Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne er jeg spent på jussen i

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 22:29   #81
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Det er far som begikk selvtekt her. Mor fikk ikke hjelp til å ivareta sine rettigheter som hun også mener at er barnas absolutt beste interesse.

Om far mener noe annet så må han løse dette ved en rettsprosess, ikke ved selvtekt.

Ja, enig. Og det gjelder mor også. Det må da være mulig å fiske opp barna etter trening, skole whatever i stedet for å hente de ut med øks?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:34   #82
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, enig. Og det gjelder mor også. Det må da være mulig å fiske opp barna etter trening, skole whatever i stedet for å hente de ut med øks?

Hun har forsøkt å hente dem. Hun har ikke lykkes. Mannen er voldelig (jeg går ut fra at dette stemmer.) Og hun er livredd for ungene sine.

Hadde du klart å legge deg i spaning for å vente på den rette anledningen dersom dine unger satt i en sånn situasjon? Det hadde faktisk ikke jeg.

Det er forøvrig ikke mor som kom med øks og hentet ungene. Det er ungenes brødre. Som kjenner sin far de også. Det er kanskje en grunn til at de følte de trengte våpen? Og ikke minst en grunn til at de følte det viktig og hastverk?

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:53   #83
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Nei SF; jeg klarer ikke å være enig i at noe av det som er kommet fram i saken tilsier ØKS, altså. Balltre kanskje - og en kraftig oppjuling hadde han visst fått og er han en voldelig drittsekk så kanskje han "fortjente" det... men ikke øks

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:00   #84
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Alltid like moro når det dukker opp masse nye brukere med relativt like navn som selvfølgelig har inngående kjennskap til sakene som diskuteres. I smell a rat (og det er ikke første gang).

Jeg har forøvrig ikke noe mer og tilføye til saken, dette var bare en generell betraktning.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:01   #85
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg er enig i at det er uakseptabelt.

Men om jeg så overfører på meg selv så ser jeg jo fort at jeg kunne tatt et tilsvarende valg om jeg var redd nok for sikkerheten til mine barn.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:02   #86
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Alltid like moro når det dukker opp masse nye brukere med relativt like navn som selvfølgelig har inngående kjennskap til sakene som diskuteres. I smell a rat (og det er ikke første gang).

Jeg har forøvrig ikke noe mer og tilføye til saken, dette var bare en generell betraktning.

Det ble publisert et par påstander i denne tråden før det var fremme i media at det var slik det var. Jeg tror kanskje vi for en gangs skyld har besøk som faktisk kjenner saken.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:04   #87
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, enig. Og det gjelder mor også. Det må da være mulig å fiske opp barna etter trening, skole whatever i stedet for å hente de ut med øks?

Barna hadde jo vært på ferie hos far og skulle egentlig tilbake til mor som hadde omsorgen, og gikk ergo ikke på skole eller trening der. Jeg vil også tro, hvis det stemmer at far er og har vært voldelig, at mor fryktet for hvordan de hadde det der.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:04   #88
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er enig i at det er uakseptabelt.

Men om jeg så overfører på meg selv så ser jeg jo fort at jeg kunne tatt et tilsvarende valg om jeg var redd nok for sikkerheten til mine barn.

Men da senker du deg jo ned på nivået til mannen. Det er jo ikke greit (men dessverre veldig vanlig). Jeg har tro på å holde sin egen sti så ren som mulig. Om ikke annet bør man være et godt eksempel. Og hvis det er slik at jentene allerede har sett mye vold, så har de ikke godt av å se mer.

Slik jeg forstår dette var ikke jentene i umiddelbar fare.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:06   #89
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men da senker du deg jo ned på nivået til mannen. Det er jo ikke greit (men dessverre veldig vanlig). Jeg har tro på å holde sin egen sti så ren som mulig. Om ikke annet bør man være et godt eksempel. Og hvis det er slik at jentene allerede har sett mye vold, så har de ikke godt av å se mer.

Slik jeg forstår dette var ikke jentene i umiddelbar fare.

Jeg har også tro på å være et godt menneske og ta de riktige valgene. Og erfaring nok til å se at det ikke alltid er slik det blir.

Dette var mannens egne sønner. De var redd ham og de var redde for søstrene sine. Jeg ser at de ikke er umennesker selvom de tok et dårlig valg.

Jeg mener absolutt ikke det er greit - jeg mener bare at jeg kan forstå det. Eh. Jeg greier ikke å forklare bedre tror jeg.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:07   #90
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Hva vet du forresten om hva som er vanlig, lille meg?

Hvor vanlig er det at oppbankede barn senker seg ned på nivået til sin voldelige far, egentlig? Eller ekskoner? Er det egentlig særlig utbredt det at de senker seg til samme nivå?

Det strider da veldig mot mine kunnskaper om emnet.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:29   #91
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hva vet du forresten om hva som er vanlig, lille meg?

Hvor vanlig er det at oppbankede barn senker seg ned på nivået til sin voldelige far, egentlig? Eller ekskoner? Er det egentlig særlig utbredt det at de senker seg til samme nivå?

Det strider da veldig mot mine kunnskaper om emnet.

Jeg mente det ikke så bokstavelig. Jeg mente mer at man generelt sett bør holde sin egen sti ren, men at det er særs vanskelig når man gjentatte ganger blir tråkket på.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:30   #92
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg mente det ikke så bokstavelig. Jeg mente mer at man generelt sett bør holde sin egen sti ren, men at det er særs vanskelig når man gjentatte ganger blir tråkket på.

En annen ting.

De skal inn i et hus.

Kan det ikke hende den øksa var der for å ta seg inn gjennom døra?
Man er ikke automatisk øksemorder om man har en øks i hånda.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:38   #93
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

En annen ting.

De skal inn i et hus.

Kan det ikke hende den øksa var der for å ta seg inn gjennom døra?
Man er ikke automatisk øksemorder om man har en øks i hånda.

Jeg tenkte også at øksen ble brukt for å ta seg inn i boligen, altså. Samtidig tenker jeg at det er så utrolig lite gjennomtenkt. Jeg vet nok om vold med farlige gjenstander til å vite at man bringer ikke med seg farlige gjenstander til et menneske som bedriver med vold. Det skal ikke mye til før et ustabilt menneske klarer å få tak i den farlige gjenstanden og plutselig kan bruke gjenstanden mot deg.

Og med mindre faren holdt jentene innesperret (vet vi noe om dette?), så syns jeg det ville vært ubeskrivelig mye bedre å prøve å plukke med seg jentene en gang de ikke var sammen med faren.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:39   #94
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

En annen ting.

De skal inn i et hus.

Kan det ikke hende den øksa var der for å ta seg inn gjennom døra?
Man er ikke automatisk øksemorder om man har en øks i hånda.

Ærlig talt SF. Du pleier og være superrasjonell men nå skeier du ut. Dersom noen kommer mot deg i ditt eget hus med øks i hånda så er det garantert ikke med gode hensikter. Dersom det hadde skjedd i mitt hus og jeg hadde hatt et våpen i hånden hadde jeg brukt det for å si det slik, jeg hadde ikke antatt at de hadde brukt øksa til å komme seg inn.

Og så vil jeg gjerne vite hvor det står at faren er voldelig? Jeg har sjekket VG, Dagbladet, Nettavisen og Aftenposten og det står ikke noe om det der. Jeg håper du ikke bare tar ordet til en nyregistrert bruker? Nå har ikke jeg lest hele tråden, men jeg finner ikke noe som backer opp det.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:40   #95
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg synes ikke det er på sin plass å ta i bruk øks når det er barn tilstede. Jeg vil tro at det i de aller fleste tilfeller vil ting kunne la seg ordne uten øks.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:41   #96
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg tenkte også at øksen ble brukt for å ta seg inn i boligen, altså. Samtidig tenker jeg at det er så utrolig lite gjennomtenkt. Jeg vet nok om vold med farlige gjenstander til å vite at man bringer ikke med seg farlige gjenstander til et menneske som bedriver med vold. Det skal ikke mye til før et ustabilt menneske klarer å få tak i den farlige gjenstanden og plutselig kan bruke det mot deg.

Og med mindre faren holdt jentene innesperret (vet vi noe om dette?), så syns jeg det ville vært ubeskrivelig mye bedre å prøve å plukke med seg jentene en gang de ikke var sammen med faren.


Nja - de var jo ganske mange da. Sannsynligheten for at en kæll med Bechtrevs skal overmanne alle sammen er vel ikke så stor.

Sannsynligheten for at de skal kunne gjennomføre en slik operasjon med spaning og greier i nærmiljøet til faren derimot - den er vel godt under null. Det er faktisk vanlige folk det her da. Omtrent. Tipper jeg. Sånne vet ikke så mye om undercoveroperasjoner, spaning, trygge kidnappingsrutiner og sånt.

Jeg er spent på utfallet. Det skal bli interessant å se om lovverket beskytter den som tvinger til seg barn han ikke har rett til eller den som tvinger til seg barn hun har rett til.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:43   #97
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Nå sier moren at hun ønsket å løse det på annet vis:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10035770

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:43   #98
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg vet ikke at de gikk mot ham og angrep ham med noen øks. Selv faren har ikke sagt dette? Faren sier at det var han som angrep da han så en mann med øks såvidt jeg kunne skjønne?

Om man skal inn i et hus halv to på natta så er øks et ok redskap å få hull i en dør med. Mye mulig de hadde tenkt å klinke øksa i faren sin også for alt jeg vet, men de gjorde nå ikke det da.

Jeg ble nemlig ikke så sikker på om den øksen faktisk først og fremst var et våpen i denne sammenhengen.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:46   #99
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Altså... hadde noen tatt seg inn i mitt hus med øks midt på natta, og deretter kommet mot meg med den hadde jeg ikke vurdert så veldig nøye om de egentlig mente å bruke den "bare" på døra eller "også" på meg for å si det sånn...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:50   #100
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg vet ikke at de gikk mot ham og angrep ham med noen øks. Selv faren har ikke sagt dette? Faren sier at det var han som angrep da han så en mann med øks såvidt jeg kunne skjønne?

Om man skal inn i et hus halv to på natta så er øks et ok redskap å få hull i en dør med. Mye mulig de hadde tenkt å klinke øksa i faren sin også for alt jeg vet, men de gjorde nå ikke det da.

Jeg ble nemlig ikke så sikker på om den øksen faktisk først og fremst var et våpen i denne sammenhengen.

"Jeg satte meg foran PC-en for å slappe av og surfe på nettet. Plutselig sto fire menn i rommet - en av dem med løftet øks. De gikk til direkte angrep på meg, forteller 47-åringen."

Fra Dagbladet.

Det vi vet:
-Det er en barnefordelingssak med store uenigheter.
-7 stykker brøt seg inn, banket opp faren og tok med seg jentene.

Det vi ikke vet noe om:
-Faren er en voldelig drittsekk som har banket opp barna.
-Moren er en manipulerende psykopat som har lurt flere i familien til å hente barna med vold.

Begge de scenarioene der er like sannsynlige/usannsynlige ut ifra det som har stått i avisen. Vi vet rett og slett ikke noe om det, ihvertfall utifra det som jeg greier og finne i tabloidpressen. Vi er fryktelig bastante her med liten info.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no