Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletre

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvilket juletre har dere?
Ingen tre 7 4,38%
Kunstig tre 70 43,75%
Gran 37 23,13%
Edelgran 44 27,50%
Furu 2 1,25%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-19, 09:03   #41
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletre

Edelgran

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 09:58   #42
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre

Vi begynte med kunstig tre i fjor, og det er utrolig digg å slippe å snufse seg gjennom julen. At treet heller ikke trenger vann, er fint, jevnt og tett med MASSE innebygde lys og ikke drysser gjør det bare enda bedre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 10:06   #43
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletre

Ekte edelgran på hytta og fake hjemme.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 10:20   #44
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletre

Vi har ekte tre, oftest edelgran, men i år har jeg sendt mang en misunnelig tanke til de med kunstige trær etter lekkasje i trefoten, parkettkrise, tre som drysser fra andre juledag, osv. Det sitter likevel langt inne å kjøpe kunstig tre, kjenner jeg.

Men det er ikke utenkelige, så: Hvor(dan) oppbevarer dere det kunstige treet? Vi har god plass, men liten lagringsplass til ting som skal stues bort og ikke synes? Vi har romslig utebod, men det blir vel for kaldt? Og må det vaskes/støvsuges? Blir det blassere i fargen? Fås alle slike trær med påsatte lys? Og får man kjøpt granlukt på boks?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 10:45   #45
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletre

Vi har et dyrt kunstig tre på mørkeloftet, men foretrekker ekte furu. Jeg er oppvokst med gran, men synes furu er mye finere (og mer allergivennlig). Vi henter det på eiendom som er i familien.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 11:02   #46
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletre

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi hugger selv. Varierer mellom furu og gran. Plukker aldri de fineste, de skal bli store trær. Årets tre ble døpt Den lokale raringen. Sier en hel del om hvordan våre trær ser ut

Høres ut som at vi kan sammenligne juletrær

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 11:17   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Ekte edelgran på hytta og fake hjemme.

Same same men motsatt her.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 11:17   #48
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre

Kunstig fordi jeg er allergisk. Skulle gjerne hatt vanlig gran.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 11:32   #49
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletre

Edelgran. Alltid.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 13:28   #50
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletre

Edelgran, hugger selv.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 13:50   #51
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletre

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Vi har ekte tre, oftest edelgran, men i år har jeg sendt mang en misunnelig tanke til de med kunstige trær etter lekkasje i trefoten, parkettkrise, tre som drysser fra andre juledag, osv. Det sitter likevel langt inne å kjøpe kunstig tre, kjenner jeg.

Men det er ikke utenkelige, så: Hvor(dan) oppbevarer dere det kunstige treet? Vi har god plass, men liten lagringsplass til ting som skal stues bort og ikke synes? Vi har romslig utebod, men det blir vel for kaldt? Og må det vaskes/støvsuges? Blir det blassere i fargen? Fås alle slike trær med påsatte lys? Og får man kjøpt granlukt på boks?

Vårt står på et uisolert loft, ligger i esken det kom i (det deles i tre deler, så esken er ikke så lang). Jeg har aldri vasket eller støvsuget vårt, det meste ristes vel av i det det settes opp/pakkes ned. Våre har ikke blitt blassere i fargen. Fåes både med og uten påsatte lys. Aner ikke med granlukt på boks, men du kan vel klippe av noen grener og bruke som pynt inne?

Jeg pynter treet etter at ungene har lagt seg på lille julaften, og et år ble det litt ekstra sent. Jeg syntes det var vel pjuskete i forhold til hva jeg husket, men fikk nå på pynten, og kom meg til sengs. Så det når jeg stod opp dagen etter, jeg hadde ikke «brettet» ut greinene, så det stakk rette pinner ut, med julepynt på Ungene så ikke forskjell

På det nye må jeg dandere litt, men det er nesten helt klart i det jeg tar det ut av esken.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 14:03   #52
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletre

Man får ihvertfall kjøpt pinner med duft til å henge på treet. Men det lukter jo kunstig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 14:07   #53
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre

Sjette år med kunstig, på grunn av allergi. Før hadde vi edelgran.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 14:07   #54
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletre

Vi har alltid lokal furu, helst selvhugget. Det er litt av hensyn til allergisk mann men også fordi jeg synes det er penest. Dessuten drysser det nesten ikke. I år har vi et nokså lite tre stående oppå et bord, av hensyn til valpen/husfreden.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 14:42   #55
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre

Vanlig gran.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-20, 10:35   #56
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletre

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Har ikke juletre. Har julestol.

Så kult, da! Bilde??

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-20, 10:53   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre

Edelgran.

Jeg synes det er så rart at de ikke kan lage kunstige trær som ser ekte ut (i mine øyne, da). Alle kunstige jeg har sett, er helt jevne og tette, og kronen har ikke en topp og fem grener under, de mangler liksom alt i toppen.

Jeg ville nok hatt ekte tre uansett. Hvis jeg var allergisk, tror jeg at jeg ville pyntet på andre måter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-20, 12:54   #58
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Evt. kjøpe på salg nå?

billig (=gratis) er det nok ikke. Får spare opp og satse på at noen vil bli kvitt sine på Finn i oktober/november.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-20, 14:06   #59
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletre

Gran. Vi har de siste årene hogd selv på en gård i kommunen. Kortreist, billig og helt greit å bli kvitt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-20, 14:53   #60
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletre

Vi har edelgran.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no