Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 09:23   #21
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Jeg for min del liker humoren, og det meste kan egentlig spøkes med. Jeg er kanskje heldig som ikke bobler over av prinsipper?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 09:25   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva er det dere synes er gøy med dette? : oppriktig interessert:

Rart spørsmål. Jeg liker ikke Raske menn men har ingen problemer med å forstå at andre synes det er morsomt. Hver sin humor, og alle kan vel se med et halvt øye at dette er humor selv om det kanskje ikke er ens egen humor.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg for min del liker humoren, og det meste kan egentlig spøkes med. Jeg er kanskje heldig som ikke bobler over av prinsipper?

Jeg er også heldig på den måten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 09:27   #23
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Et viktig prinsipp i mitt liv er at Kristian Valen er grusom og må unngås for enhver pris. Og jeg er glad jeg har det prinsippet, det redder meg fra kvalmeanfall støtt og stadig.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 09:50   #24
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er kanskje heldig som ikke bobler over av prinsipper?

Denne lo jeg godt av.

Det er ikke prinsippene mine som gjør at jeg ikke ler, jeg syns bare ikke det er noe morsomt. Jeg kan spøke og le av det meste, men det er ikke mange tv-komikere som får meg til å le.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 10:20   #25
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Jeg synes folk uten selvironi er triste mennesker. Klart man må flire litt av Valen her. Jeg gjør iallfall det, selv om han ikke er min favorittkomiker.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:29   #26
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Denne lo jeg godt av.

Det er ikke prinsippene mine som gjør at jeg ikke ler, jeg syns bare ikke det er noe morsomt. Jeg kan spøke og le av det meste, men det er ikke mange tv-komikere som får meg til å le.

Det er da mer enn forståelig at ikke alle ser humoren i det Valen gjør, det var mer en kommentar til det Acsa sa.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:37   #27
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Lo ikke. Og det skyldes ikke prinsipper

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:53   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Jeg lo litt, men det var ikke ustyrtelig morsomt. Jeg synes Valen kan være hysterisk morsom, men jeg synes denne parodien var en av de dårlige. For at en parodi skal være god synes jeg det må være stor grad av gjenkjennbarhet og det synes jeg manglet på denne.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 13:41   #29
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Jeg lo ikke og ler sjelden av Valen.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 13:43   #30
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes folk uten selvironi er triste mennesker. Klart man må flire litt av Valen her. Jeg gjør iallfall det, selv om han ikke er min favorittkomiker.

Jeg hadde nok ledd om det hadde vært f.eks. Harald Eia som hadde gjort denne, men Kristian Valen rører ikke ved meg i det hele tatt.
Det har ihvertfall ikke noe med mangel på selvironi å gjøre.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 13:46   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Hva er det egentlig ved Valen som gjør at folk blir så "sinna"? Jeg har jo ikke noe forhold til fyren selv annet enn at jeg synes han er særdeles morsom til tider, men jeg har sjelden sett et menneske få så mye pes, det er sterke ord folk bruker (jeg spyr, blir kvalm, ekkel fyr osv). Hvorfor? Er det pga. den våpengreia han holdt på med for noen år siden? Enlighten me please?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:08   #32
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Skjønner ikke jeg heller, Iset! Han er jo bare konge!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:54   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Jeg hisser meg ikke opp over Valen, men jeg synes at det han leverer har varierende kvalitet. Noe er bra, andre ting er ikke fullt så bra.

Jeg likte ham egentlig aller best da han holdt på med mer lokale ting på radio i Rogaland. Jeg synes han har bedre grep på lokalhumor i Rogaland enn han har når han prøver å parodiere østlendinger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 15:17   #34
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva er det egentlig ved Valen som gjør at folk blir så "sinna"? Jeg har jo ikke noe forhold til fyren selv annet enn at jeg synes han er særdeles morsom til tider, men jeg har sjelden sett et menneske få så mye pes, det er sterke ord folk bruker (jeg spyr, blir kvalm, ekkel fyr osv). Hvorfor? Er det pga. den våpengreia han holdt på med for noen år siden? Enlighten me please?

Det lurer jeg også på.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 15:17   #35
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ja, det å framstille kvinner i posisjon med et snev av makt som mannshatere var jo... orginalt.

Støttes. Jeg himler med deg.

Det er en kunst å parodiere andre, og jeg synes ikke Valen får det til her. Parodier er morsomme når de spiller på sannhet, når noens egenskaper eller framtoning forsterkes. Når jeg hører etter får jeg jo med meg at Valen etteraper Huitfeldts uttale og intonasjon, men likheten slutter jo der. (Ikke at jeg synes han får til det spesielt godt heller.) Den feminisme=mannehat-framstillingen er poengløs og forslitt - og ikke morsom i det hele tatt. Parodien hadde fungert bedre om han bygde den på uttalelser og holdninger som hadde litt mer rot i virkeligheten.

Jeg har ikke spesielt sans for Valen generelt, men han kan da bedre enn dette. Jeg mener jeg så en Morten Harket-parodi for noen år siden som jeg lo godt av - stemme og utseende liknet, og han snakket litt sånn Harket-tåkeprat. Overdrevet, men gjenkjennelig.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:26   #36
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva er det egentlig ved Valen som gjør at folk blir så "sinna"? Jeg har jo ikke noe forhold til fyren selv annet enn at jeg synes han er særdeles morsom til tider, men jeg har sjelden sett et menneske få så mye pes, det er sterke ord folk bruker (jeg spyr, blir kvalm, ekkel fyr osv). Hvorfor? Er det pga. den våpengreia han holdt på med for noen år siden? Enlighten me please?


Det er jeg også litt nysgjerrig på.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:39   #37
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Det er jeg også litt nysgjerrig på.

Han er ikke noe særlig flink. *my two pennies' worth*

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:42   #38
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Støttes. Jeg himler med deg.

Det er en kunst å parodiere andre, og jeg synes ikke Valen får det til her. Parodier er morsomme når de spiller på sannhet, når noens egenskaper eller framtoning forsterkes. Når jeg hører etter får jeg jo med meg at Valen etteraper Huitfeldts uttale og intonasjon, men likheten slutter jo der. (Ikke at jeg synes han får til det spesielt godt heller.) Den feminisme=mannehat-framstillingen er poengløs og forslitt - og ikke morsom i det hele tatt. Parodien hadde fungert bedre om han bygde den på uttalelser og holdninger som hadde litt mer rot i virkeligheten.

Når man parodierer, overdriver man, og det er jo det Valen gjør her. Det er vel få som tror at Anniken Huitfeldt er en "mannehater," men jeg synes det er morsomt når de overdriver det feministiske standpunktet hennes ( i mangel av et bedre ord) på denne måten. Jeg hadde forresten også foretrukket Eia- helt klart, poenget er vel bare at noen ikke klarer å le når noen spøker med ting som er hellige for dem. Jeg synes det må være lov å spøke med det meste, bortestt fra død og fordervelse, kanskje.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:49   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Jeg synes det er enkelt - og kjedelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:50   #40
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Han er ikke noe særlig flink. *my two pennies' worth*


Jo, det er han! : oppklarer:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no