsjentene mine skulle få et knippe konvolutter med adventsgleder som de kan åpne når de har behov for det i løpet av førjulstida. Jeg tenkte for eksempel å skrive noen oppmuntrende mammaord som kan være gode å lese en trøtt desembermorgen, be de sende meg en melding på vipps og se hva som skjer (sikker vinner!), gi noen musikktips til den musikkinteresserte, skrive en tørr vits til humoristen, kanskje et dikt eller to? Og det var så langt fantasien min rakk.

Er det noen som har forslag til andre små gleder? Det skal altså ikke være noen gaver eller aktiviteter eller slikt (de har pakkekalendre, bortskjemtene), bare noe smått som lyser opp øyeblikket der og da i en litt slitsom og travel mørketid. Tips?

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 10:56   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsgleder til tenåringshjerter

Kanskje innhente noen positive ord eller morsomme karakteristikker om dem fra noen av vennene deres (hvis du kjenner dem og er komfortabel med å kontakte dem)?

En QR-kode til et morsomt nettsted/meme/tiktok/reel ...

Et fint eller morsomt bilde fra et koselig barndomsminne/reise/opplevelse e.l.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 11:06   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsgleder til tenåringshjerter

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kanskje innhente noen positive ord eller morsomme karakteristikker om dem fra noen av vennene deres (hvis du kjenner dem og er komfortabel med å kontakte dem)?

En QR-kode til et morsomt nettsted/meme/tiktok/reel ...

Et fint eller morsomt bilde fra et koselig barndomsminne/reise/opplevelse e.l.

Åh, nydelige tips!

QR-kode var en veldig god idé! Jeg tenkte nemlig på å dele noe sånt (å vise dem titoker jeg synes er morsomme gjør jeg kanskje allerede litt mer av enn de egentlig ønsker, tror jeg, men det får gå ), men det ble liksom litt dølt å skrive inn en URL.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 12:05   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventsgleder til tenåringshjerter

Kan du trekke et par av dem litt lenger sånn at de gjør noe for en venn? I dag skal du gi et kompliment til en i klassen, det kan være en liten ting. I dag skal du fortelle en av vennene en egenskap ved dem du setter pris på. Ikke store ting, men nok til at de må tenke bitte litt på en annen. Du kan jo gjøre det samme til dem, på lappene, og så kan de sende det videre noen dager senere.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 13:35   #5
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsgleder til tenåringshjerter

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Kan du trekke et par av dem litt lenger sånn at de gjør noe for en venn? I dag skal du gi et kompliment til en i klassen, det kan være en liten ting. I dag skal du fortelle en av vennene en egenskap ved dem du setter pris på. Ikke store ting, men nok til at de må tenke bitte litt på en annen. Du kan jo gjøre det samme til dem, på lappene, og så kan de sende det videre noen dager senere.

Ja, det var en kjempegod idé! Takk for tips!

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no