Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

«Må» man se russetoget når man selv har russ?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-23, 09:46   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

«Må» man se russetoget når man selv har russ?



I min tid var jo russetoget et opptog med innslag av underholdning. Ikke nødvendigvis god underholdning, men dog. Det har aldri vært noe som er verdt å se på, men likevel. Nå har jeg inntrykk av at det er en gjeng mer eller mindre bakfulle og fulle russ som bare sløver nedover veien.

I år har jeg selv russ og har tenkt at jeg «må» se på russetoget. Men etter samtaler med andre, har jeg begynt å lure. Er dette verdt å bruke tiden på? Det er viktig for meg å presisere at russen selv (altså min sønn) ikke kunne brydd seg mindre og mener at det slett ikke er vits i å se på. Men jeg husker ar mine egne foreldre så på meg da jeg gikk, og det er slett ikke et tog de vanligvis ville sett på.

Tanker og innspill?

Russen min spiller i korps, og vi får derfor sett ham i folketoget om ettermiddagen. Han skal også spille i barnetoget om morgenen, men det skal vi faktisk droppe for første gang i hele mitt liv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 10:00   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Min russ er sugd inn i korpset og på oppdrag hele dagen, inkl. flaggheis, Flaggtoget i byen og skoletog her i nabolaget. Hvis du ser barnet ditt i løpet av dagen og har tett program selv, vil jeg si det bør være greit å droppe det?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 10:16   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Min russ er sugd inn i korpset og på oppdrag hele dagen, inkl. flaggheis, Flaggtoget i byen og skoletog her i nabolaget. Hvis du ser barnet ditt i løpet av dagen og har tett program selv, vil jeg si det bør være greit å droppe det?

Vi skal for første gang ikke se på ham i barnetoget. Vi har heller aldri vært med på morgenspillerunden og flaggheising. (Vi har dog kjørt ham.) Nå har han lappen og kan kjøre selv. (Evt gå, hvis han ikke er kjørbar, det er ikke langt.)
Men vi skal se på ham i folketoget, som er det aller største, mest underholdende og viktigste toget i Stavanger. Det er om ettermiddagen.

Jeg har i hele mitt liv enten sett på eller gått i (lærer) i barnetoget. I år kan vi for første gang i livet sove lenge om morgenen. Det føles helt spesielt og fantastisk. Så programmet er ikke tett i år. Dvs, før kl 13, da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 10:22   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Nei, man må ikke. Jeg ser gjerne på det fordi jeg har elever der, men de ramler jo bare forbi nokså slitne etter en 27-timers fest.

Jeg så på min egen, men hun enset ikke meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 10:29   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Helt ærlig synes jeg det er rart å ikke gjøre det. Det er en gang liksom. Men man må jo ikke om man ikke vil? Det er veldig lite man må.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 10:34   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Helt ærlig synes jeg det er rart å ikke gjøre det. Det er en gang liksom. Men man må jo ikke om man ikke vil? Det er veldig lite man må.


Jeg tenker det samme. For meg ville det være en selvfølge å se på, men man må jo selv vurdere om det er viktig for en selv og russen sin.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 10:45   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Helt ærlig synes jeg det er rart å ikke gjøre det. Det er en gang liksom. Men man må jo ikke om man ikke vil? Det er veldig lite man må.

Med det sagt satt jeg i bilen å spilte hayday mens sønn spilte fortballkamp og pådro seg en alvorlig hodeskade. Og måtte dermed i utallige samtaler med legevakt, ambulansepersonell, sykehusteam osv forklare at jeg IKKE hadde sett hendelsen. Fordi jeg satt i bilen og jobbet

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 10:54   #8
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Nei, de to eldste har vært russ her, mens lillesøs er russ en båttur unna og feirer der, mens vi fortsetter her for 37. gang...

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 10:54   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Eldste var korona-russ så det var ikke aktuelt for hans del. Men jeg kommer garantert til å se på minsten om to år. Noe annet er unaturlig for oss.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 11:07   #10
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Helt ærlig synes jeg det er rart å ikke gjøre det. Det er en gang liksom. Men man må jo ikke om man ikke vil? Det er veldig lite man må.

Enig, for meg er det en selvfølge å se på.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 11:10   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Med forbehold om at mine er langt unna (og kanskje ikke blir russ) tenker ikke jeg at det er noe en må overhodet. Hvis russen ikke bryr seg heller er det vel ikke noe problem? Gjør det som passer for dere og deres familie og blås i om en "bør" noe som helst. Ingen så på meg da jeg var russ, og godt var nå det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 11:19   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Jeg har hatt 3 russ uten å se dem i russetoget. Usikker på om de deltok i det hele tatt, men tror de gjorde det.

Det har gått helt fint med alle tre, de vet de er elsket og heiet på og alt det der. Jeg hjalp dem med pimping av dressen og deltok på avslutningsfesten til alle tre da, så helt elendig mor er jeg ikke.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 11:23   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Enig med Floksa og Myria. m.fl. Han er russ én gang i livet, men i korps hvert år. Et lite offer å bruke en time (?) på å se avkommet sige forbi i russetoget. Viktig å ha vært der, selv om russebarnet selv ikke legger merke til at du er der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 11:34   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Tenker det er avgjørende hva russen selv ønsker her. Min russ er usikker på om han skal gå, og har uansett fått fri fra nevø/søskenbarn sin bursdagsfest for å være russ med vennene sine.

Jeg ville prøvd å få det til, om det ikke var for kolliderende bursdagsfest for nevø og store utfordringer med logistikk for å reise inn til byen og folkehavet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 11:34   #15
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Njæ.., synes det er viktigere ting man MÅ enn å se en sliten russ i russetoget. Altså, det er kjekt å få med seg, jeg tviler på russen bryr seg katten.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 11:56   #16
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Jeg hadde russ i fjor og det var helt selvfølgelig for meg at jeg skulle se russetoget selv om jeg ellers gjør alt jeg kan for å «skulke» 17. mai. Jeg vil normalt helst bare være hjemme, ta en tur i skogen og ellers bare nyte en ekstra fridag. Jeg dro ikke fordi jeg følte jeg måtte, jeg dro fordi jeg hadde lyst til å se jenta mi i russetoget. Folk må gjør det som passer best for seg tenker jeg.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 11:56   #17
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Jeg så ikke på min i fjor (gikk med skolen sin). Men det er fordi jeg jobbet og hadde en dugnadsvakt jeg ikke kom unna.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 12:54   #18
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Her er det ikke russetog, men hadde det vært hadde jeg sett på ja. Russen hadde nok ikke brydd seg, men jeg kjenner i mammahjertet at jeg ville sett det.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 13:34   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Takk for svar!

Greit å kalibrere, selv om jeg vet at jeg kan bestemme helt selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-23, 13:49   #20
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Må» man se russetoget når man selv har russ?

Jeg har bare en sønn og hadde alltid sett frem til å se han i russetog. Det ble korona og ikke noe tog. Jeg er fortsatt litt skuffet. Siden han ikke bodde i Norge sine første 12 år, har jeg ikke sett han i noe salgs tog mer enn en gang.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no