Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tegne og animere digitalt - anbefalinger?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-22, 19:13   #1
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tegne og animere digitalt - anbefalinger?

Lillesøs blir straks 13. Hun liker, og er god til, å tegne og lage animasjoner digitalt. Pt. tegner hun på Ipad, delvis med Ipad-pen og delvis med fingrene. Hun har også PC, men ikke utstyr til å tegne/animere på den.

Jeg vil gjerne støtte opp under denne interessen og evnen, og lurer på hva slags utstyr og programmer jeg bør gå til anskaffelse av? Noen som har litt peiling?

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 19:55   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tegne og animere digitalt - anbefalinger?

Sjekk videoene til Jazza på Youtube. Han har noen gjennomganger av tegnebrett.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 20:18   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tegne og animere digitalt - anbefalinger?

Storesøster her har brukt Krita som er et gratisprogram. Og tegnebrett fra wacom, usikkker på hvilken model.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 21:17   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tegne og animere digitalt - anbefalinger?

Min tegner har dette, hun er veldig fornøyd. Bruker også Krita.

https://www.kjell.com/no/produkter/d...erm-156-p62065

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 22:01   #5
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tegne og animere digitalt - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Min tegner har dette, hun er veldig fornøyd. Bruker også Krita.

https://www.kjell.com/no/produkter/d...erm-156-p62065


Det så jo superproft ut! Litt i dyreste laget å gå rett på dette, så tror jeg kanskje vil gå vegen om et litt rimeligere, så jeg ser hvor mye det blir brukt. Ser Wacom har brett i flere prisklasser. Kan man laste ned ulike tegneprogrammer på et slikt brett? Og kan det brukes til å anminere også? Må sjekke ut Krita. Jeg er helt nuuub på dette

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 22:47   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tegne og animere digitalt - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Det så jo superproft ut! Litt i dyreste laget å gå rett på dette, så tror jeg kanskje vil gå vegen om et litt rimeligere, så jeg ser hvor mye det blir brukt. Ser Wacom har brett i flere prisklasser. Kan man laste ned ulike tegneprogrammer på et slikt brett? Og kan det brukes til å anminere også? Må sjekke ut Krita. Jeg er helt nuuub på dette

Brettet må kobles til PC/Mac, det virker ikke på egenhånd. Så man kan ha så mange programmer man vil (på PCen)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 23:51   #7
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 955
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Tegne og animere digitalt - anbefalinger?

Procreate er veldig kjekt på ipad i alle fall, til teikning. Krita har eg brukt litt på PC, men har kanskje app den og?

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 01:15   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tegne og animere digitalt - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Det så jo superproft ut! Litt i dyreste laget å gå rett på dette, så tror jeg kanskje vil gå vegen om et litt rimeligere, så jeg ser hvor mye det blir brukt. Ser Wacom har brett i flere prisklasser. Kan man laste ned ulike tegneprogrammer på et slikt brett? Og kan det brukes til å anminere også? Må sjekke ut Krita. Jeg er helt nuuub på dette

Mi har ikke sånn med skjerm, bare et brett med blyant som kobles til pcen med usb. Tror det kostet rundt tusenlappen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 08:59   #9
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tegne og animere digitalt - anbefalinger?

Tegnebrettene er som regel tilbehør til PC-er ja, og så har man programmene på pc. Min tegnejente har wacom cintiq 16, det er en av de få hvor man kan se det man tegner på selve brettet. På de billigere er det sånn at man tegner på brettet men ser på pc skjermen.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no