Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når ta kaken ut av frysen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-20, 09:18   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når ta kaken ut av frysen?

Jeg har en sjokoladekake i langpanne og en eplekake i frysen. Skal serveres i morgen kveld. Når tar jeg det ut av frysen, og skal det settes på benken? Har ikke plass til begge i kjøleskapet.

Vi skal spise rester lørdag kveld. Har det noe å si for opptiningen? Tenker mest på eplekaken. Kan jeg servere den lun og likevel servere rester lørdag?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 09:22   #2
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Ta den ut og sette den på benken imorgen tidlig. Jeg tiner aldri kake i kjøleskapet.

Jeg kan ikke se noen problemer med å servere eplekakenn lun og servere rester på lørdag. Jeg har da alltid kake i tine på benken i flere dager.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 09:23   #3
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Ta de ut 3-4 timer før. da rekker de å tine og bli myk.
Om du varmer den opp vil den nok bli hardere utenpå til dagen etterpå, kan du kanskje varme halvparten?
Ellers går det superfint å spise restene lørdag, jeg anbefaler å dekke den til over natta med plastfolie, kakelokk e.l.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 10:26   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Takk for tips, begge to!

Er heller ikke bekymret for å spise rester på lørdag, men jeg har jo allerede stekt eplekaken, skal varme den opp (hvordan?) i morgen kveld og hvis jeg da skal varme den opp tredje gang lørdag blir jeg skeptisk. Både i forhold til kvalitet og smak/konsistens.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 10:28   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Skal de være innpakket (de er pakket i alu-folie nå) mens de tiner, eller blir de bløte da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 10:29   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Lune halvparten var en grei ide.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 10:51   #7
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Jeg flytter ofte kaken over i kaketinen mens det tines - det blir lettere å flytte den mens den er frossen. Jeg pakker mine kaker i plastposer når jeg fryser dem, uten folie, og det hender at jeg lar dem tine i posen. Det er denne metoden jeg har brukt mest når jeg har bakt til klubbkantine osv. Jeg pleier ikke å varme opp kaker, så der har jeg lite kunnskap, men jeg tenker at Nextlife er inne på noe med å bare varme opp halvparten. Jeg ville også ha gjort det på ganske svak varme.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-22, 10:24   #8
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Vi skal spise kaker klokka 13 i morgen, men de må pyntes først. En sjokoladekake og en gultrotkake. Når bør jeg ta dem opp fra fryseren? I kveld eller i morgen tidlig?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-22, 11:05   #9
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Vi skal spise kaker klokka 13 i morgen, men de må pyntes først. En sjokoladekake og en gultrotkake. Når bør jeg ta dem opp fra fryseren? I kveld eller i morgen tidlig?

I kveld, og pynt gjerne i kveld. Sett i kjøleskap og ta de ut 2-3 t før slik at de blir tempererte og myke.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-22, 11:11   #10
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Takk, Nextlife. Så jeg skal ta dem ut og ta på glasur mens de er frosne enda? :teskje:

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-22, 11:15   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk, Nextlife. Så jeg skal ta dem ut og ta på glasur mens de er frosne enda? :teskje:

Det er kanskje greiest å ha de halvtinte i alle fall, men det harikke så mye å si, gjør det som er mest praktisk for deg.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-22, 11:50   #12
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Takk. Jeg har ikke lokk/kaketine til alle - men kan de stå utildekket i kjøleskapet eller er det uheldig?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-22, 12:27   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk. Jeg har ikke lokk/kaketine til alle - men kan de stå utildekket i kjøleskapet eller er det uheldig?

Jeg har brukt salatboller, bakeboller og tilsvarende store greier opp ned som lokk over kaker i sånne situasjoner. Utrolig hva man har.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-22, 12:49   #14
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Det er sant! Det er 3 langpannekaker, men den ene er delt i to. Jeg har lagt dem i kjøleskapet nå, så spørs om jeg da bare må ta på glasur i morgen tidlig?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-22, 19:05   #15
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Jeg leste, når ta katten ut av frysen...
Hvorfor puttet du den i fryseren, liksom?...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-22, 19:15   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når ta kaken ut av frysen?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Jeg leste, når ta katten ut av frysen...
Hvorfor puttet du den i fryseren, liksom?...

Jeg husker ikke at jeg startet denne tråden, engang, mrn hvis jeg hadde eid en katt, ville jeg definitivt puttet den i fryseren. :allergisk:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no